lördag 14 januari 2017

Nu är'e januari 2017

Hej på er!



Inte kunde jag väl tro att bloggen skulle komma på efterkälken så som den gjort!
Jag får skylla på mannen som precis gått i pension...Hahaha,nä han bestämmer ju inte när jag bloggar eller ej MEN vi har haft fullt upp senaste månaden.
December hade han fullt upp med alla avtackningar och träffar.
Han kom med så mycket fina saker som han fått!
I våran lilla stuga har vi rensat på gammal skit,för att få lite mer plats med annat.
Jag har fullt upp med min axelträning,2-3 ggr i veckan hos sjukgymnast.
Tränar lite försiktigt i Falköping också!
Såå kul att träffa vänner ♥
Göran hjälper mig med saker jag inte riktigt är kapabel till ännu.
I torsdags och i går var det plundring av julen.





Det blev såå ljust i stugan när andra gardiner och dukar kom på!




Här är ene hackspetten i morse!

Vi var hos lille pappa också i veckan,rensade hans förråd.
Hittade en tavla som berörde mig mycket!


Min farfar, Carl Gustavsson fick det för skicklighet o ansvarskänsla vid mjölkens behandling i ladugården 9 Maj 1945.

Jag lade försiktigt ner tavlan igen efter att ha tagit ett kort!

Ja som sagt så har vi grejat med en del saker i hemmet.
Rensat lådor,garderober m.m
Gubben tycker det går så bra hemma så:)
Jag börjar jobba halvtid 1 Februari,det känns också bra.

Trevlig lördag!




Kram Gunilla ♥


" Tänk vad tiden går,
mannen sin pension nu får.
En ny epok i tiden för oss,
han får va' sin egen boss!
Han kan va lite
månskensbonde om han vill,
ta hand om hönor och lite till!
Handla billig mat lite här och där,
lite rea i nån affär!
Haha,då kallas man pensionär!"

*************
Gunilla 2017


7 kommentarer:

Hajan sa...

Vilka trevliga bilder, och vilken underbar vers, passar ju precis till Er tillvaro just nu.
Det var länge sen du var här, trodde du också hade övergett oss.
Instagram har ju blivit väldig populärt.
ha,ha jag med har anmält mig fick et nr också , haha det är man ju inte van vid min ålder. Men jag måste fråga barnen det är så
mycket man skulle fylla i-Jag skaffade mig det för mina BARNBARN
SKRIVER OCH SKICKAR BILDER DÄR. dE VILL JU INTE VARA MED PÅ BILD
HÄR PÅ BLOGGEN.
Hoppas det fortsätter med din hälsa, och så bra att gubben trivs.
kram från Hajan

Anonym sa...

Hej Gunilla och god fortsättning med både träning och att du snart är arbetför igen och att din operation förmodligen har lyckats,men allra roligast är ju att bloggen har kommit igång igen.I Falköping packar hustrun för en insats i Stockholm där det tydligen utbrutit vattkoppor något som föräldrarna redan hade kommit i Julhelgen. men är man gripbar så fixar hon detta lätt som en plätt med rutin och resvana, själv väntar återbesök hos Vårdcentral samt lite andra uppdrag i veckan därför stannar jag på hemmaplan
Hälsningar BL och SL

Anonym sa...

Ja det är säkert stor omställning för er båda:)
Fin dikt du fick till:))
Vad bra att du börjar halvtid först, mjukstart är klokt!!
Ja det finns mycket ni kan hitte på nu��
Kram syster��

Gunillasljusglimtar sa...

Bengt! Kul du tycker om att bloggandet är i gång igen.Ja det är tur ni är pensionärer så ni hinner med alla era uppdrag😊 Hälsa frun så mycket! Ja det händer mycket här på gläntan nu när gubben är hemma...Hoppas också jag blir duglig i min axel! Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Barbro! Ja dikta gillar jag när det kommer som det kommer...svårare på beställning.
Jo halvtid känns bra!!! Kram Nilla💚

Black Iris sa...

Även min gubbe har ju nyss slutat jobba och det är märkligt hur mina egna rutiner har förändrats nu när vi är 2 här hemma.
Andra rutiner har smugit sig in och sen håller vi ju på med renovering också så tiden går så fort.
Bloggen har jag så smått startat igen för det ska vara som ett slags dagbok nu när vi liksom startat ett nytt liv :)

Kram Maidi

Hajan sa...

Tittut eller tittin kanske. Hur har Ni det med pensionären hoppas
det går bra. Det är svårast först för dem.
Det är ju så för alla, det är ju inte jämt en annan tycker
det är kul heller.
Men man gör så gott man kan, mest för omgivningen kan man säga.
Huvudsaken att Du har det bra med din värk och sådant.
Har sett på Guldbaggen, rätt så bra. Sen har vi ju en bagge i USA
han måste nog ha något fel, eller ?
ha det bra lilla gumman, så bra det går kram från Hajan