söndag 18 januari 2015

Nya direktiv!!

Goeftermidda'
 
 
 
Hacke bytt skepnad från röd luva o halsduk till grått!
 
 
Nu har jag kommit hem från jobb i fm, sen har det plockats och rensats idag också.
Hahaha,nu ska jag berätta för er att det blev inte som vi tänkte från början... Soffan var ju beställd som ni vet:)
I torsdags kväll fick vi se hur rymligt och bra det blev med den gamla soffan.
Bägge tyckte nog att det var dumt att beställa en ny...men som det kan bli så ville jag inget säga o inte Göran heller.
Tyckte allt att den andra var snygg med divan och scäslong och allt!
Men förnuftiga som vi var så slank det ur mig(förstås) att det blev väldigt bra nu.
Göran nappade direkt och vi ringde och avstyrde den..
Så det kan bli :)
Nu behåller vi soffan tills vi får bygga ut rummet, DÅ kommer vi i en annan dager, eller hur?
 
 
Så bidde det nu!
 
 
 
 
 
 
 
Min omtalade lampa stod här inne när jag kom hem idag.
Nja,den får vara kvar lite till självaste piedistalen.
 
 
Det är rätt gött att rensa på 'skiten' rent ut sagt,
man samlar ju på sig massor.
Eller gör inte ni det?
Nu står ju vitrinskåpet i matrummet.
 
Dåligt kort men här har jag ställt in lite saker.
 
 
Ja det är en hel del kvar än att göra men kul att det blir av.
Var på min behandling i torsdag,det gick så bra.
Dom vill ju veta helt ärligt HUR jag mår,så bara att säga som det är att sista veckan är det lite bekymmer.
 Denna gång så molande värk före och efter behandlingen men dom tar en på orden och de ringde upp i fredags och sa att dr ordinerar tätare behandlingar.
Så hoppas vi att diareer o värk upphör.
Nä nu ska vi ta en promenad gubben och jag snart. I morgon jobb igen men ska åka klockan sex härifrån för nu är det ett passande träningspass klockan 7.
Så bra för mig som ändå ska åka mina mil...
 
 
 
 
Ha det gott ♥ Gunilla
 
 
 
 
" I lustens hetta,
så kom vi ju på detta.
 Att gamla soffor ingen skit är,
lite ommöblering,
så vips blev det bra det här!"
 
 
********
 
 
 
 
 
 
 

8 kommentarer:

Syster sa...

Ja det blev jättebra, och att behålla di gamla tills ni bygger ut:)
Ja men vad bra att du får tätare behandlingar kanon!

Japp blir träning för mig med i morgon
innan mitt jobb! Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Tack söss! Ja det var nog bra beslut faktiskt.Lägga dom pengarna på nåt annat i stället:) Ja va nice att träna innan jobbet!! Kraam G ♥

Hanna sa...

så bra det blev.
Så bra att behandlingen fungerar.
Ta hand om dig!
Kram
Hanna

Änglarna finns sa...

God förmiddag!
Gjorde ni rätt i som avbest soffan. Blev ju så bra, med den "gamla"
Visst är det skönt att få rensa och slänga! Härligt när det sedan är gjort!
Hoppas nu vännen, att magen blir bättre och att det kommer att hjälpa med tätare behandlingar!
Ha en mysig dag! Kram Annika

Här är gudagott att vara ! sa...

Den som spar den har soffan kvar, och pengarna kan användas till andra dar ;)
- Nä du är mycket bättre på det där med rim, och får till det så himla bra ! Nödrim är min starka sida...
Ja bort med de som bara står och tar plats! - De känns alltid så himla skönt när man har rensat bort en massa grejer man aldrig använder.
Sköt om dej Gunilla oc ha en mysig vecka !
Kram / Anneli

Black Iris sa...

Ibland räcker det att flytta runt prylarna lite så blir allt som nytt. Blev ju kanonbra det där..

Kram Maidi

Äppelblom sa...

Här rensas det också - tar lite varje dag. Skönt när man har gått igenom allt. Vi ska också flytta om lite möbler, men det får bli när skräpet är borta.
Önskar dig en bra dag och hoppas att du mår bra!
Kraaam!

Maria sa...

Det blev ju bra med det ni hade, tänk nu sparade ni kanske lite pengar till något annat projekt.
Ha en fin dag/kramen