torsdag 2 maj 2024

 Hej MAJ månad!

☀️🐝💛

Ja tänk att värmen kom med nya månaden MAJ!

Har retat Göran mycket med när han klagat på kylan i mars, då har jag sagt: Det är bara Mars månad än…. Vänta! Sen gick ju hela April i kylans tecken, då svarade jag honom: 

Det är bara April än… Nu säger vi ingenting utan välkomnar våren och värmen.

Fick så söt present av Elin♥️



Vill gärna känna mig som ’superwomen’ TACK ♥️


Vi åkte iväg med husbilen i söndags till Gränna camping. Jag fortfarande sjuk men kunde ju vila där också! Det var soligt men ingen värme alls!

Grillade ute och åt inne!




  
Jag ringde faktiskt vc för de på mag och tarm ville det, pga min immunosupression.
De hade 4 kriterier för halsinfektion så jag får stå ut!
Vill absolut inte störa, men man blir ju lite orolig.
 Inte längesen jag var sjuk. 
Jag fick vila i husbilen så mycket jag behövde.
 Mannen min är snäll♥️

Vilka gamla träd


Så gulligt Gränna äldreboende.💛


Vi kom hem igår eftermiddag, orkade bara plocka in kyl och frys.
Jag mår illa, så hostig och orkaaaar inte nåt!

Det blev tvättid
 igår eftermiddag, sen var det vila i soffan igår kväll.
SEN fick jag lägga mig vid 22 tiden.

I dag skulle det tas avföringsprover och fick tid för att lämna i eftermiddags. 
Nu har jag lite ’skitjobb’ de närmaste månaderna.
 Jättebra att de har koll på mig där nu…
Usch nu blev det ytterligare ett ’sjukinlägg’.
Men det är ju faktiskt sanningen också!

Vi haft fönsterputsaren här idag, underbart när det vara blir iordning på allt efteråt sen. 
Sommargardinerna ska upp, de ligger och väntar på ägarinnan som blänger på dem. 
Det blir väl vår ändå! 
Ska hoppas jag orkar mer i morgon.

Idag fick jag även ta den nya dyra sprutan Stelara.
Har fått ’utbildning’ på den i Lidköping. 
Fast det kändes ändå lite konstigt.
 Den gjorde så ont i benet men men….
 
Så nu är jag välfylld med över 33 tusen kronor i benet. Hoppas den ska hjälpa mig nu med mina skov.





Anton har varit och tränat Cross i helgen. Fick lite kort, så kul!
Han kämpar han ♥️





Ante 💚

Ja jag har några gullekort på barnbarnsbarnet Lovisen också.
Jag ber Wilma om lite dagsfoto. 
Brukar jag få.♥️





Linslusen 💚


Älsklingen som ( not) gillar våtservetter lika mycket som Wilma och Farmor, hihihi.

Nu säger jag som jag brukar, läs gärna inlägget det gör mig glad här bland alla bakterier, prover, sprutor mm. 



Kram Gunilla ♥️



Ps Tack Göran för allt Du gjort idag ♥️ ds







4 kommentarer:

Syster sa...

Så tråkigt att du är sjuk igen i förkylning:( Man ska ej känna att man stör ..
mysigt med Gränna.. Men mån tiisdag var väl varmt ?
Så söta kort på barn barn och lille Lowis❤️
Sköt om dig nu…❤️❤️

Tess sa...

Jag trodde sprutan var en glödlampa först😃😃🙃♥️ hoppas, hoppas den hjälper dig - du är såå värd det nu å få känna dig lite piggare♥️ söta kort, Lowe fått mkt hår tycker jag♥️ Antisen är så söt oxå♥️ kramar!!
Fin present fr Elin♥️

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa söss,blir aldrig bra! Icke värme i luften i Gränna alls,bara solen.Jag hade ju frossa nästan du vet,så det var tjocka tröjan på. Kramis Syster yster.

Gunillasljusglimtar sa...

TESS!! Ja visst såg den annorlunda ut! den är formad som sån att vi som har värk i kroppen lättare att ta den hemma själv. Stelara ges väl även vid ra och typ sånt.
Ja Lovisens hår är så ljust! Antisen är bra söt,den killen har ni gjort bra.
Kramis mamma