torsdag 26 september 2013

Barnbarnens tur att få rå om mej ♥


Gomorron!
 
 
Tog kort på morronpromenaden igår.
 
..Kanske tur jag är hemma än.
Herregud vad samtal,apoteksbesök,samtal igen,vänta in samtal..Blä vad jag vill att det ska va som det har vart:(
Åkte ner i förrgår för att lösa ut på apoteket,nej då hade inte dr tryckt på sendknappen tydligen...
Fick ringa igår,fick vänta på uppringning.
Inget läkarintyg ÄN..fick ringa försäkringskassan..Det är ju "min förstående ängel" så inga problem där än.Det är väl att jag vill ha iordning på saker o ting,kanske ska frångå det lite o skita i det.
Fast hur skulle det se ut då?
Ja,ja nog med gnäll från mej.Idag är barnbarnen skollediga så då blir det att besöka dom.
Ska sen vara kvar hos mina stora damer,för dom ska följa med hit på fredag eftermidda'.
Deras föräldrar är i varmare land...
Ska bli kul att vara med dom lite.
Vi har lite att planera,men det ska jag berätta om snaaart.
 
Ville få med lite färger,men dom försvann tycker jag på bilden:)
 
 
 
 
 
Har ni bytt till höstgardiner än?
På tal om annat alltså:)
Hahaha,jag ska sy mej nya,kan ni tänka då är jag frisk!
 
 
 
 
Ha en fin torsdag alla fina ♥
 
 
 
Kram Gunilla
 
"Vänliga ord från en vän
kan vara kortfattade
och lätt uttalade,men
ekot efter dom är evigt."
 
 
******************
 
Ps..Känns som det passar till alla mina bloggvänner Ds
 
 
 

 
 

17 kommentarer:

Syster sa...

Vad mysigt att barnbarnen få rå om dig:) Nelly är ledig i morgon.. Vad härligt att du har fått lusten tillbaka att sy o greja.. Vi syns kanske på Mekelmässan syster..

Vardag och flärd sa...

Vännen, "man behöver vara frisk för att orka vara sjuk", det är inte lätt att få ordning på allt som strular i vården, man blir nästan sjuk av att tänka på hur krångligt allt är.
Sy dig nya gardiner och njut av dina barnbarn, hjärtat!
Kramar Eva

Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Ja du, det är väl konstigt att det inte skall fungera! Utan man skall behöva ringa alla dessa samtal..och så fungerar det ändå inte!
Njut av barnbarnen och ha det gott!! Kram Annika

Malin sa...

Så mysigt att vara med barnbarnen, skönt att dom kan ta hand om dig lite :)
Hoppas ni går några fina bågar tillsammans!

Vad skönt att de är förstående på försäkringskassan, man hör ju mest negativt om dem annars... Tyvärr!!

Ta hand om dig!
Kramar

Blommiga Rutan sa...

Härligt med barnbarn! Så mysigt att dom pysslar om dig lite, det behöver du nu!!!

Kramar Anncathrine

Anonym sa...

Åhh vad härligt med nya gardiner. Ska nog skaffa litet nytt jag med, nytt i köket är ju alltid kul. Att det alltid skall krångla med vård och allt vad det innebär. Håller med en kommentar här att man måste vara frisk för att klara av att bli sjuk idag. Sorgligt men sant. Ha det trevligt med dina barnbarn och en fin helg. Många kramar från Eva L. i Blekinge.

Sofia sa...

Visst vill man väl ha ordning och reda! Avskyr också när det strular.. =( Du får ha det så gott med barnbarnen i alla fall!
Kramis Sofia

Rosa i huset i vitt sa...

Ha det så bra med barnbarnen och en trevlig helg
kram Rosa

Torpliv sa...

Ja, det vore riktigt roligt att få lite nya gardiner nu, men jag får köpa mina. Så duktig du är som syr själv!
Hoppas du får en fin helg med barnbarnen och att allt som krånglar ordnar sig på bästa sätt!
Kram Petra

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! Ja jag får lägga över bekymren på sjukvården,men stressar gärna upp emj när det inte flyter på:) Japp vi ska åka till bonusbarnbarnen i eftermiddag,ska bli kul! Kram Gunilla

jennie sa...

Det låter tufft, tur att du har fina barnbarn :) Så mysigt!

Tack söta du! Ja det är skönt att tiden går, vi längtar ju så efter vår skrutt!

Ha en underbar lördag <3 Jennie

Tess sa...

Ja, härligt...ni har ju barnbarn i alla olika åldrar...charmigt!!

Puss så ses vi sen♥

Anonym sa...

Ja det var så kul att träffaa igår kväll...hur mysigt som helst med mekelmäss♥Kram.M

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin söndag.
Kram
Hanna

Unknown sa...

Nu har jag också skaffat blogg :)
tack för dom här mysiga dagarna:)
O bra jobbat i tävlingen ;)
Kram
Www.wilmacarlssonn.blogg.se

Anonym sa...

Tack Wilmagumman♡Kram Farmor♥

Solglittret sa...

Kikar in för att önska dig en fin inledning på veckan...ta hand om dig vännen♥
Kram Lollo♥