lördag 18 mars 2017

mars månad

Hej kära bloggläsare!



Ni tror väl inte att jag LEVER!
Men i stora drag så gör jag det faktiskt...
18 mars,jag får väl skämmas igen men nu rullar livet på igen,med mannen hemma som pensionär.
Så bloggen hinns ej med.
Ju piggare man blivit efter operationen så desto mindre tid.
Vi förbereder ju faktiskt pappas 90 årsfest så det tar liite tid.
Sen jobbar jag nu heltid sen 5 mars.
Så tyvärr är det smidigare att sätta in ett foto på IG än blogga.
Inatt har det varit kallt,vi har så blandat med fåglar vid våra matställen...

Domherrar/ honor,Steglitser, Bofinken Knut kom i dag och massa andra sorter.


Hahaha,inte för att dom syns så väl för dom flyger ju så fort jag närmar mig fönstret.
Men vi gillar att kolla våra gäster.
Har ju även fått lite dille på att hitta gamla kort på mig och andra,taget för måånga år sen!

                                                       Jag o bästa väninnan Gunilla


                                                                           Jag 15 år
Läser,säkert Starlet!


Ja ju äldre man blir ju roligare att se bakåt!
Ja nog om mig!
Hur har ni det då?
Saknar allt bloggandet som var när det var i sitt 'esse'.
Tittar ni på Lets Dance?
Jag håller på Stina & Anja, fast måånga som är så duktiga ♥


I morgon är det 14 år sen vår lilla mamma gick bort ...
14 ÅR?!
Hur kan livet gå så fort!?




Här ser hon så glad och levande ut så det hugger tag i mitt hjärta av sorg ♥ än!

Ja tur att ingen kan ta minnen ifrån mej ändå.

Ha en trevlig lördag!


Kram Gunilla ♥

'Lilla mams,så saknad du är,
känns som Du ändå finns här.
Man tar fram fina minnen nuförtiden
inte sjukdom och smärtor,från den tiden.
Är stolt att du min mamma är /var,
vi var allt ett radarpar.'


*********

7 kommentarer:

Hajan sa...

Det var vackra ord om din mama. Lycka till med 90 års kalaset för din pappa.

I dag är inget skönt, men det regnar inte som väl är.
Ha nu en bra hel, önskar gumman i vardagsprat

Anonym sa...

Så fint skrivit om mamma! Ja hon ser så levande ut!
Ja ni har fått mycket jobb att stå i, och ni är duktiga på det:)
Ja det kan nog komma lite vitt ännu, men närmare kommer
Vi våren💕 Kram lillasyster

Tess sa...

Åh...fina mormor❤❤.....å kul att morfar ska ha 90 års kalas.....ett kul minne även för han sen❤
Såå fina kort på dig å såå lik Linnea....särskilt det kortet du läser tidningen ☺ Kramis💕

Gunillasljusglimtar sa...

Babbi! Jaa hon ser verkligen levande ut på detta fotot❤ Hahaha...Jo vi får väl se hur bra vi klarar den uppgiften.
Känns som om det kommer mera snö,tyvärr nu tycker jag.Kram Gunilla

TESS!Ja så många tycker vi är så lika,Linnea o jag 💚 Ja 14 år sen idag hon lämnade oss...Skoj att få ha fest för fari april.Kram M

Evas Kvarnaro sa...

Lilla-vän-det-bästa-i-livet-är-våra-kära-minnen,-med-dem-lever-alla-kvar-hos-oss-i-oss-och-i-våra-hjärtan.
Väntar.med-förtjusning-på-din-fars-kalas,-vilken-glädje-att-du-har-honom-kvar.
Jag-förstår-hur-det-är-i-vardagslivet-när-allt-rullar-på-och-man-har-fullt-upp.
Du-är-fortfarande-behövd,-jag-är-det-inte-på-samma-sätt,-kan-faktiskt-sakna-det-vardagliga-slitet-i-vården-med-mina-underbara-kollegor.
Men-den-tiden-är-ett-minne-blott-så-blir-det-för-alla.
Det-är-ändå-skönt-att-inte-ha-något-schema-som-bestämmer-mitt-liv.
Våren-är-här-med-alla-fåglar-med-väder-och-vind.Så-trevligt-med-Steglitser-har-inte-sett-den-i-vår-trädgård,-men-däremot-har-vi-massor-av-andra,-flockar-av-bofinken.
Söndagskram/Eva

Som-du-märker-fungerar-inte-mellanslagstangenten-ny-måste-införskaffas.

Vardag och flärd sa...

Du har fullt upp vännen och då tror jag att du mår bra! Kul att planera pappas kalas. När min mamma fyllde 90 åkte vi Dalslands kanal med henne och åt på restaurang, alla barn och barnbarn var med och mamma var så pigg. Nu finns hon inte längre och det gör så ont, går nog aldrig över.
Visst är det roligt att titta på fåglarna, vi har en stor flock sidensvansar här för gubben matar med äpplen, det gillar de.
Kul med gamla kort, jag skrattar åt mig själv hur jag såg ut. Korten gör ju också att man minns många roliga saker.
Ha det nu gott, vännen!
Kramar ♥ Eva

Hanna sa...

Förstår att du har fullt upp.
hanna