måndag 28 november 2022

 Hej på er!


Såg i morse när jag gick från Ica.



Nu måste jag ju berätta om min dag med att vara 'präst' eller namngivningsförrättare.

Kan det verkligen vara rättstavat?

Väldigt många R & T, hihihi.

I går var vi ju bjudna till Majas fest💖

Många personer var samlade och vi gick en tipspromenad först som handlade om Maja,jag fick 8 rätt,beror nog på att jag kollar Majas mammas 'story' på IG.

Såna här ord visste jag ingenting om förr!

Fast nu är jag inne och följer.

Ja tipspromenaden var kul men jag vann ej!

Sen åt vi goa smörgåstårtor och sen efter maten så skulle då 'prästen' med Maja och storasyster Ofelia intaga scenen.




Titta på de söta 'dockorna två'




Här är prästen och håller tal till Maja


Det blir mer bilder än text idag,tror jag.

Jag har fått massa foton av Nelly efter namngivningen.

Maja 6 månader.



Många fina presenter.

Två faddrar fick Maja också,faster Sofia och Kusinbarn Wilma som är mitt äldsta barnbarn.

Ni tycker det kanske blir rörigt men Nelly och mitt barnbarn är lika gamla och har umgåtts sen dom var små.



Maja & Sofia



Maja & Wilma




Jag gav dem varsitt Fadderbrev så vet flickorna vilka 'krav' som ställs på dem hihihi.


Väldigt glad och överraskad präst!


Fick så fin ängel av Maja, tacksamhetsängel!

Så roligt för den är från Majas cottage.

Tur ni inte behöver höra mig säga cottage,det var / är för svårt engelskt ord för mormorssyster!

 Men som alltid så bjuder jag på det.













Så fin!



Sen var det så fina tårtor till kaffet!

Sånt här fanns inte när mina barn döptes.




Fast blev ingen fin bild,sorry.






Kort på mitt yngsta barnbarn Alva snart 17 år med lilla huvudföremålet.


Maja var så trött det sista men bara gnugga sig i ögonen.

Hon var så tålig.




Hon så lik sin mamma,Nelly och deras första flicka är så lik Sebbe.



Prällen rätt så populär igår 💗



Ja sen var det så dags att ta farväl från släkt och vänner.

Jag började jobba klockan 6 i går kväll.

Det var så trevligt, saknade bara vår pappa, han var med sist när Ofelia hade sin namngivning.

Så kul att han fick uppleva det då!

Sen hade det varit så roligt att fått träffa Kristina & Björn men dem hade förhinder.





Denna söta Tilda tog massa kort,släkt med mig det märktes.



Tilda gjorde så fina smycken, 

nyckelringar mm som vi tittade på och köpte.


Ja nu får ni njuta av foton denna kväll.


Kram Gunilla 💕



'Då och då är det bra att stanna upp i vår jakt på lycka och bara vara lycklig'







2 kommentarer:

Therese sa...

Så mysig namngivning ♥️ Lilla Maja var så tålig så, hörde knappt ett ljud från henne😊 jag tycker Maja är så lik Sebbe å Ofelia Nelly - du ser hur olika man ” ser”😊 å du var jättebra dom präst😅👍 kanske du får bli sen🥰

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Therese! Ja prästrollen får jag nog börja med sen när alla barnbarnsbarn kommer. Jaa så redig hon var Maja!! Jaa vi tycker precis olika i dessa små ansikten att jämföra med sina föräldrar 🖤 Kram