torsdag 23 mars 2023

Gomidda' 


Torsdag igen,regnet öser ner ute!

ingen lust gå ut idag.

Jag och en väninna traska och gick i går förmiddag, då höll det upp.

Vi visste det skulle komma regn på eftermiddan men då skulle inte vi beröras av det.

Det var nog bara det att VI fikade och snattra i nästan 4 timmar så då var det ju regn när vi gick från berget! Tack Ann💗 

Från det ena till det andra så har min systerdotter Nelly ett konto på Instagram som hon lägger ut på Story, tror det heter så.

De söta flickorna är med på bilder.

Har fått lov att lägga ut lite bilder därifrån.


Ofelia,storasyster



Maja lillasyster.


Maja

Maja


Ofelia & Maja


Maja



Ofelia & Maja



Maja

Det är så att,enligt mig alltså.

Hon lilla Maja är så lik min syster ( Hennes mormor)Ja ni skulle se min syster när hon var liten.

Det skiljer 5 år och två dagar på min 

syster och mig.

Jag kommer själv IHÅG att jag ville ha en lillasyster, inte så konstigt med fyra äldre bröder.

Jag tjatade och tjatade och rätt som det var så var mamma med bebis.Mamma var 40 år ändå.

DÅ kom BARBRO två dagar efter min födelsedag. HON var MIN, ingen annans 💓

Jag kommer ihåg att min bror Gert skulle hålla henne,det gillade inte jag!

Han skulle mata med flaska när mor slutat amma.

 I den vevan så ville ju jag mata så då tog jag fram 'mitt bröst' lade flaskan där så trodde väl jag att det ändå var jag som ÄGDE (matade) henne. Många minnen med lillasyster.

En annan sak,när jag var 14-15 då var det inte riktigt lika kul hahahaha!

Då hade jag andra intressen men mor o far tyckte det var bra om Barbro var med MIG.




Här hittar jag bland mina foto. 
Barbro & Jag med hennes Pontus.
Vi hade en tid där vi klädde oss lika.
Vi är inte lika men rösten på oss är likadan.

Njut av text och bilder så lovar jag att visa mer om ni vill alltså!


Kram Gunilla 💕

'Min käraste lillasyster,
det är Babbi det.
Hon är så snäll 
mot mig så ni det vet.
I ur och skur,
tar vi hand om varandra.
Ja det är väl så 
att vi på livets stig
 vill vandra'
  Gunilla 

4 kommentarer:

Tess sa...

Såå fina bilder på er alla♥️ jaa, jag tyckte ju Maja var så lik Sebbe på dopet men får nog säga att jag ändrat mig nu…. Tycker hon oxå är lik älskade moster♥️ bus i blicken har hon allt😍
Roligt att läsa om er, jag har ju hört det många ggr men lika kul varenda gång😃😃💫
Kram!!

Gunillasljusglimtar sa...

Javisst bus i blicken som moster Babbi var när hon var liten ♥️Ja mamma älskar att minnas tillbaka i minnesbanken 🌟Sen närminnet DET är inte lika bra längre. Kram M♥️

Anonym sa...

Jaa du ser vad det kan ändra sig med vilken ålder
Man är i hahaha men nu är vi bästa vänner ��
Jaa jag ser mig själv i Majas ansikte så lustigt..
Naa fina bilder på töserna och älskade Pontus så
Sööt ��

Gunillasljusglimtar sa...

Du Babbi det förstår jag att du gör! Hon blir nog lika busig som du var♥️Vi hade full sjå att hålla iordning på dig, ska du veta. Kram storasyster ♥️