söndag 8 april 2012

Påskdagen!

Hej på er!





Vaknat tiidigt idag,näsan rinner och jag nyser,nyser o nyser.Vet i skam om det inte var bästa dagen på långfredan när syrran o jag tog två snapsar var till maten o lite vin.Hahaha
Igår var en härlig dag,solen komoch snön försvann...
Vi  satt på altanen och tog en fika gubben o ja'.
Sen hade vi plockat med oss "radhuslängan" med fågelholk som jag visade i vintras på bloggen :))

Den är såå fiin!
Gubben fick ju det av sina arbetskamrater.
Så i solgasset så satte vi upp den på plats.
Tog inte många timmar förrän fåglarna tittade till stället.



Ha nu en fiin söndag ♥


Kram Gunilla







                                                           Innan den kom på plats.




                                                 Såja,gubben o kärringen fixar upp den!





Fin va?




"Mellan huset och boden finns små korn av lycka.
En fågel,en trädgård,en granne som hälsar...en katt i solskenet som vill bli smekt.
 Tillvarata dessa korn eller låt bli! Du bestämmer..."

*******************


15 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Men..är du förkyld...eller allergi...?
Trist vilket som...!!
Nej, jag är inte gluten..utan laktosintolerant.
Önskar dej en underbar dag..och hoppas att du mår bättre.!!
Kram Annika

Ps..ta en whisky..ikv..det hjälper mot det mesta..hihi

katha´s kortmakeri sa...

Inte kul å vara sjuk,krya på dig!
Så söt radhuslänga,kommer nog många spekulanter.
Kram Katha

Torpliv sa...

Vilken underbar fågelholk ni fått upp, nu kommer ni nog ha gott om bevingade besökare gissar jag! =)Stackare, inte roligt med förkylning.. Hoppas du mår mycket bättre idag så att du kan få njuta ordentligt av den här fina påskhelgen i stugan! Krya på sig!
Kram Petra

Blommiga Rutan sa...

Vilken fin fågelholk! Ojoj så glad era pippin måste bli!

Trevlig fortsättning på påsken och krya på dig.

Kram Anncathrine

Nyanser av vitt sa...

Underbar länga.
Tittar in för att önska dig en mysig påskdag.
Kram Agneta

Annes vita rum sa...

Vilken fin radhuslänga! kommer säkert att ha fullt med hyresgäster där;) Och bota nu snuvan med några droppar starkt;)Ha en fin söndag/kram Anne

syster sa...

Hahaha ja du ser det rensade näsan du vet!!
Åh vilken häftig fågelholk..

Gunillasljusglimtar sa...

Syster...Ja den hade du ej sett kanske...visst är den häftig.Klart våra fåglar ska bo i radhus....kramis Gunilla

Tess sa...

Många som är förkylda nu, hoppas du snart känner dig piggare!
Jättefin fågelholk! Kram!

skifferhuset sa...

Hej vännen! Kan ju vara allergi oxå!? jag känner av det i mina ögon, känns som grus...som jag inte vaknar till riktigt *ler*! Mysigt med en stund på altanen å skönt att snön försvann men fy 17 vad kallt det är! Mysiga fågelholkar, ser så rart ut! Kram Iréne

Frida sa...

Vilken söt holk. Tack så mycket för i fredags, himla trevligt. Kraaam

Gunillasljusglimtar sa...

Frida! japp Pettersson fick den i julklapp förstår...
Radhus är det precis som erat,hihihi..Tack själva för allt!

Lisbet sa...

Tittade in här. Vilken härlig blogg du har!
En fortsatt fin påsk önskar jag dig!

Vardag och flärd sa...

Hjärtat du får se till att bli frisk nu! Men ni har haft det fint i stugan ändå förstår jag.
Vi har haft det underbart i stugan med barn o barnbarn så jag hinner inte blogga, kommer nog ett inlägg så småningom.
Många kramar till en fin vän! Eva

Lilla Brödhult sa...

Hej vännen! Vilken fin radhuslänga fåglarna har fått,,,
Ja inget vidare med förkylning hoppas du snart blir frisk,,,
här har det varit fullt hus, alla har varit hemma och det är lycka,, vi har ätit gott, spelat lite spel och kört lite fyrhjuling bl.a.
Ha en skön måndag kram Helene