torsdag 22 juni 2023

 Hej!

Torsdag igen, dan före midsommarafton 💗

Hur ska ni fira midsommar då?

Jag själv jobbar midsommardagen, det blir bra det.

Så gubben o jag firar midsommar här hemma i morgon.

Har förberett lite mat och så.

Färskpotatis och sill är ett måste!

En snaps också eller till och med två, eller en och en halv:))

Vi hade en träff härom fredagen med mina fd arbetskamrater sen länge alltså.

Slutade där 2005!

Respektive män är med nu förtiden.:))

Så trevligt,bra väder och sol.

Så vi åt utomhus för en gång skull!



Min man älskar att grilla.



Värdinnan Marianne & en nybliven brudgum sen pingst!



Solveig.



Solveig & bruden Ulrika



Anneli med många

 män i bakgrunden.



Värdinnan Marianne.


Det var trevligt som vanligt,

det var 3 som ej kunde komma.

Vi pratar om gamla minnen,det är kul det!


Såå fin klänning,tyckte mormor 💗


Var hemma hos Alva när hon kom från skolan ( andra ring i gymnasiet)

Ja allt går så fort,även livet för mig.

Det ska minskas med inköp nu när jag snart blir 'pensio'.

Så vi köpte oss en Air Frayer som alla pratar om. 

Men livet går så fort att vi bara provat den en gång.

Helt ok betyg.



Rea,det var det roligaste tyckte jag!

Göran säger ibland att jag är snål, men igentligen bara mot mig själv lägger han till sen...


Tror det stämmer bra,fast visst är väl det positivt?!

 För då kan jag ju vara generös mot andra. 


Jaa det sista jag ska visa er är min avskedsansökan.

Låter ledsamt, det är det också må ni tro.

Jag fattar ICKE att jag blir 65 i Oktober.

Fast måste ju nån gång ta beslutet.

Då kan jag hoppa in och vara lite vikarie ibland.


Nu ska ni få förbereda Midsommar.

Önskar er en trevlig sån.


Kram Gunilla 💓


'Det är inte farligt 

att känna.

Det som är farligt

 är att inte känna.'






2 kommentarer:

Tess sa...

Såå fina rader från dig♥️ Göran har så rätt!! men nu får du ta hand mer om dig själv nu när du går i pension ♥️🥰, kommer bli så bra🇸🇪💕🌸 kul att ni fortfarande har era träffar, det är viktigt med gemenskap 🤩
Ha en trevlig midsommar🍓🇸🇪 jättefin klänning Alva har ♥️🌸

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Tess 🥰Ja det blir bra sen, gör det jag vill göra sen!Ja så himla fin klänning Alva har♥️Tack detsamma, trevlig midsommar till er också🍓☀️🇸🇪 Kram Mamma