lördag 4 februari 2012

När? Var? Hur?

Gomorron i stugorna!



Jo en anledning till att vi är här när jag har jobbarhelg är faktiskt så här: VI HAR FÅTT BYGGLOV!!
Så vi ska mäta lite gubben o jag.
Vi har väl tänkt att lite längre i framtiden att bygga ut ett sovrum när vi en dag ska bosätta oss här ute.
Vi har ju inga stora ytor nu precis men fullt dugligt för oss två.
Behöver inte mer att städa igentligen!!
Sovrummet ÄR litet,när sängarna står ihop(som jag tycker det ska göra än så länge,eller hur?)Så blir det att jag får gå på snedden liksom,så knäna börjar ta stryk för dom ska ju me också som ni kanske förstår:))
I början hade jag verkligen VÄRK i knäna men det har väl vants sig.
Jo så när våran egen lille byggherre var hos oss i mellandagarna så började jag att fråga lite o så.
Han hänger på direkt,min gubbe tyckte väl att..
Sakta i backarna nu,i år ska vi byta fönster inget annat.
Så då efter den kvällen så började vi faktiskt att planera lite ändå.
 Det gjordes ritning av P sen ringde min man till byggnadsnämnden.
Dom skulle kolla detta.
Det är alltså våran gamla veranda som skall göras om till sovrum,större också.
Vi fick besked för ett par veckor sen,så då ville ju Göran minsann planera!!
Så nu är vi här och måttar lite o kollar hur vi vill ha det.
Så nu blir det ett sovrum i vår istället för byte av fönster.
Får bli nästa år,när nya pengar sparas ihop!
Åh,ska bli så kul,dottern föreslog pärlspont på väggarna och DET vill jag ha och det vill mannen ha också.
Det ska även bli lite rymd i taket men det där överlämnar vi till P.
Så han får börja när han vill men tror det blir mars-april nån gång...
Det är ju faktiskt 16* MINUS just nu så än får vi vänta...
Ska bli en hel vägg med garderober efterson vi inte har några förvarings ställe direkt.

Ja det var min/vår lilla hemlis till er idag.

Vill NÅN snäll människa hjälpa mej att visa eller skriva hur jag länkar till min utlottning?
Känns nu som att NI får leta er fram till den o så gör väl inte ni.
Har gjort som när man länkar på era utlottningar ÄR DET SÅ??


Ha en underbar kall lördag på er ♥

 Tack också till ALLA fina kommentarer jag alltid får,ni som läser och vill men ej kan skriva.Ni skriver i anonym så funkar det. Sen får ni gärna skriva namnet efter där..




Kram Gunilla


"Jag är inte där mina skor står utan där mina drömmar är."


*******************************************************











                                                            Från Gudhemshållet taget.



De togs en morron över Torbjörntorp



14 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Vilket mysigt projekt..ni har framför er!!
Härligt att få lite större förstår jag!!
Önskar dej en fortsatt mysig dag..trots kylan!!
Kram Annika

Vardag och flärd sa...

Vännen, så roligt och grattis till det! Jaha, det är där ni ska bo på "gamla dar"! Himla roligt att ha lite projekt på gång!
Det där med att länka, jag tror att du gör rätt men om man ska komma direkt till utlottningen ... jag måste fundera, dator och sånt är ju inte min starka sida. Hör av mig om jag kommer på nåt.
Ha nu en riktigt härlig dag i kylan!
Kram Eva

Stina sa...

Det kommer att bli fint du gumman.
Puss

katha´s kortmakeri sa...

Grattis till bygglovet,ser framemot att få följa tillväxten.
Ja jag gör ljusen till försäljning kanske du vet någon som vill ha dem?:)

Ha en fin dag!
Kram Katha

syster sa...

Vilka fina bilder! Skoj att ha nya projekt snyggt med pärlspont vitmålat va?

Ja nu eldas det väl rejält på gläntan i dag förstår jag hi hi du sitter väl intill på en pall och stoppar i vedträ? Kram

Anonym sa...

Hej Gunillaoch tack för senast,
Hoppas att byggplanerna går i lås under våren så att vi alla måste bo i "lillstugan" sista helgen i april ,men du kan ju det där med att planera så det blir spännande att se resultatet.
Hälsningar Bengt+Solveig

Gunillasljusglimtar sa...

Söss!
Ja absolut vitmålat ska det va o kanske tipset från Äntligen hemma med trädstammarna du vet*..hahaha jasså du trodde jag körde en "Bertil",nepp sitter o stickar i vardagsrummet o ska snart ut o grilla korv med gubben.. ♥



Bengt!
Du det va ingen dum ide,kanske inte bara tyskafrämmaten i gästis utan även värdfolket!! Ska tänka på det Tack själva för senast! redan en vecka sen... Hälsa S

Fröken Tindra sa...

Grattis till bygglovet! Vad roligt. Och spännande!
Ha en fin helg trots jobb!
Kram!

syster sa...

Det låter mysigt att grilla korv då är gubben glad:))))

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Grattis till bygglovet, va kul...
Spännande att ha ett litet projekt att se fram emot, det kommer säkert bli jättebra :))
Ha en härlig lördag... Här får vi hålla oss inne -22 brrrr.
Stor kram
Jessica

Vi i Villa Ville kulla sa...

Äntligen!!!!!
Jag tror inte det är sant!!!!
Va e det som är fel...
Har försökt att kommentera hos dej såååå många ggr men icke!!!Men skam den som ger sej!!Va fin du blev när du hade vart och klippt dej ,ja du är ju fin jämt men nu va du xtra fin !!!Men va kul att få bygga ut!!!Ja börja att mät så vi får se va ni håller på med!!!Väntar med spänning!!!!Ha en mysig helg min vän!!!!Bamsekramar från mej!!!!Lotta

Mormors gård sa...

Hej!
Grattis till bygglovet!! Låter så spännande, kommer säkert att bli jättefint!
Ha en skön lördagskväll!
Kram, Jessica

Vardag och flärd sa...

Klart jag kände hälsningen från dig, hjärtat! Jag tar faktiskt ett glas rött ikväll också så jag ropar till dig!
Kram Eva

Vardag och flärd sa...

Tjatmaja här igen! Du frågade om länkningen till ditt tävlingsinlägg - om du går till det inlägget och klickar på den rubriken kommer länkningen upp i webläsaren så kan du kopiera där och klistra in länken till bilden om tävlingen. Förstår du inte kan du maila mig.
Kram igen! Eva