fredag 1 mars 2024

 Hello fredag 1 Mars! 

Härligt att äntligen säga att vi är inne i Mars månad.


Visar min fina Cissus igen 🧡
Vi hämtade Helmer i måndags, han ska ju justeras lite innan vi ’får’ den andra.

Tack för fikat SvenOlof o Carina!




Svårt att skiljas för vi har alltid nåt att babbla om!
På kvällen sen var vi samlade hos Ilona för lite återsamling för oss ’gamla’asstistenter.








Det var såå kul att träffas och få tjöta, skratta så man gråter!! 
Det ska vi göra om♥️

Sen i tisdags var jag o Wilma och barnbarnsbarnet Lowe i Skövde.
Vi skulle till ett ställe där det var MASSOR med tyg. Wilma skulle ha tyg till sina matsalsstolar.
Inte så jättetrevlig expedit men vi klarade oss själva.
 Dessa skulle jag häfta dit!



Det blev jättebra till slut! Häftapparaten jävlades men Herr Pettersson ringdes in så han fick åka ärenden. Sen gick det som hejsan.Lovisen var med oss också.
Jag fick så go lunch,pastasallad med fetaost!




Denna pastan ska jag göra till Göran i kväll.





Några foto som klickades av gammelfamme i Tisdags🧡





Är ni trötta? 
Det är jag men kanske är Saroten som jag ska ta till kvällen… Den sitter kvar länge på fm.
Jag tog mig i kragen i förmiddags och gick en timma. Skönt när man kommer hem sen.
Så idag ska jag STICKA 🧶 igen på Lowes tröja. Den blir aldrig färdig,hihihi, Guud va jag håller på! Har ju repat upp den tröjan som Lovis skulle ha i höstas🧶
Så jag har BÖRJAT med ett nytt mönster, tycker det går framåt iallafall.!
Fast sitter och mumlar och svär för mig själv🙏😃

Hoppas ni får en fin helg! 
Vi ska nog till tippen och slänga en del och en del ska till där man samlar in saker och kläder. Det blir ju en hel del som samlas i garderober. 
På måndag ska jag göra en undersökning av tarmen igen.
Hoppas den går väl o att det ingen inflammation är även om jag kanske inte är riktigt helt bra än av Stelara.


Kramis Gunilla ♥️


’ Det är lite trassligt just nu 
men jag tror att jag hittat
en ända att börja nysta i’





4 kommentarer:

Tess sa...

Jättesnygga blev sitsarna!! Gjorde ni bra😘 söta kort på Lowe🙂♥️ härligt att ni hämtat hem Helmer, då hoppas vi att ni snart får den andra…..🙂

Hoppas på bra resultat nu på måndag♥️♥️🙏🙏 Kramisar!!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Tack🧡 Det var roligt men lite pill med dynorna. Ja nu börjar man ju längta att få den ’nya’ husbilen så man får greja lite🌼

Tack så mycket om måndag, hoppas allt ser bra ut i rumpan🧡👏🏻🥰 Natti natti

Malin sa...

Tack för senast, vad roligt det var 🥰 Vad fina sittsarna blev. Men blev det något nytt garn till en tröja då? 😅
Ha en fin helg. Kramar Malin

Gunillasljusglimtar sa...

Malin🧡Det var ju jättekul att få ses även om vi inte ’prata’ så mycket!! Får snart ta en träff vi tre. Joodu det blev garn i en ljuvligt blå färg som Wilma valde:) Snart färdig med första tröjan nu,hahaha😃♥️