tisdag 20 september 2011

Så sketigt hemma...

Mor'n!
Vill börja säga att är det nån mer än jag som har svårt att kommentera hos en del av er.
Igår var det så hos mej,jag blir såå trött på det om det är blogger eller??
Nog om det..
Nää igår tvingades jag att ta tag i hemmet här i stan.
Räknade ut, att vi ej varit här hemma sen i Juni månad på "riktigt" om man säger så...
...Jo när vi kom från Norge i söndags kväll så var det söta dammtussar som sa " Välkomna hem"!
Alltid trevligt när nån möter en i dörr'n men detta hade gått föör långt.
Så igår var det en välbehövlig promenad med dottern på fm.
Sen så...drog frun igång...
Då var det plötsligt som att allt var saker som jag ej TITTAT på på länge,om ni förstår...
Kollade mina söta ting lite överallt i lägenheten,då blev ju det nostalgi.
Haha då blev det inte mycket städat!!
Sen när det hade tagit musten ur mej då satte jag mej med en kopp kaffe och ringde en "gammal väninna" i stället.
Så städningen tog tid men mannen i livet mitt gillar ju det också så han hjälpte till när han kom hem.
Visst är det skönt när det blir så mä'


Ha en härlig tisdag ♥








"Livet består av småstunder som det är viktigt att njuta utav"

************************************************************'



 Denna fina gamla brevlåda fick jag av min syster när jag fyllde år för några år se'n..Behöver inget tillägga...




                                      Detta nyckelskåp är också gammalt och VACKERT!!



Denna söta hustomte vid namn JULINA fick jag för snart sex år se'n när min dotterdotter var nyfödd
och jag var barnvakt åt brodern,då hade Therese o Mattias hittat den som det stod "Gunilla  på "
Stor är hon må ni tro!!






14 kommentarer:

syster sa...

Skojigt när man blir mött i dörren..Åh så roligt det är att jaga dom med dammsugaren..Söt hon är flickan som sitter o läser..

Gunillasljusglimtar sa...

Söss!Ja det är inte alla förunnat att bli mötta i dörr'n! ha en go dag syster yster...♥

Frida sa...

Du har så fina saker i lägenheten, skönt när allt är städat och klart. Kraam Frida

Anonym sa...

Hei Gunilla. Her i Norge Kaller vi det "hybelkaniner". De møter oss ikke i døra, men gjemmer seg i krokene. Ha en fin dag. Klem Bjørg

Vardag och flärd sa...

Städning, ja du kan skicka hit din gubbe som tycker det är roligt! Jag har inte städat riktigt på hela sommaren och det blir inte förrän en bit in i oktober (och då är det rätt mörkt så det går nog fort). Nej, allvarligt talat så trivs jag inte när jag inte har städat riktigt men vad gör man när det finns sånt som är roligare.
Ha det gott Gunilla!
Kram Eva

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!
Tänk att dessa tussar alltid visar sig och vill vara med på ett hörn! Hi hi...
Härligt när man ist kan sätta sig..och göra ngt helt annat!! Det gör jag nu...fast här..igen..hihi..men borde göra en del annat..ja ja..hinner det med!
Ha en fortsatt underbar dag!
Kram Annika

Lisa sa...

Hej min vän..Jaha du har också dom rackarna som hyresgäster, hybelkaninerna. Det är väldigt vad dom förökar sig med. Tror att vi har fripassagerar mellan Norge och Sverige får dom verkar bo på båda ställena. Kanske Anticimex kan hjälpa.. Nä visst är de skönt när man kommit så längt i livet att man gör de man vill, orkar och kan eller hur. Och att man sen har en underbar man är ju ine helt fel. Städa hinner man, de fin´ns alltid kvar men ett samtal och en gp kopp kaffe de är livet de. Ha de bäst nu hjärtat....

Kram Lisa

Gunillasljusglimtar sa...

Frida!Tack snälla du för dom orden,vet en till som har fina saker! Kramis Gunilla

Änglarum sa...

Hallojsan! ja när man städar brukar man hitta sånt man glömt :) mycke roligare.. jag brukar fastna i gamla dagböcker hi hi.Ha en go kvöll raring :) kramiz Jessica

Tess sa...

Jaa dessa dammtussar:) Men kul när man ser resultatet efteråt!
Vilka fina kort på Anton vid graven....♥
Hoppas Bion är bra som ni ska på ikväll.
Å tack för den underbart goda maten å pratstunden i fm,Kram♥

Gunillasljusglimtar sa...

Mmmm...Tess♥♥ så gott vi har det men alldeles för sällan... Kramis mams

Gardenhouse sa...

Så fin Norge tripp! Och så snygg du är i bästefars strumpor :)
En sån brevlåda har min mamma med, kul att se saker man känner igen.
Ha det gott i fixade lyan i stada ;)
Kram Sussi

Anette sa...

Välkommen hem vännen .
Hi hi ja de där med städning är väl ingen fröjd från de är klart och de är ju inte helt fel med lite hjälp:)
Ha en skön kväll.
Kramar Anette

Patricia sa...

Hej vännen, nu var det lääääänge sen jag var inne här .. =/

Jag hade nyss problem att kommentera hos en vän, det är första gången jag drabbas av det men läser titt som tätt om folk som inte kan kommentera lite här o var .. =(

Ja är man inte hemma så är det antagligen ingen som städar kan jag tänka .. och dammigt blir det ju lustigt nog ändå .. =)

Må så gott!!
Kram Patricia