söndag 2 november 2014

Födelsedagsbarnet ♥

Go eftermiddag!
 
 
 
Här är hon....
 
 
 
Idag fyller äldsta barnbarnet Wilma 16 år ♥
 Kan det verkligen vara så?
Tror inte det är sant!
IDAG får hon övningsköra med bil!!!
O hon gör't också ska jag lova,hennes far är ju liksom liite biltokig:)))
Ja som jag sagt så har vi en lite speciell connacting jag och Wilma.
Sen den dagen hon föddes med dramatik runt förlossningen så kom hon ut.
Hon hade höftledsluxation så hon var som ett paket som föräldrarna åkte med till mig och badade varje vecka!
Det blev nåt där:)
Jag och Chrille höll i henne och Nettan höll på med dessa gipsgrejer och bindor...
När hon var blott tre månader var hon hos farmor (mig) och sov över...Hon låg intill mig i min 120 säng!
 
 
 
 

 
 
 
 
MEN sen kom ju lilla Linnea,syster yster till Wilma och sen kom Anton o Alva som är farmors/mormors gobitar också förstås ♥
Så det är nåt speciellt med dessa barnbarn eller hur?
Vi har ju många barnbarn ihop jag och gubben,inte att förglömma mina 'plastbarnbarn'
Ja nu så förstår ni ska jag visa minneslunden i Falköping i går eftermiddag...
 
 
Det var såå fint överallt!
 
 
 
 
 
 
Hos mamma var det så mörkt så det blev inte så bra bilder...Det var fler ljus som satts dit ♥
 
 
Näe nu ser jag fram emot spök/hallowen tipspromenad i byn intill vårat här om ett par timmar.
Pannlampor på och se om det finns några spöken...
 
 
Ha en fin dag / kväll
 
 
 
Kram Gunilla ♥
 
 
 
"Wilma du blir så stor,
det blir att det gror...
.. i huvvet på farmor må du tro,
att du snart sätter eget bo.
Att du som du sa igår
 vill komma till oss
o bara va,
det är nåt som du absolut ska."
 
 
*************

10 kommentarer:

Hajan sa...

dET ÄR KLART TJEJEN KOMMER EFTER DENNA FINA OCH RARA VERS
DUKTIGA DU, VISST ÄR DET HÄRLIGT MED UNGDOMEN

Vardag och flärd sa...

Grattis till Wilma! Det är nog något särskilt med det första barnbarnet även om man älskar allihop lika mycket. Wilma verkar vara en så rar flicka.
Ha det nu fint, vännen!
Kramar Eva

Hajan sa...

4or på alla spelen, men vad hjälper det. Så trevligt med dessa 2 herrar, men nu skall ju inte Ingvar komma mer, ni bliver der Lotta Engberg igen. hon ör bra bara hon inte visar hela "arselet " som vanligt.
Förlåt. <men det är ju bra orkestrar som kommer.
Det var toppen i kväll med alla gamla minnen

Maria sa...

Ja det är bara så härligt med barnbarnen, man njuter varje gång man träffar dom. Vi får vara glada att våra barn ville ge oss dessa godingar.
Var idag på graven och gjorde fint, så fint å rofyllt med alla ljus som brinner där.
Ha en fin dag/kram

STENLYCKA sa...

Önskar dig en fin start på veckan!
Varma kramar Raina

Tess sa...

Grattis till söta Wilma......
Tiden går så fort... Man vill stanna tiden ibland.....

Hoppas promenaden var trevlig, ni kanske inte vågade er hem.....(ha ha)

Kram!!

Här är gudagott att vara ! sa...

Ja visst är det underbart med dessa barnbarn ! - Mina "Hjärtevärmare" som jag brukar kalla dom.
Så fin Wilma är, och nog kan jag tro att hon gillar vara hos sin farmor som är full med roliga upptåg !
Ha nu en fortsatt fin vecka ♥
Kram Anneli

Änglarna finns sa...

Go kväll!
Så fina bilder på ditt barnbarn! Förstår att det blev ngt speciellt med henne. Tror kanske också, att första barnbarnet blir det ett speciellt band till!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Tess ♥ Jaa du det är ju inte längesen vi pyssla med dessa små töser eller hur!? DET var en riktigt trevlig promenad du ;))) Kram mamma

Änglarum sa...

Hej Gunilla! vilket fint inlägg med massor av kärlek till Wilma <3 och som du skriver såklart till alla dina barnbarn..jag är min mormors första barnbarn o hon säger att det är något speciellt,jag var aldrig hos dagmamma utan hos just mormor,mamma var ensam med mig när jag var liten de var ju bara 18 år när jag kom..så banden knyts ju såklart lite extra.. må så gott<varm kram från Jessica