lördag 9 januari 2016

...Fortsättning följer!

Hej på er!
 
 
 
Fina domherren.
 
 
 
Måste ju skriva idag och berätta hur 'bra' allt blev igår sen...
 
Jag drog ju iväg och körde en morgonträning på Form,sen åt jag och min väninna frukost på ett fik.
Ja vi skulle kunna tjöta hur länge som helst men tiden till klockan ett var jag tvungen att passa.
 
 
Gott!
 
 
Det var en dam som sa till mig på träningen att ring till en optiker.
Det gjorde jag innan de ringde upp från v.c
Fick en tid i går eftermiddag.
 
Här satt Göran och väntade...
 
 
 
...Trogen man jag har!
 
 
Hon var duktig och trevlig och gjorde synundersökning plus massa andra undersökningar.
Hon trodde det var nån glaskroppsavlossning på höger öga.
Det b r u k a r då ge såna symtom!
Köpte droppar för att ögat ej ska bli torrt.
Det kan försvinna av sig självt eller vara kvar.
Frågade då samtidigt om linser.
Varje nyår hos broder så frågar jag honom om sina kontaktlinser,han tycker det är toppen!
Jag hade ett litet synfel men annars är det ju det 'gamla' vanliga ålderssynfelet jag har,ser bra på lååångt håll och mindre bra nära.
Hon berättade utförligt vad som jag kunde testa.
 Provlinser en månad för 895:- fast då drar dom av 350:- för synundersökningen.(Den har jag ju gjort nu).
Sen kan jag komma till dom och dom hjälper mig med allt.
Så när detta ögonfelet läkt så ska jag åka till dom:)
 
SSK på vårdcentralen sa att armens onda får jag ta med sjukgymnast.
De ringer måndag morron till mig.
 
 
Måste ju visa underlakanet i Satin,hahaha 499:-
Oj,oj oj,dyrt är det.
Fast gubben ville såå GÄRNA betala hälften när jag sa att annars blir han 'lakanfri'
 
 
 
 
Nä så illa är det väl inte för är det nån som gillar heminredningssaker m.m så är det Göran ♥
 
 
 
Nu har de finaste tomtarna med goa näsor fått lägga sig till ro några månader till... Fast har adventsstakar och stjärnor och julköksgardinerna kvar över 'Tjugondaknut',när julen ska rustas ut!
 
Nu ska jag tänka dagen lite,så gott att vara ledig och ikväll ska det bli en go promenad med gubben.
 
 
 
 
 
Kram Gunilla ♥
 
 
 
 
"Nu kallt och snö det kommit,
tycker det är som det ska va'.
Fyra årstider är väl bra?
Då kanske vi en fin vår
 och sommar får.
Så hösten blir säkert grann,
när han 'där uppe' årstiderna fann.
 
 
 
*****************Gunilla 2015

6 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Det var faktiskt länge sedan jag såg en domherre! I vår trädgård finns det i och för sig gott om småfåglar, men det är mest talgoxar och en och annan blåmes.

Trist med ditt ögonproblem. Håller tummarna för att det blir bättre så snart som möjligt.
Så länge önskar jag dig en trevlig helg ändå!

/Anna-Karin

Vardag och flärd sa...

Bra att du kollat upp både arm och öga! Armen kanske sjukgymnasten hjälper dig med och jag hoppas dropparna hjälper ögat.
Satinlakan, ja, ni kostar då på er!
Mysigt att gå kvällspromenad båda två! Jag har tagit min promenad nu men jag fick trava iväg själv.
Ha en go kväll, vännen!
Kramar ♥ Eva

Hanna sa...

Här har vi också fått snö och kallt.
Hoppas det blir bättre med dina ögon snart
Ha en fin söndag
Hanna

Tess sa...

Ja så fin dikt....du är duktig på att dikta.....
Tur vi har våra årstider.....:)) hoppas på några minusgrader nu bara....

Ja bra att sjukgymnasten hör av sig imorgon....
Å att ögat snart blir bra med...Stora kramar!!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Tycker också om våra olika årstider på olika sätt.Jag tycker om att dikta när det faller sig så....Nu är väl du nytränad efter morgonens easyline...Gött efteråt! Kram 💙

Maria sa...

Sjukgymnaster brukar var duktiga på det där med leder.Det var en positiv dikt om våra årstider. Har kvar lite av julen också men tomtarna har krupit till kojs.
Ha e fin dag/kramen