tisdag 17 januari 2012

Kneget väntar på MEJ!!

Gomorron!



Jaa käre vänner,nu är det väl dags för mej att "göra lite nytta" som di sa förr...
Hörde jag ofta mina föräldrar sa,kanske därifrån det kommer att man ska hålla igång!
Men mår inte illa av det, om det b-a-r-a inte blir stress.
I lördags kväll så kollade vi en film som jag köpt på nätet (köpte 3 stycken) har nu sett 2.

Hugo & Rosa heter den,handlar om ett gammalt syskonpar som delar sitt liv i vått o torrt.
Både rolig och lite ledsam,konstigt,drar mej tydligen till ledsamheter nu för tiden.
Nä den var värd att se, man får minsann hopp om livet,Hugo blev över 100 år och söta syster Rosa tror jag blev 96 så... 

Kollade en annan dag på "Svinalängorna" hört så mycket om den,var bra också men tragisk också.
Ja när det blir dags för "Skärgårdsflirt" vet jag ej för nu är det jobb som väntar minsann,jobbar lite extra i denna veckan,därav att jag var helledig förra veckan.
Men längtar till jobbet nu...

Ha nu en fin ljus tisdag,i morn blir det en "tidsinställd bömb" (planerat inlägg)   ♥














                                                       Dessa tre har jag i min ägo!





              "Jag önskar alla jag älskar en smula galenskap-
                             det skänker hjärtat glädje."


*****************************************************************************


12 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Hej vännen! Kollade på nätet på Hugo o Rosa så jag ska beställa den plus någon mer, vet inte vilken bara. Har du sett Gubben i stugan? Den är fin.
Svinalängorna har jag läst som bok och den var bra men gripande.
Jag är på jobbet nu och det är kul, arbete skadar inte!
Ha det gott!
Kramar Eva

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!
Tassar in..för att önska dej..dels en bra dag på jobbet...och sedan en mysig kväll!!
Kram Annika

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Gunilla.
Jag är en sån som bara vill se roliga kärleksfilmer, sånt som gör mig glad :) Men ibland tvingas jag se på nån action, jag är ju ensam med ett gäng killar :)
Mysigt med lite nya fimler att frypa ner i soffan till nu.
Ha en jättefin dag.
Kram kram
Jessica

Anonym sa...

Hei Gunilla. Vi tar med pc. så vi kan holde kontakt. Kan jeg få din mailadresse. Min er bbbjerva@gmail.no. Har du Skype? Ha en fin tirsdag. Klem Bjørg

syster sa...

Hej.Den med Hugo o Rosa skulle jag vilja låna:)

Elzie sa...

Här ska det jobbas i kväll istället. Vet inte om jag längtar efter det precis, men det är ju så det är.
Ha en fin dag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hei Gunilla. Mailadressa mi er ikke .no, den er bbbjerva@gmail.com. Klem Bjørg

Tess sa...

Mysigt att se film, mys<3
Ha det bra på jobbet:),kram!

Här är gudagott att vara ! sa...

Filmen om Hugo & Rosa gillar jag mycket ! Älskar dokumentärer om människoöden då man verkligen blir berörd ända in i hjärtat !
Annars ser jag inte film så ofta...varför jag inte gör det vet jag inte ! - Vi har tom Canal + filmkanaler, men ändå blir det väldigt sällan.
Sköt om dej !
Kram Anneli ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Söss! den ska du få låna absolut! Ha det gott♥
tess!Har det så bra jag kan ♥ njut!

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej
Kikar in för & önska en mysig Onsdag.
Kramisar
Sus ♥

Sommaren fryser till is... sa...

ååh jag skulle så gärna vilja se svinalängorna, men det blir aldrig av! Ha det gott, kram