måndag 20 mars 2023

 Hejsan!



Igår den 19 Mars var det 20 år sen mamma dog.


Måndag 20 Januari,Vårdagjämningen.

Det kändes minsann i luften i morse när jag gick hem från jobbet.

Idag blev en så rolig förmiddag, jag och gubben åkte till affären och skulle handla.

JAG kan klaga ibland på att det tar så lång tid när han går i affären.

HAN pratar med alla!

Idag var det min tur:)

 Så kul att träffa en klasskamrat, Hasse Karlsson. 

Ja, det var inte igår jag såg honom 'in real'.

Vi skriver till varandra på IG eller FB men detta är ju tusan så mycket roligare. Tack Hasse.

Göran gick och la i varor i korgen (Som jag inte hade en aning om vad allt var)

Ja rätt som det var så dök en annan fd Stenstorpsbo upp och det var längesen jag träffade henne!

Så där blev jag stående en stund, fast insåg att Göran plocka i vagnen utan att fråga mig ens. 😃

Nä sen kom jag hem, då fick jag ett sms av en kompis,vi ska träffas på onsdag!

Tror min halvpension blir bra sen till hösten.

Måste ju hinna träffa vänner också än bara jobba.

I morn blir det träning klockan nio, lite pirrig inför det passet med min onda kropp men det ska väl ordna sig.


Hittade en bild på min platta, 

ska ställa mig på den nu 

som förberedelse för i morgon.


Får inte in bilder som jag vill idag, det retar mig mycket:( Ni ska få receptet på Zeinas köttfärssoppa som jag gjorde förra veckan:




Mycket god 😊

Jag ska faktiskt ge er lite goa recept på mat en annan dag i bloggen.

Fått lite lust tillbaka tycker jag, köpte till och med blomjord idag som behövs till vissa blommor.

Ska även kolla lite mönster och börja sticka igen, måste ju göra något fint till mitt barnbarnsbarn sen i augusti.


Detta är ju min Wilma som ska få bebis i augusti.

Alva lär mormor göra kul med foton.

Näe nu får ni läsa dessa rader utan många foto, lite tråkigt tycker jag.





Kram Gunilla 💓


'Vi har alla en längtan

 efter att bli omfamnande

 - inte för det vi gör

 utan för dem vi är.' 

  


4 kommentarer:

Tess sa...

Tack för receptet!! - kul att få lite inspiration 😍 trevligt att träffa på gamla kompisar och även inbokat med flera ♥️ det är nyttigt för själen😃 är väl jättebra förberedelse inför höst och halvpension 🥰 gör mig blir det mer jobb nu🤗⭐️ ombytta roller.., kul att du fått lite lust tillbaka, det gör så mycket😍 så kul att sticka nåt sött😃♥️ jag kan ju inte😥 men jag får göra annat med bebisen sen💗💗😀😀 ut å gå promenader kanske😊 kramis!!

Syster sa...

Vad kul att få tjöta med folk.. Goda recept
behöver lite nytt ..
Skoj att kunna sticka 🧶 aldrig haft tålamod till det..
Kram syster 🥰

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa Tess💜Det är verkligen ombytta roller i jobbfasen. Fast jag är ju 21 år äldre än dig .Så mor är nära halvpension.Jaa det är kul att få träffa vänner och träna o må bättre. Det behöver jag nu.🌺♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Söss! Den soppan är Jättego och jättelätt att göra! Ja man behöver tjata av sig emellanåt!. Du kanske ska börja sticka? Jättekul är det. Kramis Gunilla 💜