lördag 12 augusti 2017

Lite tankar på en lördagseftermiddag.

Hej hopp på er!

Så fint har en väninna till mig.



Hoppas veckan varit bra?
Hos mig går den så fort bara tycker jag...

Igår började jag att jobba igen,det kändes helt ok!
Jag har även börjat träna så smått med spinning och easy line,känns så gött att vara på G!
Ikväll ska gubben min grilla något gott till mig med kött och grönsaker och hallomiost :)



Tog en liten paus i soffan efter jag kom hem från jobbet och när vi varit och handlat.
Känner att jag KAN unna mig det ibland.
Göran tycker att jag 'håller på i ett' men det är ju sån jag är!
Sonen Chrille fyller 40 år på lördag,ska baka lite gott till kaffet åt dom.
Kanske bakar ngt i kväll.
I morgon jobb igen.


Lade in lite salt gurka i veckan,hoppas dom ska smaka.
Inte en endaste slanggurka har jag fått i år...bara lite tomater,paprika och chili.



Fin vattenkanna och blomma
  jag unnade mig i sexdrega.



Har även fått en så fiin kökshandduk av en kär vän.
Älskar'n



Lille far,han är inte dålig han...90 år.



Nu ska ni få vara i fred, jag ska sätta på ugnen och baka den tårtan som jag tänkt till Chrille.



Kram Gunilla 

11 kommentarer:

Tess sa...

Ja jag tycker oxå alltid att jag håller på i ett 😂😂....inte dåligt att morfar är så pigg än då....kul😍
Gött att komma igång med träning igen👌
Kram!!❤

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Jaa vi kanske är släkt då! Ja morfar är pigg tycker jag.. Minnet är med💕 puss mamma

Vardag och flärd sa...

Du håller nog på ständigt, det tror jag. Gott att träningen är igång och också lite hushållssysslor som saltgurkor. Jag börjar jobba till veckan och det ska bli roligt, har inte haft en enda semesterdag utan barnbarnen så det ska bli roligt att umgås med vuxna kollegor några dagar nu. Visst är det roligt med de små men ....
Ha det nu gott vännen!
Kramar ♥ Eva

Hajan sa...

Lilla Bloggvän vi vill inte vara ifred, jag läser allt med hull och hår.
Välkommen åter, nu skall den här gumman lägga sig i varje fall-

Evas Kvarnaro sa...

Visst måste man unna sig lite vila och många pauser, jag känner igen det där med att hålla på i ett. Men sen jag blev pensionär lärde jag mig att 'trappa ner', det var ett måste, vissa dagar känner jag mig riktigt lat men jag skäms inte självklart du vill baka en tårta till din sons 40 års dag, snart fyller min äldsta dotter 50 år, man kan ej fatta . . .
Så fina blommor du har i fönstret på altanen de är riktigt frodiga.

Ta det lugnt, kram/ Eva

Anonym sa...

Ville bara säga Hej....
Hoppas att allt är bra med de.
Här är allt upp och ner som vanligt.
Kram Britta

Hajan sa...

Mär inte ni bra, det är länge sen Du hälsade på hos oss.
Det kan ju vara så att man inte jämt har lust heller.
Saknar din trevliga verser, de som finns är nästan en månad gammal.
Vi ses snart eller hur, eller hörs menar jag.
kramis från gammelbäggan

Hajan sa...

Ja tiden går och vi med den. Lilla Gunilla hur har Du det?
Det är inte ofta som du tittar in nu för tiden.
Min son har varit i dag och hälsat på här.
Dotter och måg har flyttat till Spanien, De älskar värmen.
Just nu kan jag inte klaga, har fått en ny Camera i dag
den andra pajade.
Det är ju bara att tacka och taga emot, jag bliver väl vän med denna också vi får se.
kram Hajan

Hajan sa...

Tjatiga jag igen, läste på min gamla blogg, jag fick ju
kakrecept från dig med stötta polkagrisar i, eller kanske det var skorpor. Har Du lagt av precis , med bloggandet.
Mina egna är oxckså med på både Facebook öoch och det andra,
ha det bra önskar Harriet

Hajan sa...

Instagram heter det, bombstopp förut i huvudet.
Är dum på Instagram ibland-

Ufa88kh sa...

Thanks for sharing and posting here in the future as well. I'm looking for some information online so it would be nice if you could share it here in your future post.
wordpress
blogspot
youtube
កីឡាបាល់ទាត់