onsdag 4 september 2024





 Hej på er!



Nu har vi fått värme igen. 

Ska man börja om igen nu då med shorts och linne, verkar inte annat.

Har lite svårt med 28-30 *

Ni tycker säkert det är gött men vem orkar vara i sån värme! 

Har glömt visa en flaska, fick av dottern häromveckan.


Många som pratade om den på Lowes kalas, de köpt i Tyskland ( Det är ingen sprit 😂) En smakbuljong typ, som en extra tutch till såsen eller gryta. 

Den stod på altanen när vi kom hem för ett tag sen. Då hade Tess beställt den på nätet. Tack snälla för den♥️

Vad har hänt sen sist?! Gud värken i vänster knä o höft är så gott som borta, de sprutorna tog verkligen!

 Är så glad må ni tro, så promenader är möjliga igen! 

Var hos min barndomskamrat förra veckan. Alltid lika roligt att träffas. Gubbarna är med o äter sen drar de iväg på något annat. Go mat, pasta Carbonara och paj o vaniljsås till efterrätt! Där och då sipprar vi i oss lite vitt vin och vatten! Tror vattnet har lagts till de senaste åren . Det är bra det!




Hon gillar paket lika mycket som jag själv.

Vi snattrar som vi alltid gjort.

Sen kommer de hem till mig, får se när det blir. Vi brukar dra på våra födelsedagar så vi inte känner oss så gamla!!!

I fredags var det dags för urnsättning för Lennart, det känns så overkligt fortfarande. Förstår det inte men vet ju längst in i huvudet att det är sant.♥️ 

Det blev en så fin stund med barn, barnbarn Carina och vi.

Han, kyrkvaktmästaren hade lagt ner sin själ i att göra det så fint där urnan hämtades.

Ni ska få se kort.











Ja det blev så fint och enkelt på ett sätt men ändå bevarat i ens minne♥️

Vi var hos Chrille och Nettan efteråt och fick goa hamburgare med tilltugg.Där kom inte min kamera fram mycket. 

Ja livet har sin gång, vi lever nu, det är ju så sant! Hoppas att jag, eller vi kan tänka så.Fast jag är ju som jag är och inget jag rår över, pratar gärna om Lennart med Göran barn och barnbarn och så klart med Carina.♥️

Glädje och sorg, det går ihop på något sätt!

I måndags var det ren glädje att träffa Malin o Tess på sommarhemmet! Alltid lika mysigt. Malin har varit involverad så pass sen Lennart blev sjuk. Skönt att kunna prata med henne också om allt♥️






Vi, jag och Tess fick en såå fin lykta som verkligen passade oss.

’Blott en dag ett ögonblick i sänder’ står det på den. Så fort mörkret kommer på kvällarna så tänder jag den.

 

Tack Malin♥️


Ett barnbarnsbarns kort på Lowe igår.
 Han var trött!


Wilma skulle hjälpa mig med ett paket som jag hade problem,beställt parfym,fast de vet inte vart paketet är. Åkte till henne vid 2.
 Blev ju gos med Lowe såklart och vi prata om allt som vanligt.
 Sen hem och fixade gardinerna i vårt vardagsrum. KOMMER PÅ ATT VI PRATADE INTE ENS OM DET JAG KOM DIT FÖR!! 
Skyller inte på Wilma o Lowe utan Famme är väl så disträ!

Ha en go kväll….

Kram Gunilla♥️



Inga kommentarer: