onsdag 7 december 2016

December månad!

God förmidda' på er!

Hahaha,redan december,7 idag!!
Tiden springer iväg.
Jag har haft en trevlig helg,både med och utan gubben ♥
I fredags så var det 'Hotel Leaby' hos Bengt & Solveig.

Dom är snälla mot fåglarna också!

                                                                      Rum numro 5


Massa små & stora överraskningar!


Se så fina saker...



Till våra fåglar och till Ängeln på Gläntan,
det får ni gissa vem eller vilka.
Det var mer saker ändå!


'Hotellfrukosten'

Vi var på Falköpingsrevyn tillsammans,har blivit en tradition.
Den var ok tyckte vi alla fyra men inte som den har vart!
Det var kul att träffa lite vänner ♥
Sen var det 16 årskalas hos Carl på lördag eftermiddag,åt gott och tjötade!
Sen i söndags så åkte jag,dotter och sondotter till Stockholm.
Wilma har ju precis fyllt arton,det skulle vi fira, och vi var ju i London för tre år sen tillsammans.
Det var en väldigt mysig resa,vi var till Skansen och shoppade på stan.

Köpte mig en resväska,mellanstor.
Allt gick i!


Medresenärer OCH assistenter.



                                                                             Rummet.


Stockholm.


                                                                         På en pub.

Googlade!!



Ja käre nån, vi tog en taxi när vi gått ett stycke,vi skulle ju mot Skansen...Hahaha,över 500 kr ,tio minuter i bilen!
Så sen GICK vi i ren snålhet.
Två och en halv mil på söndagen!!!
En och en halv mil på måndagen!!!
plus lite tunnelbana när vi väl kunde det.
Ja JAG hade nog inte kommit nånstans utan mina 'assistenter'.
Hahaha,dom fick ta mina kassar och lotsa mej rätt!
Köpte mej en fin röd resväska,hade ju lagt mina packgrejer i Tessans väska!
Skansen var värt att komma till ändå,trots dyr resa:)










Det var lite bilder från skansen.
Värdefullt för mej ♥


Nu får ni ha en bra dag alla fina vänner!



Kram Gunilla ♥





" Tredje ljuset snart ska tändas,
på söndag blir det visst!
Inte långt kvar sen till att mörkret vändas,
mot ljusare tider vi går.
Jag vill att vi en fin jul får,
gärna med vita snöspår."



*************************






6 kommentarer:

Hajan sa...

Åh så mysigt och trevligt. Vi var jämt förr i Stockholm och firade
Advent. Vi fick ha lägenhten i Stockholm, för de var uppe i
Hammarstrand som bodde där. Så mycket roligt vi haft , men nu är både
min gubbe borta, och kompisens fru är död. Det är bara jag och
hennes man kvar. Han ville vi skulle ses, men jag ville inte det
så roligt skall vi nog inte ha. Med rullator och kryckor, men
vi har haft mycket trevligt tillsammans förr.
Nu mer åker jag Färdtjänst, var jag skall ta vägen.
Tack för din fina berättelse, det gläder oss andra.

Anonym sa...

Såå fina bilder! Åh jag älskar skansen sommar som vinter..
Vilken lycka att ha med sig assistenter..
Jättesnygg resväska..Nu väntar vi på snön så att allt blir som det ska...
Kram syrran

Vardag och flärd sa...

Jag vet vem ängeln på Gläntan är ...... duuuuu!!!!♥
Mysigt att åka iväg med tjejerna till Stockholm och Skansen är fint. När vi var i Stockholm sist kom vi aldrig dit tyvärr.
Ha det gott, snart är det helg igen, vännen!
Kramar ♥ Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Syster! Vad kul att det gick att kommentera nu! Jaa så mysig resa det har varit.Inte dåligt med två assistenter nä 💚.Ja nu vill jag ha snö o lite kyla! Kram syster

Tess sa...

Tack för en trevlig resa!!💜 såå fina bilder du fick till☺ Ja klart man är assistent, är ju van🤗🎅 KRAM!!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Ja inte undra på att du var duktig assistent 💚 Jaa det var en mysig resa verkligen! Kram mamma