lördag 29 december 2012

Mormor & mormorssyster...det ni!

Gomorron på er!
 
 
Nu är jag ledig i dagarna sex! Det känns bra det med, även om det gått bra att jobbat!
Igår var vi ju och gratta Alva som har fyllt 7 år. Det hade hon väntat länge på...
 
 
Här sitter hon så eftertänksam...♥Alva ♥
 
 
 

Sen åkte vi till mannens fadder som är 89 år o jättepigg (enligt oss iallafall..)
Det ni!
 
 
 
Haha,vi åkte till tre ställen efter jag gått av jobbet i går morse.
Men vi får ju planera våra resor lite nu när vi bor längre bort än våra nära...
 
Sen sist men inte minst,jo det var HON men vilka kontraster,från en 89åring till en 15dagars liten kicka ♥
 
Lilla Tilda  ♥ ville vi ju besöka i hemmet hennes så klart...
Hon sov hela tiden,kvittade HUR jag försökte att prata,skratta,killa lite så sov hon så gott!
Men det kommer fler gånger att se henne så det så.
 
 
                                                            Här stolt mormorssyster...Zzzov


                                                                   ...Sov Zzzz...


                                                                      Zzz...sov :)
Ja ni ser äntligen men det var bara cirka en 15 sekunder:))
sen Zzzov:)  ♥
 
 
Nu ska vi äta lite frukost här o njuta av dagen sen ikväll åker vi på BIO Mammas pojkar förstås.
 
 
Tack för alla kommentarer,det värmer änna in om ni förstår ♥
 
 
Kram Gunilla
 
 
"Lycka att mormorssyster fått bli.
Ni förstår att det i fingrarna finns "kli".
Inte känner jag mig gammal för det,
fast det är väl bara ni som vet..."
 
 
 
***********************************

24 kommentarer:

Tess sa...

Ja vilken härlig dag:)Många besök♥
Alva var så nöjd så...tightsen åkte på idag..

Jaså va hon såå trött lilla snuttan♥ Tycker hon är så lik Frida. ...

Fin Dikt, kram!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Ja kan tänka mej att dessa tights var intressanta:) Ja visst är hon lik frida:)) Kramelikram ♥ Mams

Hanna sa...

så liten och söt.
Tack för Grattis hälsningen!
Kram
Hanna

Stina sa...

Men vilken liten gosing.:-) Kram

Annes vita rum sa...

Vilken liten sötis! våran minsta är nu ett år,nu tycker mormor hans att det är dags för ett litet syskon:)
Såå fin dikt du skrivit...
kramelikram...

Fröken Tindra sa...

Vilken besöksrunda ni gjorde! Och den lilla är ju så näpen. Klart att det kliar i fingrarna. =0)
Kram!

Vardag och flärd sa...

Du är så söt, Gunilla - och lilla Tilda också!
Ha nu riktigt härligt på dina lediga dagar!
Kramar
Eva

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Så skönt för dej, att vara lite ledig!!
Vilka fina kort, på dej och Tilda!! Såå fin hon är..förstår att även du är stolt...fniss!!
Önskar dej en mysig kväll..och hoppas att du tycker filmen är kul!
Min äldsta tyckte att vissa delar av filmen..var jätterolig!
Kram Annika

Änglarna finns sa...

Hej igen!!

Det hade varit, (där dom var) mellan +26-27c varje dag.
Strålande sol hela veckan!!
Så du kan tro att dom var bruna!!
Men dom hade träffat några andra, som bott några mil bort. Dom hade haft sol och moln!
Kram igen/Annika

Syster sa...

Åhh så otroligt fint kort på er båda:) Jaa det kan du väl tro att hon sov gott av mormors systers snatter i bakgrunden hahaha.. Hoppas ni hade en trevlig biokväll..Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Söss...Tack snälla för fina ord...näe hon lär få vänja sig vid mitt snatter:)))

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min fina vän :)
Hoppas du haft en underbar dag...
Jag är lycklig över en underbar dag med killarna och över min nya dammsugare som jag fyndade på rean :) Var så illa tvungen, den andra brann upp på annandagen :)
Stor kram till dig och din fina varma familj.
kram kram
Jessica

katha´s kortmakeri sa...

Vilken underbar liten sovande pralin. Förstår att det kliar i fingrarna.
Allt gott!
Kram Katha

Anonym sa...

Så söt liten Tilda. Här är vi förkylda, men vilka är inte det i dessa tider. Ett GOTT NYTT ÅR önskar jag dig. Jag dyker upp här till nästa år. Många varma kramar till dig från Eva L. i Blekinge.

Gunillasljusglimtar sa...

Gokväll Eva i B.Ja min gubbe har hostat i många veckor nu...jag klarat mig än så länge...:)...Välkommen att hälsa på..så kul må du tro! Kram Gunilla

Frida sa...

Vilka fina kort det blev på dig och Tilda, men det kan inte annat bli ;) Så mysigt att ni kom på besök, och så fina kläder och skor Tilda fick <3 Fin dikt! Kraaam

Frida sa...

Jaaa, nu gick det äntligen att kommentera ;) Försökt på mobilen sen igår men inte gått men nu så :) Trevlig kväll :) Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Frida!...Åh va kul att du tyckte detta!!...jaa så kul att köpa bebiskläder...nä mamma hade brkymmer att skriva från mobilen oxå...Kraam Gunilla

skifferhuset sa...

Å vilken underbar liten tjej! Så goa de är dessa små. Hihi vi skulle oxå gå på "Mammas pojkar" kom till bion här i Mellerud (jo vi har en sådan...) då hade hela systemet helt gett upp, nytt var det oxå, digitalt har de precis fixat..... ja så nu blev det inget förrän efter nyår!! Ha nu en riktigt Gott Nytt År! Kram Iréne

Hanna sa...

Ett gott nytt år!
Önskar jag dig
Kram
Hanna

Anonym sa...

Det var den sötaste lilla snutt jag sett...oooo så fint!!!

Gott Nytt År till Dig, vännen :)
Ann-Louisekram ♥

Unknown sa...

Hej! Vilka fina bilder på er!

Jag har en ny blogg nu, för jag ska vara med i en fotoutmaning.. ska bli jättekul.. följ gärna!! :)

Kramis Susanne

Unknown sa...

Jag trodde ju att adressen skulle komma med men icke...
http://svea365foton.blogspot.se/ :)

"Hemmet är min vrå" sa...

Sååå söt liten baby. Jag vill önska dig en fin nyårsafton och ett riktigt gott nytt år. Kramar Mimmi