tisdag 26 april 2016

Snickarvecka och passa upp gubbarna!

Hej på er!




Glömde täcka Magnolian i natt:(


Kände att jag var tvungen att sätta mig ner lite,passade så bra att jag skriver lite då!
Det ska ju göras nytta varje sekund:)
Jag snickrar ju inte men håller på ändå.
Vill ju serva gubbarna med fika och mat så dom orkar hålla i gång.
Känner mig lite sliten och trött,fast kan vara lite pollenbesvär.
Ögonen har kliat så det har varit svårt med linserna.
Men idag är dom i igen!
Ja det går undan med snicket i alla fall:)




Han sliter o jobbar så effektivt våran Peder. Det är så tråkigt att inte Stig fick se detta bygget i år.
Förstår inte att han är borta också:(




Här har toastolen lämnats av...Den blir perfekt sen!!





Takstolarna på plats strax,sen blir det taket och golvet.
Våra vänner på lördag får nog fortfarande komma in till toan här inne.
 De hinner nog ej bli klart tills dess...
Mycket mer jobb än man tror.
Det ska ju grävas för vatten och dras el sen efter bygget!
Ja ja det bekommer inte mig här inne som det gjorde mer när kök 
byttes och sovrum gjordes.

HUR kunde vi glömma lakanet i natt till Magnolian??
Hoppas den bara fick sig en liten tutch av frosten.
Vågar inte klippa ner rosorna ifall att...


Det hinns väl med!

Ja nu är det väl snart en kaffetår för gubbarna!


Kram Gunilla ♥



" Slit o släp varendaste vår,
fast glad ändå att livet består!
Så många fina vänner
som lämnat oss har,
man ska vara tacksam
för de som är kvar.."


************
Gunillas tankar 2016




3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Det går undan med bygget, så roligt, men det beror säkert på att du passar upp med mat och fika. Annars skulle det nog inte bli mycket gjort.
Ha det gott, vännen!
Kramar ♥ Eva

Hajan sa...

Jaa, jag vet hur det känns. Det har ju minimerats hos mig med.
I söndags tänkte jag plötsligt, om jag skulle ta och ringa till >Barbro ? Så dumt hon begravdes ju i Fredags, men allt går ju så fort
så man hänger inte med. Men som mon son sa, Morsan Du hade ju blivit
dörädd om hon svarat. Jaa det är gaggigt, men hon och jag har
gaggat med varandra sen 50 talet.
Det är ju många som försvunnit här med, men de kanske inte har dött ??
Jobba på nu och ha en trevlig fika stund tillsammans med dina
gubbar.Tror jag skippar gröten i dag och sätter på fika här med.
kram från Hajan

Fröken Tindra sa...

De kämpar på ser jag! Bra jobbat! Och du servar.
Bra samarbete tycker jag.
Önskar dig en Glad Valborg och en fin Första Maj!
Kramisar!