fredag 12 augusti 2011

Aborre & Mört!

Gomorron!

Ja nu har vi två av dom andra barnbarnen här sen igår.
Store killen C ringde ju morfar o ville komma o fiska!
Han som Anton så är dom lite småfiskare.I förrgår så var vi ju och lämna skolväska till Alva.
Broder'n gav vi en liten våg o ett halster,han blev så glad för det.
I samma veva så ville han ge bort sin fiskfångst som han fiskat hos sin farfar & farmor.En aborre på 6 hg,inte dåligt,och några små till.."Lägg dom i frysen mormor så har ni det sen"...Bara tacka och ta emot.
Igår gick Göran,pappan,plus barnen ner till bryggan och fiska med mask.
Dom kom hem med en aborre som C fått upp,lilla M hade en liten mört.
Barnbarnen får mer än vi gamlingar,hahaha...
C fick ju också då ett halster och en våg,lika gla blev han så kvällsmaten (hamburgare) bestämde vi att lägga i halstret ifall det inte blir nån mer firre!

Ha en trevlig fredag mina vänner ♥





                                                                 Här visar M sin mört...



                                                                  C med "borren"


 Jag i min nya fina solhatt jag fick av syster i onsdags,får ju ej sola pga en medicin jag har...


                                      

                Dessa tre kort har barnbarnet M tagit på begäran av mig,bra fototalang tycker jag!




                                                   "Delad glädje är dubbel glädje"

                                           *******************************

6 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Så mysigt med barnbarnen..och fiskelycka..har dom också..:)
Härligt..har ni en igelkott..boende hos er..?
Här är en underbar dag..aträlande sol..så det blir till att njuta..hela dagen!!
Ha en underbar dag!!
Kram Annika

Tess sa...

Jösses vilken fototalang Märta måste ha,Kul!

Kul att dom fick upp lite fisk.
Hälsa alla å ha en bra dag!
Kram♥

syster sa...

Finer du är i hatten syster..

Frida sa...

Hatten passa ju jättebra, tjusigt :)Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Japp det har hon minsann...Hoppas allt är bra med er,hälsa barnen ♥

Syss! Haha visst är jag!! Stortrivs i den... ♥

Frida! Tackar,tackar ♥

Gardehouse sa...

Men så söt Igelkott, jag bara älskar dom! Men nu är det många årsedan jag såg några...
Sån tur fiske lyckan var god, så mycket roligare då.
Kramar Sussi