torsdag 12 april 2012

En annan Bömb!

Gomorron alla vänner!




Nu är det "Bömb" igen men inte nån tidsinställd sådan utan av annan karaktär...
Ni som följt mej "änna" sen början(Ja förresten ni andra också) vet ju hur mycket denna evinnerligt omdiskuterande stugan betyder för oss.
Den blev våran efter några år med husvagn som vi inte använde så mycket igentligen för den var i Halmstad så det var några mil att åka.
Sen hade vi hand om Göran's mor o fars hus och skötte det,här hade vi hand om trädgård (Har än efter 9½ år) sen hjälpte vi pappa mer sen mamma gick bort så IGENTLIGEN skulle vi inte ens tänka på nån sommarstuga.Men vi pratade om att en gång så...
Sen sitter då frun i huset ( jag) och kollar blocket en kväll,hittar VÅR stuga,armhåren reste sej på mej..Ropar på gubben...Skynda ,kom hit..sommarstuga,jättefin sommarstuga!!
NEJ,NEJ vi kan inte köpa nån nu när vi har allt att ta hand om.Det visste ju jag också igentligen.Men ibland går inte förnuftet ihop med tankarna.
Detta var på feb år 2006,såå mycket snö den vintern,även då jag kom in så reste sig håren på armarna..Göran tyckte DÅ att ..Måste kolla taket för det får inte regna in'.Det åkte vi och gjorde 14 dagar efter då spöregnade det o all snö var borta...28 april SKREV vi på!! Tror ni vi var lyckliga?? Men  dock lite bekymrade hur allt skulle hinnas med.
Det konstiga blev att G's mamma ville flytta på hösten där så då såldes huset direkt .
Sen har ju pappa flyttat från sitt också.
Sen har vi stönat på med allt här hemma år efter år men känt att vi nog kanske när gubben går i pension flytta till stugan.
Nu har vi inte rotat oss nånstans känns det nästan som...Är vi här vill vi till stugan hela tiden.
SÅ VI SKA FLYTTA DIT PERMANENT...oj,stora ord att ta i munnen men det känns väldigt rätt.
Vi har förberett våra barn,DOM har sagt flera år...Att ni inte flyttar dit...
 Nu ska vi ju bygga ett efterlängtat sovrum med många garderober så klarar vi oss sen.
Vi behöver inte ha så mycket.
Så därav mitt köpstopp ett tag till.
Nu har vi flera månader på oss,DET kommer behövas för är det några som samlat på sig efter många år och flera hem så är det vi,mycket skit också.
Nu kan vi lägga energin där vi vill och funkar inte detta så är det ju bara att ta en mindre lägenhet i stan igen.

Har hållt er länge på halster men nu är det sagt.


Ha en fin torsdag mina vänner ♥


Kram Gunilla





Kanske passar bra?






Så här såg köket ut när vi köpte stugan ...2006

(Men det var detta lilla kök som jag föll för)




Bytte till detta 2010...
Ledsen över att ej behålla det gamla,
men mer o mer tid är vi där så då behövdes en spis o kyl o frys.






Matrummet...

19 kommentarer:

syster sa...

Det kommer bli kanon bra!!!
Och jag kommer närmare min mysiga stad med på ett sätt hihi..

Och som sagt funkar det inte så är det väl bara att skaffa en lägenhet värre än så kan det inte bli:)))Kram

Anonym sa...

Detta har jag väntat på länge, att ni ska flytta ut till stugan, alltså!!!!! Det kommer att bli jättebra! Kram. Carina.

LissasVita sa...

Det gör ni alldeles rätt i ,slippa slitas mellan två hem! Det märks på dig hur du älskar stället så givetvis ska ni det. Känner igen ditt stora skåp i matrummet...precis ett sådant jag just målat...Lycka till ,till ett bra beslut!! Kramen Lisbeth

Änglarna finns sa...

Grattis!!!
Så härligt att ni har bestämt er!! Förstår..er också...När jag läst din blogg..så märker jag ju..att det är där du trivs..och finner ro!!
Skönt att ni inte behöver stressa utan kan ta det lugnt!!
Ser verkligen mysigt ut..så ni gör helt rätt!!
Ha en underbar dag!!
Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Söss!
Jaa tänkte på det med i vårat beslut...hahaha,att du gillar Lidköping! kraam ♥ Systeryster


Carina! jasså du har väntat du :)) Kram på dej ♥ Gunilla

Anonym sa...

Ser hemtrevligt och mysigt ut. Lycka till med " det nya boendet " Jag har försökt att komma in här hos dig för att skriva några rader, men det har inte fungerat, men jag har tänkt på dig. Så har jag hittat det lilla nya familjetillskottet också. Så söt. Kramar från Eva L. i Blekinge.

Frida sa...

Så roligt, kommer bli jättebra :) behöver du hjälp med att rensa o packa sen så hjälper ja gärna till, tycker sånt är roligt :) kraaam

Gardenhouse sa...

Grattis! Så roligt för er att det är på G nu.
Jag ler åt ditt inlägg, en solskenshistoria av klass. Er längtan dit och nu det fattade beslutet. Underbart, ett stort lycka till!
Kramar Sussi

Rosa i huset i vitt sa...

Låter som ett jättebra beslut.
Lycka till

Ha en bra dag
Kram Rosa

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! Tack ska du ha för dina rader...Jasså har det vart svårt? för jag kommer inte intill flera bloggar att skriva hos..såå irriterande!
Kraam Gunilla


Frida! oja klart jag/vi behöver möe hjälp sen tror jag,hihi tacksam för allt! kramis moster

Annes vita rum sa...

Grattis! Ett stort beslut att ta, men säkert det bästa beslutet.Ha det bäst! Kram Anne

Hjärtruds Stuga sa...

Så mysig stuga, det ser så hemtrevligt ut. Kan förstå att du bytt köket. Ska man bo permanent så blir det andar krav på förvaring mm.
Ha det gott i din stuga.

Kram Karin

Heléne sa...

Fick ett sms i morrse att nu vad det dags.....
Förstod direkt :)
Jättekul för er
MEN du får inte glömma av dina psyk kompisar och våra träffar.
Kram på dig och än en gång göör kul och lycka till ute i Gläntan.

Vardag och flärd sa...

Min fina vän, äntligen hinner jag gå in och läsa och det var som jag trodde! Underbart, klart ni ska bo där, ni längtar ju alltid dit! Och inte behöver man så stort, man måste hinna göra det som är roligt.
Grattis till dig och gubben!
Kramar Eva

Nyanser av vitt sa...

Så himla fint vännen.
Kram Agneta

Enelid vitt och lantligt! sa...

Så spännande och roligt för er..
Kram Carita

Tess sa...

Kommer bli jättebra:))
Lidköping är ju såå fint, kram å lycka till!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess!
Jaa tack ska du ha,huvudsaken att ni barn gillar vårt beslut:)) Jaa får du dra med mamma o shoppa sen..Tack för i dag förresten..fina jeans!

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilket klokt beslut !
- Man måste våga leva sin dröm...Annars ångrar man sej när det är försent !
All lycka till er ♥
Kram anneli