söndag 10 mars 2024

 Gokväll!

Hur mår ni så här en söndagkväll?

Här går det nästan i ett! Har ju hänt en hel del sen förra veckan.

Jag gjorde ju en sigmoskopi i måndags på sjukhuset.Denna gång var jag så nervös, förstår inte det efter 19 år med Ulcerös kolit och såå många undersökningar av detta slag.Det fanns en polyp som de tog bort. Den blödde mycket men det har slutat sen flera dagar sen.


Dessa färgglada BYXOR fick jag på mig innan. Såå bra upplagt för det fanns en öppning i BAKdelen.:))


Efteråt förstår ni nog att detta var det allra bästa. Dr höll på i 50 minuter i baken!!

I tisdags kväll gick vi på filmen ’Den sista resan’ den grät o snyfta jag till hela tiden nästan. DEN var såå rörande, från början till slut! Se den, ni kommer ej ångra er.

I onsdags åkte vi med Älskade Helmer, vår husbil. Lämnade den där vi köpte den!

Våran ’nya’ kommer nog snart till oss🧡

Jaa ni tycker väl att vi håller på med allt och inget.Det är ju en period som blir roligare ju ljusare det blir och kanske varmare snart ☀️.

Har jobbat på mitt ’gamla jobb’ alltid kul att komma tillbaka lite.I torsdags var jag hos Tessan, hjälpte henne rensa o greja! Kul var det, åkte hem på fredag.



Denna fina tekoppen med hjärtfat, det var så fint! Hihi,det var jag som hade köpt till Tess för många år sen…

Minnet sviktar ibland♥️



Denna lilla tavlan finns i vårt sovrum! Stämmer ibland😀

Idag kom Tess Mattis Alva med killen David,åt lite gott ♥️



Kolla ni! Chokladpudding med grädde.

I eftermiddag har vi fyllt på våra gratis seniorkort för tåg och buss! Tänk vilket fint erbjudande till pensionärer från 65 år i Falköpings kommun.

Sen nu i kväll hade jag två avsnitt kvar av Kalifat.

Såg den för fyra år sen så hade ju glömt en del. Så tragisk och otäck serie. Så nu har jag suttit och tårarna bara rinner. Fattar inte, grinar för snart allt!!

Är det åldern tro?




Avslutar med maten jag gjorde i fredags kväll.Det blev en liten flaska rödvin som var gott men starkt! Sällan det blir vin nu för tiden, förstår inte det heller men tror det beror på nån medicin eller spruta jag använder . Ja ja det blir nog vår i husbilen sen så man kan ta lite vin.

Nu får ni ha en skön söndag kväll! Kollar ni farmen?
Snart slut på det också nu, lika bra så slipper jag reta mig på dem.

Kramis Gunilla ♥️


4 kommentarer:

Syster sa...

Ja händer mycket hos er vilket är härligt 🥰🤗

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Söss! Ja det har väl alltid varit så i mitt liv i varje fall 🧡🧡🧡Kram Söss🧡

Tess sa...

Kul att det är livat🙂🙂♥️ tack så mycket för hjälpen med att rensa och för den goda maten vi blev bjudna på♥️😍 sånt uppskattas!!

Kul att vänta på Holger nu då🙂🙂⭐️

Kan inte vara roliga undersökningar som du får göra, men tur det finns oxå♥️ kramar!!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess♥️Så kul att ni kom hem i går! Ja Holger hoppas jag att vi får visa till er snart. Fast gör ju inget om det väntas på den igentligen FÖR det är ju såå kallt ute!
Nä tänker så också med min ulcerös kolit! TUR att dom finns för mig och alla andra i samma situation. Kram Mamma ♥️