lördag 30 januari 2016

Gunilladagen ♥

Gokväll!
 
 
Liten sommarbild på Clematisblomma.
 
 
 
Nu har jag satt mig vid datorn och ska summera dagen som varit...hittills!
 
Kom hem vid halv ett,min man hade dukat till mitt främmat som kom vid halv 2.
 
Han är en riktig klippa ♥
 
Det låg en namnsdagspresent på bordet från gubben,vi är noga med det:)))
 
 
 
 
Det var lotter,bingolott,tuggummi,läkerol mörk choklad och KAFFE,underbart!!
 
Det är lite speciellt med våra namnsdagar verkligen,det var ju Carl häromdagen men viktigast är våra tilltalsnamn,hahahaha.
 
Halv 2 idag kom min som jag säger 'äldsta'väninna,eftersom vi känt varandra sen vi gick i första klass.
Hon skulle gratta mig sen jag fyllde i oktober.
Vi har inte fått ihop nån helgdag förrän i dag.
Hennes man körde hit henne och fick en smakbit av smörgåstårtan.
Sen tyckte vi att: ÅK iväg en sväng så vi får p r a t a  ifred lite... 
Han har kompisar en bit ifrån så han drog iväg!
 
Dukat till oss...
 
 
 
 
 
Fick vad jag gillar,LJUS,SERVETTER o EN SÅ FIIN PYAMAS!!
 
 
 
 
Dennis fick vara med en kort stund bara...
 
 
Sen hade ju vi namnsdag i dag både jag och Gunilla,så jag var tvungen att ge henne en liten sak.
 
 
 
 
 
 
Hon blev så glad så...
 
 
Vi drack lite vin och tjöta gamla minnen som ÄR såå kul!
 
Nu har Gunilla åkt härifrån och det blev så tyst,men minnen sitter i hjärtegropen ♥
 
 
 
 
 
 
Kram Gunilla ♥
 
 
 
" Tänk att ha förmånen att få minnas ihop,
livet har gått i ett rasande knop!
Gunilla & jag har delat mycket minsann,
tur att det på skolgår'n var henne jag fann. 
Nu pratas det barnbarn,jobb och allt på topp,
än har det inte gått,livets lopp!"
 
 
 
*************Gunilla 2016
 

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Grattis Gunilla på din dag! Så kul att ni fick till en dag och just den dagen om är er namnsdag. Här glömmer vi alltid att fira namnsdagar, vet inte varför men ingen kommer ihåg.
Ha en fin lördag kväll, vännen!
Kramar ♥ Eva

Hajan sa...

Det finns inget bättre än gamla goa vänner.
Så trevliga saker Du fick också, grattis i efterskott från Hajan

Blommiga Rutan sa...

God kväll

Grattis i efterskott på Gunilla dagen.
Ja, visst är det något mycket speciellt med gamla vänner sedan barndomen. Man vet så mycket om varandras uppväxt, föräldrar och syskon. Det är verkligen värdefullt att ha en sådan vän, jag har en också så jag vet vad du menar.

Kramar Anncathrine

House and Garden by Bia sa...

Grattis i efterskott...vi fyllde väl inte år på samma dag ?? Jag fyllde den 28:e ;))....du är så duktig på att rimma !!!
Ha det gott nu!
Kramar från bia