onsdag 16 maj 2012

MÖTE!!

Gomor'n!!



Japp nu dags för möte då. Gårkvällen  med "psykgänget alltid lika trevlig som alltid,berättar mer sen..)
Annars är jag sen liite långledig igen..
Min gubbe brukar säga att...Va bra du har't..hm,tänker jag..När jag jobbar så är jag borta ett helt dygn,det frestar väl på det me' minsann.
Nä då, han tycker allt det är gott att jag kan ta lite semester ibland när han är långledig.
Han jobbar idag också sen så far vi igen.
Behöver ju inte säga vart för det vet ju ni mycket väl.
Nu börjar det bli väldans jobbigt att veta vart vi är,än åker vi dit och har allt där( I kylskåp o sånt) sen är vi här lite..Då är det så tomt så det ekar när vi öppnar kylen,hihi..Jaa det kvittar snart vart vi vänder oss.
Igår hämtade jag fem lådor i källar'n.Oj,har jag /vi haft allt detta uppe??
Mitt äldsta barnbarn skrev till mej igår och erbjudde sin och sin lillasysters hjälp att rensa..Så gulliga dom är!
Ja nu får man tänka både en och två gånger så det blir rätt...Till loppisen,till second hand...till värnmeverket...till tippen.. Sen måste vi ju få spara ett par lådor som vi ska grunna på ett år eller så också.
Det är bara det att :DET FINNS INGA FÖRRÅD TILL VÅRA SAKER SOM VI SKA BEHÅLLA!
Mitt i allt i går så kommer gubben instormande med blommor,så fina så..
Sen köpte han blommor på sitt jobb också så nu har jag och göra i helgen.


Nää nu får i ha det så himla bra alla goingar ♥




Kram på er / Gunilla


"Det är en fröjd att se att det finns så många härliga saker
som jag inte behöver."

***********************



Dessa kom han hem med..bland flyttlådor o annat:))






Så här ser det ut...hm,virrvarr av saker när man väl har börjat..





13 kommentarer:

Syster sa...

Ja vad gulligt av dom att erbjuda farmor hjälp:) Klart det blir rörigt det blir bra sen...Fina blommor han kom med Göran.. Ni får väl låna utrymme i lill stugan så länge..Kram

Anonym sa...

Vilka söta barnbarn som vill hjälpa till. Finfina blommor har han köpt din gubbe. Vi börjar så smått att plantera i krukor som skall ut här också. Är litet rädd att farbror Frost skall hälsa på, men vi får väl skydda plantorna på nätterna. Hälsningar Eva L. i Blekinge.

Vardag och flärd sa...

Ja, du min fin vän, ni har det jobbigt nu med allt men tänk så härligt ni får det sen och inte så mycket att städa. Och kunna sitta där i Gläntan och filura!
Sköt om dig!
Kramar Eva

Änglarna finns sa...

Avundas dej inte..med att packa..:) Men tänk nu på..släng det du inte behöver!!
Det har jag faktiskt gjort..dom senaste gångerna jag flyttat...
Skall sanningen fram...så slänger jag fortfarande...:)
Ha en underbar dag..och du..var rädd om din kropp!!
Kram Annika

Blommiga Rutan sa...

Kikar in för att önska dig en trevlig helg!

Kram Anncathrine

Fina blommor förresten!

Hanna sa...

Ja det är förstås hur mycket som helst att stå i.
ha en fin dag!
Kram
Hanna

Äppelblom sa...

Dina tänkvärda ord stämmer helt och fullt. Jättebra!
Önskar dig en riktigt trevlig helg och tänk på att trycka på pausknappen också!
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! tack för titten hos mej...jaa dessa fina blommor som man får hasa in o ut för farbror Frost skräck...hoppas det blir liite värme snart...halva maj har ju gått...kram på dej vännen...Gunilla

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! tack för titten hos mej...jaa dessa fina blommor som man får hasa in o ut för farbror Frost skräck...hoppas det blir liite värme snart...halva maj har ju gått...kram på dej vännen...Gunilla

Tess sa...

Det kommer bli bra när allt är färdigt, ha en lång skön ledighet nu....kram!!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess...jaa det kommer bli bra allt...<3...bara att datorn nog gått sönder..laptopen. Så kommer det inget inlägg i morn så vet ni..:-(

Gardenhouse sa...

Så rara barnbarn, lycka till med allt och en riktigt trevlig helg!
Kram Sussi

Här är gudagott att vara ! sa...

Förstår att det är rörigt just nu, men det blir ju så mycket bättre sen ! - Vilka sötingar till barnbarn som vill hjälpa till, och din raring till gubbe som kom med så fina blommor!
Du är verkligen omgiven av människor med varma hjärtan...För det är ju naturligtvis så ; Att om man ger så mycket som du gör,får man tusenfallt tillbaka ♥
Kram Anneli