måndag 9 september 2013

..Gör som i säger:)

Hej på er!
 
 
Mannen gillar att köpa blommor...
 
 
 
Hahaha,ja nu gör jag som i säger,gör alltså inget!
Näe lite skämt men lite allvar också.
Strosar i "mysbyssera" nästan hela dagarna. Vaknade tiidigt i morse,förflyttade mej bara till tvsoffan istället och låg där en stund innan frukost o telefonsamtal. Skönjar lite ljus när sockervärdena har sjunkt ett par knäpp!
Bara att magen håller sej nu då med mindre cortison...
"Är det inte det ena så är det det andra sa bonden när skethuset brann.."
Ja humorn finns allt kvar hos frun här bakom dataskärmen.
Går min runda runt om här bara,klickar med kameran som är så kul!
 
 
                                               Kul att fota holkarna,en del av dom alltså!




                                                    Här hade dom B&B,inte dåligt va?





Här har dom postgång t.o.m,hihihi.Ser NI dom små blå postlådorna
 
 
 
 
Ja nu ska ni få hållas med ert,jag ska koka en kopp gott te ♥
 
 
 
Kram Gunilla
 
 
 
"Ta en paus
och tänk efter
hur mycket av livets goda
som blir försummat,
bara därför att
 det inte kostar något."
 
 
**********************
 
 
 
 

29 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör alldeles rätt, när du myser runt och fotar alla fina fågelholkar. Radhuset var ju så fint. Vilken lyx med alla bostäderna för småfåglarna. Min lilla mamma har födelsedag i dag, hade fyllt 89 år. Vår dotter och jag skall besöka graven med vita rosor, som var hennes älsklingsblommor. Många kramar och tag väl hand om dig. Blekingehälsningar från Eva L.

jennie sa...

Skönt att du tar det lilla lugna :) Och så fina fågelholkar, det är så mysigt tycker jag.

Tack snälla du Gunilla, visst är september underbart.

Så kul att du vill vara med i tävlingen, jag tror att du har fått med allt utom att gilla själv facebook-sidan (du har bara gillat länken till tävlingen) :)

Ha en alldeles underbar och lugn måndag <3 Jennie

jennie sa...

Där satt den, nu är du med och tävlar! :)

<3!!

Britta sa...

Bara mys på du, det är du värd! Vilka fina små hus....
Det är kul med dina fina foton och dina ordspråk, fast det vet du ju att jag tycker.
Kramar i mängd.
// Britta

Vardag och flärd sa...

Gott att du går där och myser! Ja, hoppas magen klarar sig nu!
Så fint ni gör det för alla fåglar, både stora och små!
Ha en riktigt go och avslappad dag idag, vännen!
Kramar Eva

Anonym sa...

Hei Gunilla. Så bra at det går fint med mindre kortison. Fine fugleksser, men jeg likte best den med BB på, ha..ha.... Ha en fin mandag. Hilsen Bjørg

Syster sa...

Jaa mys så möe du kan söstera mi:)

Tess sa...

Fina kort du tar:)
Får hålla tummarna för att magen håller sig bra nu...annars får dom hitta på nåt annat!

Jag säger som de andra- mys utan dåligt samvete!!♥

Jennah sa...

Oj, väldigt fina fågelhus med små postlådor och allt :) skönt med en lugn dag!

Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Visst är det viktigt att både se ljuset...och ha humorn kvar! Så mycket det går! Saker och ting brukar ju bli lättare då...sen klart är det inte alltid man orkar!!
Hi hi...så gulliga holkar!!

Mys på och ta det lugnt...håller tummarna för både magen och sockret!!
Kram Annika

"Hemmet är min vrå" sa...

Hejsan, tur att du är så glad och positiv, alltid så trevliga inlägg, men förstår att det är jobbigt ibland för dig, men som sagt ditt humör är alltid uppåt. Tack för fina inlägget söta du. Ha en fin vecka kram Mimmi

Vita Falkens Lantliv sa...

Helt rätt njut i dina mjukisar :) Ibland är allt bara så keligt men det kommer bättre dagar!

Pöss och kram ;)/Susanne

Änglarum sa...

Hej vännen! så fina holkar ni har!den med alla på rad är för söter :)) skönt att strutta runt i mys brallor o kurera sig ♥ nu är hösten på väg för kvällarna är både kalla o mörka.kram kram Jessica

Hjärtruds Stuga sa...

Ibland måste man få gå i mysbrallorna hela dagen. Det har sitt värde det med. Vilka härliga holkar ni har.
Tack för din fina kommentar på min blogg.

Ha en go kväll

Kram Karin

Anonym sa...

Syster o Tess...Har myst hele dagen fast mysbyxera åkte av frampå dagen...Kram Syster o mams♥

Anonym sa...

Tack för titten Björg:) B&B den.är inte dum. .kram på dej ♥Gunilla

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Det gör du alldeles rätt i tycker jag..:-)

Kram på dig
Susanne

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning till dig!
Hoppas att alt ordnar sig för dig snart.
Kram

Unknown sa...

Så mysiga små villor du har satt upp med. Hoppas de blir fyllda till våren. Nu får vi hålla tummarna att det går vägen. Men jag visste inte att sockret sjunker när man trappar ner. Har lärt mig något nytt. Önskar dig allt gott o passa på att njuta. Kram beijan

Maria sa...

Tänkvärda ord....låter bra att du tar dagen som den kommer och att värdena blir bättre...sköter om dig och har gott.
Önskar dig en fin dag/kramen

Blommiga Rutan sa...

Låter klokt! Att du tar det lugnt!

Skönt att dina sockervärden är bättre,håller tummarna allt jag kan att det är på väg åt rätt håll nu.

Vilka fina holkar, har också en liten samling.

Kramar Anncathrine

Solglittret sa...

Du är ju såå härlig Gunilla och visst gör du rätt!
Ta det lugnt och tänk på dig själv lite extra det är du såå värd :)
Här sitter jag och kan inte annat med ett pajjat knä efter en lite väl häftig och snabb promenad med döttrarna igår...ja se den där artrosen som spökar överallt i mig....
Då passar det att blogga...hiih..
Ta hand om dig vännen
Kramis från Lollo

Vardag och flärd sa...

Hej gumman, hoppas det är någorlunda idag!
Har för mig att jag såg i din blogg för längesen att du hade tyg på tvättstället på toaletten och det tänkte jag fixa i stugan men nu hittar jag inte ditt inlägg. Eller var det inte du?
Ha det bra! Kramar Eva

Rosa i huset i vitt sa...

Skönt att gå runt och strosa i mysbyxor ...jag brukar gå runt i morgonrocken halva dagen ibland när man är ledig
kram Rosa

Hajan sa...

Jag säger inget men Du vet att
jag tänker på Dig och din jäkla mage.

stor kram från Hajan

Hajan sa...

Jag säger inget men Du vet att
jag tänker på Dig och din jäkla mage.

stor kram från Hajan

Vardag och flärd sa...

Ja, lägg ut dem på bloggen igen! Om du hinner och har lust - annars ska jag leta igenom din blogg till jag hittar!
Kramelikram vännen! Eva

Rapport till Vänfors sa...

Skönt att höra att du håller humöret uppe:) Vilka fina holkar ni har,riktiga små lyxvillor:) Hoppas nu magen och alla medicindoser börjar stabilisera sig, tycker du är mer än värd att bli frisk.
Kram Annika

Black Iris sa...

Här är det också mycket mysbyxor och slappekläder som gäller..
Vilka häftiga fågelholkar ni har där..

Kram Maidi