torsdag 19 november 2015

Nu & Då!

God morgon!
 

 
 
 
 
 
Idag Grattar vi mågen Mattias som fyller år ♥
 
Ja gubben han förstår INTE att jag går upp före honom när jag ska träna kl tio idag!!
Hahaha,har mycket att pyssla med.
Inte äta för sent heller så gröten sitter i halsen sen och vill upp när man ligger där och sprattlar:))
Nä jag vill ha tiiid på mig!
 
Tände brasa klockan sex i morse,så trevligt så!
Var hos min fotterapeut igår igen,hon är så barsk.
Tycker inte om det,hon kan välja sina ord på ett bättre sätt,jag förstår ändå!
Sprickorna på hälen hade b ö r j a t att visa sig lite igen.
Så sandaler med inlägg ska vara på hela dagarna inklusive på jobbet....Ja,ja,ja...Goodbye till mina mystofflor ♥
 
 
 Såna här kanske?Extra töjbara för halluxen också!
 
Ja hon vill väl mej väl naturligtvis,men vill inte känna mej påhoppad!
 
Kollat kort igen sen förr!
 
 
 
Vi stöpte ljus,så kul!
 
 
 
                             Tess lånade mors förkläde!
 
 
Visst är det kul att se:) Jag sydde ju så mycket förr,dessa BALLONGGARDINER,hahaha kommer ni ihåg!
Man fyllde dom med vad som fanns,hahaha
 
 
Ja om det är nån som är glad för mina gamla album så är det jag ska ni veta!
 
Nääe ni ser tiden är utfylld så nu är det snaart dags att dra iväg med lilla Hilma ♥
 
 
 
Kram Gunilla.

 
 
 
" Ta hand om varandra"
 
 
*****

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till Mattias!
Naa vad mysigt med ljusstöpning med barnen) Ja de gardinerna var moderna då ja:)
Tråkigt med dina mys tofflor..Nä de var inte så roliga? Finns snyggare, ta med mig så kan vi kika på tofflor Life har fina sandaler..

ja jag begriper inte vad du gör uppe så tidigt haha..

Kram Syster

Gunillasljusglimtar sa...

Babbi! ja det var mycket man gjorde förr...Ja det kan vi GÖRA nån dag sen då! gillar tidiga mornar💙 Kram

Vardag och flärd sa...

Attans att du skulle få åthutning! Har du provat med fotbad med såpa i vattnet? Eller smörja med nån salva som innehåller fårfett, det är kanon, jag har provat.
Jag gillar också att gå upp tidigt, det är skönt att starta dagen i lugnt tempo.
Jag har inte stöpt ljus sen jag var barn, skulle vara jätteroligt att göra det igen. Och så vill jag ysta ost.
Ballonggardinerna ja, ha ha, det var ett snabbt övergående mode! Håller med dig om att det är så roligt med alla kort, vilka minnen som dyker upp!
Ha det fint, vännen!
Kramar ♥ Eva

Hajan sa...

Jag tror inter att de begriper att man tager åt sig, efter
åthutningar ibland. något som jag retar mig på är när folk prata ovanför huvudet
,precis som man inte förstod vad de talar om.
det är åldern tror jag, de yngre tänker nog vad tusan
krånglar den där gamla käringen om då.
Ha nu en bra helg önska Hajan,

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min vän.
Jag hade glömt dom :)
Ballong gardinerna... men jösses så snygga man tyckte att dom var .. Haha..
Hoppas allt är bra med dig och att du har en fin helg.

Stoooor kram
Jessica

House and Garden by Bia sa...

Jo då allt är bara bra här ;))
Du missade precis mitt senaste inlägg vännen !!...men om du har tid, så titta in ska du få sen på en härlig sak ;)).........åhh jag kommer ihåg när vi stöpte ljus hemma...i mitt barndomshem, som jag aldrig mer kommer att få besöka (antar jag)..för mina föräldrar sålde det i fjol sommar ;(...dom orkade inte med att ha huset kvar...dom är så gamla så man förstår...någon mer nostalgisk person än jag finns nog inte på denna jord, hahaha....
Hoppas du också har det bra ;))
Stor kram bia