tisdag 14 februari 2012

Jobbet kallar...

God morron!


Min "dam" som vakar över Gläntan.



Ja nog om timrar för denna veckan,kul att få lite respons o olika tankar om dom!
Menar inte att dom inget är att ha utan bara tiderna som jag gnäller över..
Nu så jobbdygn, varit ledig några dagar igen..
Igår hemma hos pappa var så där mysigt för jag börja ju fråga ut honom lite om hans liv,har hört en hel del förut när jag började släktforska.
Men det faller ju lätt i glömska,han minns desto mer!
Så kul att höra om förr som så många fler behövt att uppleva för att förstå!!
Ja,jag har ju en liten mening med att "ta in lite information" men det får bli som överraskning till hans kalas.
Jag gillar ju att överraska och jag o fler med mej förstår att uppmärksamheten ska ju ligga på honom den eftermiddag/kväll.
Därför kul att hitt' på lite.
Så jag fick stressa med städningen för vi satt o snattra alldeles för länge,hihihi..
Nä så menar jag inte men ni förstår.
Ja nu ser jag fram emot kalaset,förut blev jag lite stressad av att han bad oss vara värdfolk! Puh,inte så bara,men går ju deligera lite också,hihi..

Ha en riktigt fiin "Alla ♥ dag" alla vänner ♥


Kram Gunilla



"Barndomen är en lycklig tid- i efterhand."

***************************************

Tror verkligen detta stämmer in på fars berättelse...



21 kommentarer:

Blommiga Rutan sa...

Så mysigt du verkar ha det med din pappa!
Härligt att höra, många verkar bara se sina äldre föräldrar som ett jobbigt problem!
Javisst är det kul att höra om deras barndom och liv. Är så glad att jag frågade min farnmor och även bad henne skriva ner om sin barndom medan hon fanns i livet, de breven är väldigt roliga att ha kvar nu.
Ser framemot att få höra om kalaset sedan!

Trevlig Alla Hjärtans Dag
Kram Anncathrine

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken härlig relation du och din pappa har :) Guld värt!
Jag brukar fråga min farmor om hur det var förr och hon berättar mer än gärna :) Det är så mysigt att sitta o lyssna :)
Ha en underbar dag kära Gunilla.
Stor kram på dig!
Jessica

STENLYCKA sa...

En stor varm Allahjärtans-kram till dig!
Önskar att din dag kommer att fyllas med kärlek, glädje och många geléhjärtan!
Raina

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Ja du..det gäller att fråga och fråga..är så värdefullt att få veta hur det var!!
Önskar dej en härlig Alla hjärtans dag!! Trots jobb!!!
Kram Annika

Vardag och flärd sa...

Gunilla, du måste skriva ner saker som din pappa berättar - annars glöms de bort - dina barn vill säkert ha minnena sen.
Ni har det mysigt, du o din papps.
Ha en fin Alla Hjärtans dag vännen!
Kramar Eva

Vi i Villa Ville kulla sa...

Kikar in en kortis och ville bara önska dej en fiiiiiin allahjärtansdag goa vännen!!!!
Stooooooooooooooooora kramen från mej till dej!!!!

Lotta

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej vännen !
Visst är det underbart trevligt att lyssna på historier om hur det var förr. - Håller med Eva som säger att man ska skriva ner saker som berättas...Eller spela in på band.
Ha en fin Alla hjärtans dag !
Kram ♥ Anneli

Gardenhouse sa...

Önskar dig en riktigt fin Alla hjärtans dag!
Sånt fint mys du har med pappsen, värdefulla berättelser.
Kram Sussi

Elzie sa...

Vad härligt att ha möjligheten att fråga ut pappa om det ena och det andra. Min mor är så glömsk så hon kommer inte ihåg någonting, tyvärr. Men så är det när man inte kom på att fråga i tid. Och framför allt min faster och farbror som var som uppslagsböcker. Farbror dog för många år sen nu och faster är dement och helt borta, den stackarn.
Hoppas du har en fin dag.
Kram Elzie

Änglarum sa...

Hejsvejs! hoppas du har en fin alla ♥ dag Gunilla. kram kram Jessica

Unknown sa...

Önskar dig en mysig kväll i Valentins tecken Kram Beijan

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tess sa...

Jaa är väl mysigt när man kan ta sig tid å prata.....uppskattar dom:)
Ha en bra alla hjärtans dag:)) Kram!

Mormors gård sa...

Många varma kramar på vändagen!
Vad månne du nu hittat på för skoj åt pappsen? ;)
Visst är det roligt med kalas, och betydligt roligare för värdinnan om flere hjälper till!
Kram, Jessica

Gunillasljusglimtar sa...

Tess♥
Puss på dej själv på alla ♥ dag..jaa morfar han kan ju prata också minsann,,,hihihi Kramis o ha en go kväll,,Mams ♥

Frida sa...

Du e så påhittig, ser fram emot kalaset :) O behöver du hjälp med något mer så säg då till :)

Kramis

syster sa...

Ja dirigera ut lite till oss jaa klart att uppmärksamheten ska falla på far.. Jag ska tänka ut om något! Det gör nog våra syskon med tror jag:))))

Rapport till Vänfors sa...

He en fin hjärtedag:)
Tips: spela in när du pratar med din pappa om hans liv och minnen, det kommer du att tacka dig själv för en dag.
Kram Annika

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Kikar in och hoppas att din hjärtedag har varit underbar!
Jag skickar massa hjärtan till dig och tackar dig för att du är en så go bloggvän ♥♥♥

Kram susanne

Gunillasljusglimtar sa...

FRIDA & BABS! Va snälla ni är...Klart vi fixar detta,ja vi är ju alla lite hejiga på olika saker,eller hur? Kram ♥

Äppelblom sa...

Hoppas du haft en fin Alla Hjärtansdag!