söndag 1 april 2012

Ledig i Påsk!

Gomorron kära vänner!





..Kom på nu precis att jag har ju lååångledigt i påsk!
Går av torsdag morron sen så åker ju vi till stugan om ni nu inte misstänkte det:))
Har ju som sagt lite att pyssla med där ute.
Bara det inte blir så kallt som dom lovat bara,vill ju kunna riva den gamla verandan snart.
Sen har jag ju alltid dåligt samvete för lille pappsen också.
Syrran jobbar påsken, men jag o mannen  får åka dit på annandagen iallafall.
Förstår ju att det blir ensamt så många dagar för han annars..

Har ni planterat färdigt era blommor i urnor o krukor??

Jag planterade bara liite i dagarna som jag var där i veckan.
Ska köpa på mej till påsk om det inte fryser ihjäl plantorna!


Ha nu en lugn söndag ♥


Kram Gunilla



"Varje period i livet har sin charm."




                                                       Detta blev planterat vid stugknuten...


Fina vår blommor!

13 kommentarer:

Änglar & Hjärtan sa...

underbart med långledigt! Och skönt att få tillbringa några dagar vid stugan kan jag tänka mig!

Önskar dig en fin söndag!
kram Alexandra

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Såå skönt..att du är ledig..i påsk!!
Förstår att det skall pysslas mycket då..i stugan..:)
Ja du dessa dåliga samveten..inför föräldrarna....phu..har detsamma fast inför lilla mamma...
Ha nu en riktigt skön söndag...!!!
Kram Annika

LissasVita sa...

Vintern tycks hålla i sig uppåt i landet...här i Skåne är det vår på riktigt och ljumma vindar...så under bart skönt. Idag stundar en dag med barnbarnen..kan det bli bättre?? Kramen Lisbeth

syster sa...

Ja detta dåliga samvete får man dras med jämnt. Men verkar bara vara vi två av 6 som gör det..Ja jag jobbar i påsk så jag ringer han i stället:)
Hoppas det kan bli lite värme i påsk i alla fall..Kram

Tess sa...

Ja vad skönt med ledigt, jag jobbar hela påsken jag :)) blir härligt när man får lönen sen.
Ja de har ju inte lovat något vidare väder precis...kram!

Fröken Tindra sa...

Härligt med lååångledigt i påsk!
Jag har köpt blommor men inte planterat. Och rådjuren har käkat upp penséernas söta blommor...
Kram!

Här är gudagott att vara ! sa...

Så vackert du har planterat ♥
Här blir det påskris som det pyntas med !-Eftersom utetermometern visar minusgrader dag som natt !
Grattis till din långa ledighet, det måste kännas väldigt skönt !
Kram Anneli ♥

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning, kul med lite olika sådana. Vi får hoppas att det blir fint väder till påsk, inte så kallt som nu i varje fall. Ha så mysigt i stugan. Kram Mimmi

Blommiga Rutan sa...

Det låter verkligen härligt med riktigt långledigt i påsk!
Fint du har planterat!
Jag har bara planterat några små i en balja på verandan, (som jag kunde ställa in under tak) som tur är, för här har det snöat kraftigt!

Önskar dig en härlig påsk i stugan

Kramar Anncathrine

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Skönt att vara ledig i Påsk!
Vi har önskeschema och jag tog påskaftonskväll, annars är jag ledig hela Påsken.
Jag fick ta in mina krukor när det kom en snöstorm.
Kram Anette

Änglarum sa...

Så skönt för dig med ledigt över Påsken ;=) jag är ledig Lör sön mån så det blir ju liite ledigt! nu snöar det här!!!tror vädergudarna fått fnatt ;))kram Jessica

Vardag och flärd sa...

Jag ska också vara långledig, fredag, lördag, söndag, måndag! Känns lite konstigt men ska bli otroligt skönt och vi ska till stugan och barnen kommer också. Inte har jag planterat mer än påskliljor och penséer, det är ju så himla kallt så jag vågar inte något annat. Men håller på att plantera om krukväxterna inne.
Ha det riktigt gott vännen!
Kramar Eva

Stolpås Gård sa...

Så fint vårigt och påskigt i krukorna!
Härligt att vara långledig med stugmys :)
Kramar Sussi på Stolpås