lördag 11 maj 2024



 Hej på er i ☀️




Ja vi är i Gränna igen, för tredje gången Påsk. Nu är jag piggare i övre delen av huvudet. Känns som jag hostat klart.

Men det blir en liten pärs när jag samtidigt har detta skovet som varit besvärligt för mig. 

Nu har jag fått en ’ny’ medicin till min ändtarmsproktit. Cortizon det också, så det blir att modulera med sockret så det inte blir för högt!!

Så nu ska jag ha den i 4 veckor. 

Men jag vill inte klaga, finns så mycket annat som är värre.





Lite bilder från våra dagar här. Igår kunde vi sitta ute och spela kort, fast med tjock tröja och filt.

Vi köpte färska räkor och lax o romsås som vi åt i går kväll! 
Det ÄR nog det goaste som finns!


I eftermiddag ska vi till Visingsö och till en resturang Solbacken för att äta en mycket god Wienersnitsel!

Igår tog jag en promenad till Ica här på Gränna, känns att jag varit soff potatis i flera veckor.Usch
Måste komma igång med mina promenader igen. Saknar.
I veckan som gick så skulle jag baka Pistagebullar till exet och Carina. 
Hade köpt en burk pistagekräm. Gjorde en go bulldeg sen lade jag på denna cremen och gjorde bullar.
Fina men smaklösa!!

 



Så tråkigt, men låg sen och funderade om jag köper en ’spruta’ och köper pistageextrakt och sprutar in det i bullarna! 
Får ju bli när de har tinat då.

Jag har mycket tankar, Lennart ligger på Skas och i morgon eftermiddag har vi bestämt oss för att jag åker till honom. ( Då ska han få pistage bullar)

 Vill ni se några kort på barnbarnsbarnet Lovisen 💙








Titta på Lowe, så söt! 

Den fina tröjan han har på sig har gammelfamme kommit i kontakt med en fru från Örebro!!! 

Sen ville hon komma till mig för att överlämna den själv! 
Fantastiks vilken snäll kvinna.

Jag har en tröja på lut men kan inte säga datum eller år när den blir färdig. 
Ja nu får det vara bra för denna gång, hoppas ni kan läsa texten, klarar inte av att förstora på denna mobil.

Kram Gunilla ♥️

Säger bara ’Ta hand om varandra, glöm inte det! ♥️


1 kommentar:

Tess sa...

Njut nu av er vistelse i Gränna🥰♥️ fin tröja till Lowe, såå söta fötter han har🥰 du håller på å bakar å donar trots dina smärtor men kan tänka att du mår bra av att baka♥️ hoppas din nya behandling biter nu♥️♥️😍😍 kramar!!