tisdag 24 september 2013

..Nu va DET över...

Gomor'n!
 
 
Tre månader till jul...
 
 
 
Om ni visste vad skönt att få skriva att gårdagens drbesök är över nu!
 
 
 
 
Tog kort från bilfärden till sjukhuset,gubben körde.
 
 
 
 
Sov inte nåt natten till måndag,blir precis som far.
Han säger alltid det,förstår'n precis.
Det gick så bra hos dr,han är väl van vid ändar,hihi..
Det hade nästan läkt ut,ingen gladare än jag förstås! Cortison en vecka till sen tror han allt eftersom så går sockret ner och får kanske sluta med insulinet.
DET blir ingen mer cortisondos för mej mer i framtiden:)
Kan bli  REMICADE behandling vid och om det blir mer skov,ska ta ställning till det senare.Får ju tänka över det lite också naturligtvis.Är droppbehandling var 8:e vecka på sjukhuset.
Firade,hihihi,med en skogspromenad igår middag.
 
 
                                                                       Underbar väg...


Hittade denne stora myrstack långt ner i skogen.
 

Mys!
 
 
Ja det blir lite telesamtal idag med medicin och så.Svårt få till det med recepten,dom får rätta till det idag.
 
 
 
Sen blir det nog en liten prommis här nu när maggen är lugn o fin..
 
 
Kram Gunilla ♥
 
 
 
 
 
" Ta vara på varandra."
 
 
***********************

22 kommentarer:

Syster sa...

Så underbart att det var bra med magen eller snart.. Ja nu hoppas vi du slipper cortison mer.. JA VAD HÄRLIGT DU FICK GÅ IN I DJUPA SKOGEN!!!!Ja blir härligt väder i dag med..

Anneli sa...

Härligt att du känner dig bättre och att allt håller på att läkas igen.
Då kommer livslusten tillbaka förstår jag, vet hur det är.......

Fin dag till dig,
Kram Anneli

Äppelblom sa...

Så glad jag blir, när jag hör att det börjar rätta till sig för dig.
Skogspromenader är bra för kropp och själ.
Må så gott och kram!

Vardag och flärd sa...

Underbart, underbart hjärtat! Tänk att du kanske får sluta med insulinet och sen inga flera cortisonkurer! Det är så glädjande att höra, jag har tänkt så mycket på dig!
Ut i skogen och njut av fint väder och positivt besked, vännen!
Kramar, kramar Eva

Malin sa...

Åhh vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg idag! Underbart!

Vilken härlig promenad och fina kort!

Kramar

Solglittret sa...

Värmer att höra att du känner dig lite bättre kära bloggvän!!
Hoppas och håller tummarna att allt ordnar sig till det bästa för dig och du verkar ju vara i goda händer :)

Vilka vackra bilder du visar och visst är det väl för härligt med en skogspromenad ibland!!

Ta hand om dig vännen
Stoor kram Lollo

jennie sa...

Åh så skönt Gunilla! Jag är likadan när jag ska iväg på sånt där.. svårt att sova gott då. Härligt att det blir bättre och bättre :)

Å så fint med hönor, skönt att de trivs tillsammans :)

Ha en toppenfin dag <3 Jennie

Anonym sa...

Grattis till tillfrisknandet nu är det bara att hoppas att sockret försvinner vilket jag tror kommer att ordna sig nu när du är så duktig med motion hoppas att maken är med på de promenader som du går när han är hemma
PS! själv har jag avverkat hälsoslingan i Fkpg på morgonen
Hälsningar Bengt o Solveig

Änglarum sa...

Hej o grattis!! ja det kan man väl få säga.. att få hälsan åter är en stor vinst! läser i kapp lite o ser att ni haft en mysig psyk träff :) ha en fin forts på veckan o njut.kram Jessica

Blommiga Rutan sa...

Hej Gunilla!

Åhhh, så härligt att höra att du börjar bli bättre och bättre!
Så skönt!

Fin vecka med härliga promenader till dig

Kramar Anncathrine

Hajan sa...

hoppas det håller nu lilla gumman.
Det låter ju lite positivt i alla fall.
Önska får man ju göra ändå, duktig
som tog dig en lite promenad.
Vi får väl se hur det bliver.
Jag bara önskar Lycka till.

Änglarna finns sa...

Ännu en gång! Jag är såå glad att du mår bättre vännen!
Härligt att ge sig ut i skogen...bara gå och rensa hjärnan lite!
Förstår dej med cortisonet, sen är det ju ändå tur, att det finns!
Önskar dej en härlig kväll!!
Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Söss ♥ Jaa nu har det varit en pärs,nu ser jag fram emot att gå i skogen igen:)) Kram

Bengt o Solveig! Hahaha,jo han gör tappra försök att gå en sväng på kvällen,men han vill inte ha stavar! Gunilla

Hanna sa...

Stor kram till dig, låter härligt att du börjar må bättre.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

"Hemmet är min vrå" sa...

Åå vad skönt att du bli bättre känns så skönt att höra. Du har haft så otroligt jobbigt så nu håller jag tummarna. Tack för fina kommentaren på min blogg, hoppas du får fram den gamla symaskinen och att göra nåt fint med den. Fina bilder du har tagit. Vi är i stugan och njuter, eldar och just nu slappar. Ha så bra så länge, fina du. Kram Mimmi

Tess sa...

Visst måste det kännas underbart!!!♥
Nu får vi hålla tummarna för att sockret kommer å försvinna oxå...

Härligt med promenad igen♥
Kram!!

Britta sa...

Åhhhh vad jag är glad för din skull!!!

Kramar i mängd från Britta

Black Iris sa...

Vad skönt för dig att eländet snart är över..
Duktig är du med skogspromenader.. Jag håller mig till mitt gåband jag..

Kram Maidi

Unknown sa...

Då håller jag tummarna för dig att remicade droppet funkar på dig. Har själv fått det en längre period. Men tar sprutor hemma nu istället 2 gånger i veckan. Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Tess!Ja nu jäklar måse det göra det,snabbt om jag får bestämma:)) Ja iskogen ÄR det så gott att gå och skingra tankarna♥ Kraam Mams

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh vad härligt att höra!!! Nu tusan blir det nog bra igen :)

Kramar Susanne

Torpliv sa...

Så roligt att du mår bättre och att magen är gladare nu! Förstår att det måste vara riktigt skönt att kunna komma ut på promenaderna, och vilka vackra bilder du fångar på vägen!
Så lustigt att våra klematis beter sig på samma sätt, och att du också provat luktärt i år =) Här kommer det nog odlas luktärt fler år framöver, härliga färger och dofter!
Önskar dig en fantastisk höstdag!
Kram