fredag 23 september 2011

Planering!!

Morsning!

Ja godmorn på er goa vänner.
Så gott att sitta och skriva inlägg och det smäller lite i brasan i köket.
Det kallas LIVSKVALITE för mej i vart fall! (Å Gubbens, utan o frågan så vet jag det)
Haha,ja nu sitter ju inte han och skriver med mej om ni tror det men när brasan är tänd menar jag,hiihi.
 Inte behövde vi springa upp klockan halv sju idag,utan precis när vi vill
Vi höll på hela dagen igår med ved,slängde skit på tippen´, hade massa gamla saker, nån liten trädgårdsgrupp,hammock utan dynor,m.m som vi bestämt skulle gå hädan.
Sen börja vi plantera lite  blommor,ljung som blev fint i några urnor!
Men inte räckte dom långt,skulle behövt ännu mer.
Halv sex gick jag in,då fick det va nog,då förberedde jag kantarellmackor om ni nu tyckte det verkade gott,så VAR det det verkligen...

Min /vår granne från Norge som jag säger Björg,hon kommenterar mej med så gulliga inlägg också.
Inte för att jag förstår varje ord men att fråga gubben stämmer inte heller alltid...Igår...Vet du Göran vad morro betyder...Öhum..jo,nja..joo betyder fint!..Jaha hur vet du det säger jag?...Jo men du vet det TROR jag det gör...Läste ju upp inlägget från B..Jopp så är det.Ja då vet jag det men jag kollar med översättning också...Ja gör det du..Jo MORRO betyder rolig,så riktigt rätt var det ju inte men han tolka så efter vad jag läste upp.
Vi pratade med våra Norska vänner i helgen att jag missuppfattade mycket i början och nästan skämdes för att prata med dom,Göran han prata ändå,fattade inget men bara nicka med huvudet,haha va olika vi är.
Men Björg berättade att i början så hade G berättat för dom att en utav töserna skulle komma till oss...Det tyckte dom var skumt,för i Norge betyder det  (Töser, Tösa)att dom är lösaktiga m.m
Så dom hade allt undrat men sen har dom förstått att så säger vi här i Sverige!
Ja nu ska jag lägga in ett ve'trä till och sätta på frukosten...


Ha en underbar solig dag








                                                          Före bild i ve'skjulet



                                                                       Lite tändve'




                                                                       Så fina ÄN!!



                                                Tänkte övervintra dessa hängpelargoner se'n....






Japp fattas nåt där i fram,får köpa MEEER!
Är ju Lidköpingsdagar i helgen,kanske tar mej fram....
 
 
 
 
 
"Den kortaste ledigheten är ofta
 den bästa"
 
*********************************

9 kommentarer:

syster sa...

Åhh vad mysigt det låter, men fy vad Göran lurade mig i går jag trodde verkligen först att ni var inne i stan.. inte i 30 butiker men några:( Haha du inte lätt med andra språk..Kan tro att dom undra när han sa töser haha.kram till dig.

Gunillasljusglimtar sa...

Babs! Jasså menar du det?? Hahaha nää vi var o lukta på blommorna under korkeken,hahaha...Nja vi trivs ju så bra på stället du vet babs..*blink* Kram på dej gumman ♥

Frida sa...

Haha ja va dumt det kan bli med olika språk ;) Kraaam

Anonym sa...

Hei Gunilla. Ja det stemmer MORRO betyder rolig. Det kan jo være vanskelig med oss som snakker dialekt. Ha en god helg. Hilsen Bjørg.

Tess sa...

Jaa jag förstår att ni har det gott där ni är ♥

Blir fint med lite ljung..
jaa tur man kan reda ut de olika språken,kan ju bli lite dumnt annars :)

De sista orden stämmer verkligen,ha det bra, Kram!

Hanna sa...

S¨underbart mysigt det låter.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Åhh såå mysigt det låter...med att starta morgonen så!!!
Härligt med rensandet och stökandet på utsidan..skönt när det är klart!!!
Önskar dej en fortsatt underbar fredagskväll!!
Kram Annika

Maria sa...

Ha ha, dessa ord och språk förvecklingar. Kan bli så himla tokigt. Nu önskar jag dig en jätteskön helg. Kram Maria

Torpliv sa...

Lustigt, det där med språk, och att ord kan betyda så olika saker. Det kan ju bli lite knepigt ibland. =) Ha en fin helg! Kram Petra