onsdag 7 september 2011

..Samsung Galaxi mini...

Gomor'n!
Vi har ju utrett ut detta med telefoner,sms och allt negativt med dom,förstör det sociala livet vi hade tiden innan datorer och mobiler,eller hur?
Men ska bara berätta min lilla historia när jag köpte den sista telefonen nu i somras.
Abbonemanget hade gått ut,var väldigt vanklig, om jag verkligen ville byta telefon för den VAR SÅ BRA den jag hade.
Fler i omgivningen sa också.
Hur som helst ringer jag till TELIA och berättar hur jag känner för förhållandet med den "gamla" (Bara 2 år) mobilen.
Han förstod men tyckte ändå att jag skulle fundera på en annan,jo.jo går "väl ann" att lura ena gammel kärring tänkte jag.
Vad kan du erbjuda sa jag...
JO nu har vi....bla,bla...bla,bla...Med SURF..bla,bla...APPAR...bla,bla,bla...GALAXI...bla,bla..ERBJUDANDE!
Jaha,jaa det låter ju intressant,jo,jo... Men klarar JAG av en sån?... OJ;OJ;OJ...Klart du gör...Ja men jag är gammal!!?
Inga problem,...Nähä då är det väl lika bra att jag slår till sa jag...Punkt slut.. GRÖN vill jag ha...
Pratar med dottern,hon vart i JÖNKÖPING köpt exakt samma telefon fast i en telia butik,hahaha,Färgen då? GRÖN säger hon då...Ja ni ser.. telepati.
Men inte nog med det,fick hem den visste inte mycket...APPAR vad är det...Dottern sa lite sådär ni vet hur dom kan uttrycka sig...Vet du vad APPAR är mamma?
Nää det har jag ingen aning om faktiskt.
Hennes man kom till undsättning och la in massa sån't som JAG ska ha nytta av.
Jag var väldigt glad att jag var ägare till den faktiskt så jag skrev på fb att Jag köpt en Samsung Galaxi mini med surf och tutch, m.m
Då svarade sonen...Morsan, har DU köpt en IFHONE?
Japp, det har mamma gjort, svarade jag lika glad..
Det var som attan  skriver han då..
Joo tänkte jag det trodde dom nog inte..
Sen kom det ett annat inlägg från Therese,dottern.
..Men mamma,du har ingen IFHONE, det är en ANDROID!
Hahaha,hur skulle jag kunna veta det ..Förstår ni?..
Ja sån är jag och barnen hade roligt åt det iallafall,andra med för den delen.
Nu skiljer det väl inte så mycket på Android o Ipfone,priset förstås och mycket mera appar men denna duger till mej.
Så jag surfar,kollar banken,hitta.se,bloggar...
Ja massor har hänt sen den kom in i mitt liv en dag i Juni  2011

Ha en bra onsdag mina vänner ♥




 












                                                 Grön o sköön min androida telefon....


                                       


Finer så...



                                                                    Med skalet...




                                             "Lycka för mej är att ha två barn som tycker om mamma,
                                                    vare sig jag har ifhone eller android"

                            ***********************************************************
Ps ..Nu kommer egna citat också,hihi...ds

12 kommentarer:

Mitt Krypin sa...

Haha kärt barn har många namn.
Namnet är inte så viktigt bara man är nöjd själv.

Känner mig väldigt gammal när alla ... ja utom jag vill säga ... har en smartphone =)

Ha det så bra
Kram Anna

syster sa...

Hahahahaha ja vilken historia..Dessa telefoner, men du är modernare än mig nu:)))

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej goa Gunilla.
Vilken rolig o mysig historia :)
Visst är dom härliga barna.
Telefonen ser superfin o smidig ut, går också i funderingar om telefonbyte, men det är så svårt, det finns alldeles för mycket att välja på.
Ha en fin dag.
Stor kram
Jessica

Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Förstår dej..vad det gäller mobtfn...har funderat här också..
Men tänkte vänta ett tag till..ännu så länge fungerar min "gamla" är även den snart två år.
Men lär nog falla för frestelsen..snaaart..hihi
Önskar dej en härlig dag!!
Kram nAnnika

Vardag och flärd sa...

Kul för dig med en sådan, men jag har ingen användning för så mycket. Kan ju tänka att det är bra om man vill söka på nätet ofta men för min del är jag ju på jobbet det mesta av min tid och där är internet ett verktyg för mig. Jag kommer säkert att skaffa en när de börjar bli omoderna för sån är jag.
Ha det fint vännen!
Kram Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Söss! Ja kan du tänka dej att jag är syteget före dej med det...Hihihi Kramen Gunilla

Lisa sa...

Härlig historia hjärtat. Precis som du har jag en sån fast en lite annan sort. Men jag kn inte ens hälften av vad du kan..Proffs du ju..Tanter nääää inte vi inte..Ha de gott tjejen..

Kram Lisa

Sommaren fryser till is... sa...

hahah du är ju för skön! inte lätt att veta skillnad på telefonerna... Skönt att lungröntgen var bra!!
Ha det gott och tack för kommentarerna! kraaaam!

Lisa sa...

HALLOOOO...DU har nåt att hämta hos mig....


Kramen Lisa

Vardag och flärd sa...

Lilla Gunilla, du har ju vunnit nåt jättefint! Grattis grattis och STOR KRAM! Eva

Tess sa...

Du är ju för söt MAMMA♥
Kram din dotter♥

Gunillasljusglimtar sa...

Joo Tess men så är det ju faktiskt,Lycka kan vara mycket! ♥