måndag 17 december 2012

Morgonstund har guld i mun...

Gomorron!
 
Gick upp vid sextiden,gubben bad mej packa ner det som skulle köras till "döttrarna". Gör alltid lite köttbullar att äta till julmackan och skinkan hos Therese på julaftonsmorron!
Sen till Malin för att lämna samma,fast där vill sonen ha brun sås till sina så då har jag gjort det.Jag kan vara med ett par timmar hos dottern men sen börjar jag jobba kl 12 på julafton så då får G åka till M med familj själv.
Jag fick inte plats med dom i frysen,har gjort köttbullar på 3,2 kg!
Vi ska väl ha liite själva också,hihi.
Idag kommer min "gamla väninna" sen slutet på 60-talet!! Det ni!
Jag ska fira födelsedag igen,hihi...Det är så bra att dela upp det lite.
Först ska jag nu värma upp huset med braskaminen lite,bädda,sätta upp mina amaryllislökar upp o ner i köksfönstret.Sen ska jag när det ljusnar lite gå en sväng med mina stavar,har ju haft besvär med min hals så då ej vågat!
 
Ha en bra dag,nya tittare här,gå gärna in på min utlottning,höger längst upp,ikväll drar gubben tre lotter...
 
 
Kram Gunilla  ♥
 
 
Ps.Nyblivna mamman Frida bad
mej tacka för
alla gratulationer till lilla ♥Tilda,Olivia,Lucia  ♥Ds.
 
 
Här är stolta mormor som ni förstår...,
min syrra alltså!♥
 
 
 
Här är hon hos mej ♥
 
 
"Det är dom enkla vardagliga tingen
 som betyder mest i tillvaron."
 
***********************************

16 kommentarer:

Syster sa...

Ja går inte med ord beskriva den känslan att bli mormor underbart!!!
Ja vad skoj att dela ut köttbullar här och var:)))Ha en skojig dag med barndomsvännen i dag..kram

Gunillasljusglimtar sa...

Näe syrran,visst är det nåt speciellt med dessa barnbarn ♥ NJUT nu du med! Kramis Gunilla

Vardag och flärd sa...

Du är så himla duktig som gör så mycket köttbullar! Det är ju en glädje att dela ut till de andra också.
Gott att du är bra i halsen så du kan ge dig ut med stavarna igen!
Jag förstår så väl känslan din syster har när hon blivit mormor, ljuvligt!
Ha nu en härlig dag med din barndomsvän och sköt om dig, goa vän!
Kramar Eva

Anonym sa...

Grattis till fina syrrans nya&goa barnbarn :)

Synd att du måste iväg mitt på själva julafton och jobba...men tänk vilken insats ni alla gör som jobbar och ställer upp så allt fungerar fast det råkar vara storhelger och annat...ni är beundransvärda ni:)

Lycka till med din dag, med stavgång och väninneträff...mysigt!!
Ann-Louisekram

Blommiga Rutan sa...

Vilken liten sötnos, ser underbart fin ut! Och så vackra namn! Önskar ett jättejätte grattis till din syster, vet ju hur FANTASTISKT det är, blev ju mormor för första gången i juni. Så, ett STORT GRATTIS till syrran, glöm inte det!!!

Ojoj så duktig du är, jobbigt att göra så mycket köttbullar! Så himla mysigt för barnen att få hemgjord julmat!

Kramar
Anncathrine

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Gunilla.
Du är helt fantastisk som håller och grejar med allt hela tiden :)
Vilken underbar bild på det som är meningen med livet.... Barn :)
Kram kram
Jessica

Hajan sa...

sÅ GOA DE ÄR DE SMÅ LIVEN,
VILKET UNDERBART ORDSPRÅK DU
HAR I DAG.
nU SKALL JAG TILL FRISSAN OCH
KLIPPAS,VAD SYND ATT MAN INTE KAN HA FLÄTOR,SÅ LÄTTSKÖTT DET SKULLE VARA.
JAG TROR DEM HÄR GAMLA KÄRINGEN
HAR BÖRJAT TRÖTTNA, NEJ VARS ÄN
HÄNGER JAG MED.
KRAM FRÅN HAJAN

Rosa i huset i vitt sa...

Så sant och bra ditt ordspråk...och grattis till mormorn
ha en bra vecka ...jag jobbade förra julaftonskväll så jag är ledig iår men jobbar de andra juldagarna. Men det är lite mysigt ändå att jobba och kunna ge de gamla lite julkänsla

kram Rosa

Tess sa...

TACK Så Jättemycket för köttbullarna♥
Dina är ju så Goa!

Jaa, det måste kännas underbart! Vi ska dit på ons å kolla det lilla underverket♥
KRAM!

Anneli sa...

Oj, så måååånga köttbullar du gjort.
Låter gott.

Trist att jobba på julafton, har gjort det vissa år, och det är inte kul alls.
Det är verkligen en dag då man vill vara ledig..............

Kram

Patricia sa...

Oj va du varit flitig, hugaliga för att steka så många köttbullar, var helt slut efter att stekit 1,5 kg i går .. ha ha.

Va kul med en så gammal bekantskap, sånt är kul, kan tro ni får trevligt .. =)

Men se vilket sött knyte, va kul med smått i familjen igen .. =)
Jasså du är med krasslig i halsen, hoppas det inte blir nåt långvarit, extra krya på kram till dig! .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Vilken underbar liten tös...bara såå söt!!
Det var inte få köttbullar du gjort då..förstår jag..:)
Tänk..att det alltid skall vara ngt speciellt med mammas köttbullar!!

Önskar dej en fortsatt mysig dag..njut av besök..och bara ha det gott!!

Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Vassegoa...Ja njut av dom på jul nu...Åh va kul att ni får träffa lilla Tilda...<3 kram mamma

hemma hos lilla mej sa...

Men vilken söt liten bäbis.Ja du är på g och grejar och fejar.Det var ínte lite köttbullar det.Ha nu en skön och mysig måndag underbara du .Kramar Rita ♥

Syster sa...

tack för alla grattis önskar/MORMOR

Gunillasljusglimtar sa...

Stolta mormor...!