onsdag 17 februari 2016

Lite av vart!

Go förmidda'
 
 
Blommor från gubben...
 
 
 
 
Hur är det i stugorna idag?
Här tar det mer eller mindre tiid med dessa förbenade linser!!
Herregud,den vänstra hoppar i som inget,den HÖGRA får jag verkligen 'slå' in...Hjälper ju inte,hahahaha..
Fast hon där på Synsam sa att det är en LÄRA :)
Har ju några veckor kvar att träna på.
Fick min cortisonspruta i måndags,det gör ont..
Ska det göra det?
Ja,ja ingen träning denna veckan och inga armhävningar och lyft med armar på ett tag:(Gillar't inte!
Fick en ny tid igår om nästa besök i mitten på Mars.
Han var verkligen superbra doktorn.
Vilket väder vi har,det blir promenad sen,får väl vänta på mannen.
Vi gick i går kväll när han kom hem,men då hade han FEL skor så då kunde han inte lubba på ordentligt och det gillas inte av mig:)
Så nu vet du BENGT hur det står till här ute,hihihi.
Var på möte halva dagen igår så jag var såååå hungrig när jag åkte hem.
Hade 5:2 dag så det skulle göras nåt smarrigt!
Sprang in på en affär och handlade.
Torsk skulle det vara bland annat...
 
 
 
Gjorde allt efter alla konstens regler,lätt som en plätt!
Bara det att fisken var utgången sen 10 dagar tillbaka:(.
Var ju inte så roligt även om inte jag dog precis!
Ringde den affären och en trevlig personal sa: Kom in med kvittot bara,släng paket och fisk och få dubbelt tillbaka:)
Så 108:- får jag tillbaka.
Aldrig hört förut!! Sa till syrran att det går ju göra affär av sånt här:)
Ja resten av portionen slängde jag,den skulle ju varit till kvällen.
 
 
Vill ni se några GAMLA kort sen 1967!
 
 
Jag med mössan, broder Steff, älskade mamma
 och lilla syster som är skymd!
 
 
 
Mams ♥ Som man kom ihåg stod jämt vid spisen...
 
 
 
Japp det var det hela idag,nu ska jag snart åka till
Framnäs....kolla lite!
 
 
 
 
 
" Gamla kort från mitt hem,
ger mig rysningar i varenda lem.
Minnen ploppar upp och man blir varm.
Man skrattar och ler med hela sin barm."
 
 
 
 
*************Gunilla 2016
 

3 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Underbart med gamla kort! Ja, jag minns också att mamma alltid stod vid spisen (tror inte mina barn kommer att minnas mig så) eller så låg hon på knä och skurade golvet.
Ja du, att inte kunna träna som man vill är tråkigt, nu är förkylningen borta men har fått ryggont så det blir lite lugn träning bara.
Ha det gott vännen!
Kramar ♥ Eva

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Det är så himla roligt med gamla kort :)
Filip letade reda på vår gamla VHS förra helgen och tittade på en massa filmer sen killarna var små, det är ju inte klokt vad man förändras :)
Hoppas allt är bra med dig och att du får en riktigt mysig kväll!
Stor kram
Jessica

Helena sa...

Det är verkligen trevligt med gamla foton. Och det här med linser... Det är verkligen bra, men har också en som ständigt krånglar. Ha en fin helg. :-)