fredag 25 maj 2012

Genom fönstervägen kom soffan!

Gomor'n!

Jaa alla söta läsare,redan fredag igen!
Idag blir det rensning med de stora barnbarnen som själva erbjudit sig att hjälpa farmor lite...
Så snälla så.
Ska hämta dom vid skolan kl ett idag.
Mannen åker på sin årliga resa till Stockholm idag,elitloppet ni vet!
Han har säkert varit där trettio år.
Jag har varit med förr men inte sen ulcerösen kom in i mitt liv.

Igår ni vet så åkte vi då med bärhjälp av mågen till stugan med sofforna.
Hade en liiten aning att dom kanske inte skulle komma igenom dörrposten in till hallen.
Jorå den lilla gick så bra med så, oooh,den stora kom INTE in.
Hur dom än höll på!!
Förslaget blev ett fönster i storarummet,det går aldrig sa jag då som var pessimist,såga bort karmen istället,ja förslagen blev några men dom tog fönstervägen...Åh det GICK!!
Ja ni skulle sett oss!
Vi var så nöjda sen gubben o ja'


Ha en lika fin fredag alla goa läsare ♥





Kram Gunilla



"Rik nog som nöjd är."

******************





                                                           Ursäkta bildkvaliten...





                                        Samma här men ni ser ju hur det ser ut iallafall..
                         Nu passar ju inte lampan in heller men den ska varsamt packas ner...


Här sitter dom,arbetarna!



Oooops här går det undan,får va gla' att lampan klarade denna "match"



11 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon..i det underbara vädret!!
Så skönt att sofforna kom in och på plats..:)
Minns när mina föräldrar flyttade från huset..dom fick inte ut sin soffa..trappa ner var för smal..vad gjorde dom då..??
Jo just det..tog den genom fönstret..vad hände..både fönster och soffa gick sönder...
Säger då det..:)
Önskar dej en underbar dag!!
Kram Annika

syster sa...

Oj oj vilken tur att det gick...Var ska denna söta lampan ta vägen då?

Anonym sa...

Ser mysigt ut med möblerna på plats. Kanske mindre mysigt när kånkandet pågår. Nöjda bärare i soffan, förstår jag. Gulliga barnbarn som hjälper till. En trevlig pingst och en härlig Mors Dag önskar jag dig Jag firar Mors Dag med min lilla mamma och man, dotter, måg och mitt lilla älskade barnbarn. Varma kramar från Eva L. i Blekinge.

Gunillasljusglimtar sa...

Syster! Jaa vikken tur vi hade! Jaa hade tänkt att varsamt linda in den o spara för det är ju Gretas fiina gamla lampa! Kramis syster ♥


Eva i blekinge!Jaa hade sån tur att jag slapp bära så tungt. barnbarnen ville mer än hjälpa till :)) Tack ska du ha,detsamma till dej! Jag jobbar morsdag o åndag så får fira en annan dag Kram till dej / Gunilla

Anonym sa...

Hej Gunilla,
Har precis tittat på de flitiga flyttkarlarna och förstår att en av dem behöver lite semester i helgen för att samla kraft inför flytten till gläntan vi skall gemensamt rita ihop ett system så det räcker till någon lampa eller annat nyttigt...ha en trevlig ensamelg önskar ..
Solveig+Bengt(som packar för stundande resa)

Gunillasljusglimtar sa...

Kära Bengt m fru...Ja han behöver allt sem från kärring o gläntan lite.Han ska ta hem pengar till en säng..:)..snällt va?..ha't såå trevligt nu o hälsa Stockholm..

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt härlig och skön pingst.
Kram
AC

Här är gudagott att vara ! sa...

Bra jobbat !! - In ska det med eller utan våld...Så brukar jag i alla fall tänka ;)
Så mysigt det ser ut i vardagsrummet...Himmel vad ni kommer trivas och ha det bra där !!
Hoppas det gick bra med den stora rensningen i dag. - Tur att du hade professionell hjälp !
Ha nu en härlig Pingsthelg ♥
Kram Anneli

Tess sa...

Jaa vad dom höll på:)) men det gick å bra blev det:))
Bra med hjälp:) kram!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess♥ jaa sån tur att mattis var med vart skulle mamma tagit vägen i detta tro!Kramis

LissasVita sa...

Oj,oj...jag jag har varit med om nåt liknande...som med löste sig,men oj vad svettigt...Kramen Lisbeth