torsdag 26 februari 2015

Sitta och skriva ner....

Go förmidda'
 
 
 
 
Redan 26 februari?!?
Nu ska jag sätta mig och skriva ner våra räkningar så dom åker iväg i morgon när lönen kommer.
Fattar ändå inte varför dom inte tidigarelägger lönedagen i februari när den är så kort!
Det hinns ju inte komma fram till den 28 när det är på en lördag också!
Jo det blev en del blommor sist mina vänner:)
 
Första påsen...
 
 
 
 
Vaxranka
 
 
Kornettblomma
 
 
Hjärtan på tråd.
 
 
Ja men så kul nu när det börjar v å r a s här på bögda!
 
Börjar jobba dygn i morn igen,gått en vecka redan:)
Ska hämta de minsta barnbarnen efter jobbet på lördag ♥
Så då blir det lite livat här i'holken'.
 
 
 
Kram på er ♥ Gunilla
 
 
 
 
 
 
"Nu är våren på G,
titta ut får ni se.
Blommor och gräs börjar komma,
nu får vi solen fånga."
 
 
 
**********Gunilla 2015
 

12 kommentarer:

Tess sa...

Så fina blommor, vaxrankan var fin. Härligt med vår, å att det börjar bli ljusare ute. Gör mycket:))

Ja en v går fort!! :))
Kram!!

Här är gudagott att vara ! sa...

Den här tiden på året behöver man frossa i blommor och blader !
Här har vi det långt till vår, men töar gör det i varje fall.
Ha en mysig helg tillsammans med barnbarnen och sköt om dej !
Kram / Anneli

Syster sa...

Hade dom vaxrankan hemma nu ? Kan tänka
Mig att köpa en till:) ja vad kul med barn i stugan

Nu går det åt rätt håll underbart!!

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Fina blommor du köpt!
Jaaaa, nu är våren snart här!
OJ så mysigt med barn i huset, det ska jag också ha i helgen, det ser jag verkligen fram emot!

Härlig helg
Kramar Anncathrine

Änglarna finns sa...

Hej vännen! Tack gulliga du för dina alltid så rara kommentarer!
Ja visst går tiden fort! Snart 1a mars.
Härligt med lite nya blommar, det livar alltid upp lite!
Nu har jag pratade med andra vänner om tvättstugan, och klart att jag kan komma när jag vill under min tvättid!
Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Tessy! jaa den skulle passa dig,lättskött o lite vatten,vaxrankan.Fast 139kr kostade den Jaa det var ju ganska ljust kvart isex i kväll här:)) Kram M

Babbi!Japp dom hade många såna vaxrankor..139 kr troor jag den kostade:) Kram Gunilla

Vardag och flärd sa...

Ha, jag betalar ut lönerna den 25:e varje månad men ändå är det ett tjat på personalen varje månad!
Vaxranka? Helt ny för mig, nu måste jag ut och leta!
Vet du Gunilla, nu sitter jag i stugan, njuter som värst, har inte varit här sen i november men äntligen är jag här. På lördag blir det barnbarn här också och då njuter jag ännu mer. Och så har jag köpt ny soffa som levereras hit imorgon.
Ha det nu fint i helgen, vännen, även om du jobbar!
Kramar Eva

House and Garden by Bia sa...

ja visst är våren på gång ;)...såå härligt!
Ha en fin helg!
Kram bia

Hajan sa...

Du är så duktig med dina fina verser.
önskar Dig en trevlig helg nu.
Kram från Hajan

Torpliv sa...

Så mycket fina blommor du har köpt! Här snöar det lite idag, men det märks att våren är på väg. Tänk att om ett litet tag kanske vi kan gå ute i trädgården och titta på blommor också... Längtar tills dess. =)
Önskar dig en fin dag!
Kram Petra

Black Iris sa...

Så många fina blommor du skaffat. Ja, det behövs lite förnyelse på fönsterbrädorna nu. Blomsterlandet ska nog få ett besök endera dagen.
Våren känns i luften vissa dagar men så kommer det ett bakslag nästa dag..

Kram Maidi

Stolpås Gård sa...

Ja det är härligt ljusare tider vi går mot nu, underbart!
Så fina blommor du fyller ditt vackra hem med.
Önskar en fin start på mars!
Kram Sussi på Stolpås