torsdag 19 april 2012

Pappas firande på träffpunkten...

Gomorron alla vänner !




Idag har min/vår käre far levt i hela 85 år...GRATTIS lille pappa,hoppas du får fler fina år här på jorden ♥
Jag har jobbardygn igentligen idag,tog semester för längesen för skulle ju firat far idag men det blev ju lite ändrat på hans Träffpunkt.
Gick lika bra igår.
Vi började dagen tidigt igår med koll på lokalen tills på lördag..det var mycket som skall hållas reda på i huvudet men skrev o ritade upp lite på en lapp också.
Nu börjar det dra ihop sig med att allt ska förberedas...
Sen hämta vi tårtor,åkte till ett annat ställe så han har en smörgåstårta i dag också,ifall det dyker upp nån.
Sen vart det städ o skratt o smussel i lägenheten,skulle kolla kort i album och sätta in i tidningen på lördag.
Ja guud va vi höll på jag o syrran..
Efter snabbt "tidningsbesök" så snabbt tillbaka och ner med tårtor till tjejerna som har hand om'et.
Sen så var det Boule för alla de gamla,jättekul att få vara med och se dessa duktiga,glada människor!!
Sen satt det en annan man som ej hörde dit men han hade tagit färdtjänst till det stället för han hade varit vaktmästare där för ett antal år sen,han var "bara" 94 år..
Han kom ju givetvis till bordet där jag o syrran satt och pratade högt o tydligt hans liv.
men han bodde i skara och skulle åka hem halv fyra.Åh va kul vi hade..
Sen var det fika då,detta lilla rum fylldes med ett 20 tal människor med rullatorer och rullstolar.
Sen blev det firande och hurra för far,han var riktigt rörd..
Han fick en så fin pelargon i en hink som han ska ha på sin balkong sen när värmen kommer.


Ja idag blir det lite plock och finputsning på
lite inför festen,ha det gott denna torsdag ♥



Kram Gunilla


"Den som lever med planer för framtiden håller sig ung."

*********************


Far på väg med tårtor...


Så synd att bilden vred sig efteråt...Jättego tårta..



Ytterligare en smarrig tårta!



Far tar kloten me ner...



Boule!





Pappa pratar me sina töser...




Här blir han uppvaktad av ALLA tjejer..





Här sitter han som ende man..Han trivs väldigt bra där säger han.
Vi förstår det!!

16 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Låter som ni hade en underbar dag.
Själv ska jag idag till mitt ena barnbarn som fyller 7år.
Ha en bra dag.
Kram Rosa

Annes vita rum sa...

Vilken härlig dag!Jag har min pappa som är 85 år, tyvärr så bor vi 40 mil ifrån han, men jag pratar nästan varje dag med han. Han har en ny "flickvän " nu och det känns så bra så han inte är ensam så mycket.
Härligt va! Stort Grattis till din pappa! Kram Anne

syster sa...

Jaa vilken underbart rolig dag vi hade hahaha....Ja vilken tur syster att du skrev upp på lappen så VI förstår hur det ska vara med kranar och allt haha..Ja han trivs bland töserna kul hade varit om han kunde få i hop det med någon..kram

Blommiga Rutan sa...

Vilka döttrar har han, er far!
Fina tårtor!

Förstår inte varför bilderna vrider sig ibland, händer mig ofta, man blir ju så irriterad, helst för att man inte förstår vad det beror på, och inte vet hur man ska fixa det!

Lycka till nu på lördag
Kram Anncathrine

Gunillasljusglimtar sa...

Söss!
Jaa jag skrattar än åt gårdagen,ringde o sjöng för far nu han undra la va det var för kråka,ihihihi..Han pratade mycket om han 94 åringen!! Ja nu vet VI hur kranar ska stå,vill inte visa den lappen på bloggen,hahaha..Kramis Gunilla

Anonym sa...

Ni verkar ha haft en toppendag. Trevligt för din far med allt firande, och att vara tuppen i hönsgården kan ju bara vara roligt. Kramar från Eva L. i Blekinge.

Tess sa...

Ha ha jag kan se er framför mig hur ni håller på å grejjsar:))
Han ser så pigg å fräsch ut! Ja det vore väl kul om han kunde skaffa sig en liten pingla:)
Kram!

Änglarna finns sa...

Underbara lilla pappa...niger och säger GRATTIS!!
Vilken härlig dag..tänk så mycket dessa gamla har att tillföra oss..!!
Förstår att ni har att fixa med..men ännu en gång..så kul..och framför allt när man ser hur det uppskattas!!
Ha en fortsatt underbar dag!!
Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Tess ♥
Jaa det säger vi med,dom drog i honom alla tanterna tyckte vi allt,hihihi..HAN ÄR tuppen i hönsgår'n verkligen sa dom tjejerna som har denna träffpunkt :) Kraamis

Vardag och flärd sa...

Ni är så gulliga mot er pappa, han har säkert gett er mycket kärlek i livet och ni ger tillbaka!
Kramar Eva

Gardenhouse sa...

Ett stort GRATTIS till pappa!
En så fin dag och så roligt att ni var med dagen lång.
Ha ett fortsatt fint firande.
Kram Sussi

Sommaren fryser till is... sa...

Vilka härliga bilder på farfar... :)) Kul att vara med där och se hur det går till.. Förstår att det är mycket pyssel inför lörd... vi musslar för fullt här med presenten, som vi hoppas att han kommer tycka om!!

Håret blev skitsnyggt, men allt klär ju en skönhet! :)

Vardag och flärd sa...

Gunilla min vän, ibland tar det ett helt liv nästan för en person att mjukna, min mamma har alltid varit oerhört sträng och bestämd och är välkänd i samhället men på senare år har hon lärt sig förstå när hon gör någon ledsen, Ja ja det är väl tur att de mjuknar på gamla dar!
Ha det nu gott vännen!
Kramar Eva

katha´s kortmakeri sa...

Vilket underbart inlägg jag blir rörd till tårar.
Kram Katha

Elzie sa...

Kan tänka mig att han trivs där bland alla damerna, haha. Så fina bilder på er far. Och så skönt att dom är så rörliga så dom kan spela boule. Ett stort grattis till er fars 85-årsdag!
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

LissAnna sa...

Jag tycker mig se en likhet.;-)
Kram Stina

Mejl!!