tisdag 24 februari 2015

Lite om ditten o datten.

Go förmidda' på er!
 
 
 
 
 
 
Nu är jag här igen,*tiden går fort när man har roligt.*
 Det är väl ett citat som man gott kan använda sig av ibland:))
 
Helgen gått i storstädningens tecken här hemma.
Sovrummet var gött att ta tag i lördags:)
Sen sa vi att köket och matrummet tar vi en annan gång,hahaha...
På söndag var vi igång i lilla köket ändå.
 DÅ tror man och kanske ni också att 'det lilla pytteköket' är väl ingenting.
Det samlas skit även hos oss ska ni veta!!
Fast va kul när det är så rent och snyggt sen:)
Vi rensade i alla skåp & kylskåpet gjorde vi lite så det blev bättre förvaring,jippi!!
Sen blev det då under diskbänken,jo jo.. sa till Göran att där är det inte så himla mycket utan där gör ju jag rent eftersom....
 

Haha,vi fick oss ett gott skratt när gubben skulle kolla ett tråg som jag har lite samlat i.
 
 
Jo men ÄR väl alltid bra att ha eller hur?
Sen var det en hög med wettexdukar,svampar m.m
 
Tycker inte det är dumt,hahaha...
 
 
 
Här var det micron som skulle dammas av.
Den är ju instucken i ett 'hål' där gamla murstocken är.
 
 
Ja nu är dom ställena färdiga för ett tag igen.
Idag har jag en aning med träningsvärk,blev två tuffa pass igår när jag 'ändå' var i stan.
Idag blir det en prommis med gubben när han kommer hem,får vila kroppen tills i morgon igen. Då blir det cx & spinning!
Åkte till far igår sen köpte med semla,åh guuud så liten har jag nog aldrig sett!
 
 

Ja nu ska jag åka iväg och köpa målarfärg till murstocken i köket.
Ska samtidigt ta vägen om Lidens blomsteraffär!! Göran frågade igår om Lidens flyttat?!
Nej sa jag,nä för du säger att du ska ta vägen om...det måste ju bli en omväg för den ligger långt ifrån färgaffär'n.
Men för mig är det ingen OMväg,hahaha..
 
Ha en fin tisdag.
 
Kram Gunilla ♥
 
 
 
 
" Blommor och blad,
gör mig väldigt glad.
Så en tur med Hilma det blir,
 köpa en bukett så skir!"
 
 
*************
 
 
 

7 kommentarer:

Hajan sa...

Det var som sjutton vad duktiga Ni har varit då,
så skönt det är når man äntligen får ar,,,let i gång. Men ibland tager det tid. Då är man jättenöjd.
Min son sade något träffande, jag har ju köpt sådana där ljusbollar som alla här hänger. Vet du vad grabben sa, det måste ju vara jättehärligt att hängsa upp nu, när det börjar mörkna ute.
Onödigt köp i hans ögon alltså,
det är ju ljusare och ljusare.
Jag har också sagt att jag måste spara, så det var väl onödigt, men nu har jag dem hemma i alla fall. ha ha
Jag kanske lever en vinter till hi hi

Anneli sa...

Ibland behövs sådana där röj, det är ju så lätt att samla på sig olika "bra att ha" prylar.

Ha en fortsatt fin dag,
kram Anneli

Vardag och flärd sa...

Det är så himla skönt när man får göra en riktig storstädning, det känns så befriande. Samla diskborstar och sånt har jag också gjort, köpte alltid när jag såg en snygg färg och diskborstarna är bra till mycket annat än bara disk. Men nu har jag slutat med mitt ekorrsamlande.
Det var allt en liten semla du bjöd far på - men de gamla är ju inte så stora i maten.
Ha det nu fint i ditt nystädade hem, goaste du!
Kramar Eva

Syster sa...

Hahaha vad fyndig han är Göran..De hör så bra i bland:)
Men vilken söt liiten semla, men passar ju bra till han:))

Ja herregud lager ja! Ja du är som mamma upp i dagen md att ha på lager..
Kram

Tess sa...

Oj vad diskborstar..... Då kanske jag kan få några... Mina är nu slut.....:))
Skönt när man städat å rensat lite, då känns det fräscht ....
Syns imorgon, pigga å alerta!! Kramis!!

Gunillasljusglimtar sa...

Söss! Visst är han fyndig,hahaha,emellanåt i alla fall! Jo ett litet lager finns allt här fast vi har så litet:)

Tessan! hahaha,jasså du är ingen lagermänniska som mor din du! Ja det var en PÄRS idag på träningen,puh..men kuul!
Kram på er ♥ Gunilla / mamma

Änglarum sa...

Halloj halloj! nu är det rent o fint hos Pettersons :))) i bland får man sina ryck o då går det inte att sluta hi hi..sen kan det gå lääänge i mellan! Ja det var en minisemla ha ha ..fortfarande har jag ingen ätit..bäst att passa på innan de slutar med dem..Ha det gott mot helgen atjooo från mig som är kanon förkyld)kram Jessica