lördag 25 januari 2014

Kallt och fint -12*

Gomorron!
 
Vid skogspromenaden...
 
 
 
Ja idag tändes brasan tidigt!
Det blir ju så gott när det värms från den kan jag säga.
Har lyssnat på Ernst nu på 'ring så spelar vi ' tycker han är allt lite mysig!
Kan inte skriva eller knappt uttala hans efternamn så det blir bara Ernst!
Ska bara säga att pappa är hemma igen och allt försvann, dom tog bort all morfin nu, får se hur det går med hans värk!
Har ni det kallt idag? Här har vi nu - 12* så hönerna får vara inne nu på fm i alla fall. En del som undrar om jag inte ska sticka benvärmare till dom, så omhuldade dom blir...hahaha, man vet aldrig vad Gunilla hitt' på.
Förresten har ho (jag) hitt' på en annan stor sak...
NU blev det av, det jag har sugit på länge. Vill ni veta tro?
Jo det har blivit en ny medlem i familjen, en liten AYGO. Fast tror jag döper om henne när jag ser vad hon passar till!!
Vit, liten, billig i drift och femdörrars:))
Japp ni förstår nu, en liten Toyota AYGO prenumererar jag på från februari månad (hoppas jag )
 Svårt med kommunikationen till jobbstaden och allt som jag vill göra...
Fast är glad så länge det funkade ändå.
 
 
 
                                                                   Denna fast vit!


Snygg bakdel tycker jag allt:))
 
Jag har alltid nåt på tungan som ni förstår, tycker allt att livet leker lite med mej igen, lägger ofta till med tillförsikt nu för tiden för man vet aldrig...
Ska snart åka ner till affären, hämta paket, hämta medicin m.m  åsså ska jag köpa tulpaner till mej idag för att njuta av min lediga vecka!
 
Kram till er!
 
 
Gunilla ♥
 
 
" Att träffa en god vän är som att
komma hem.
eller som att smaka på mammas
köttbullar.
Man känner sig trygg
och behöver inte vara på sin vakt.
 
"Här är det tryggt
eftersom jag är älskad," säger du."
 
 
 
*******************
 

15 kommentarer:

Hajan sa...

Vilka fina ord i dirr ordspråk som vanligt.
Vet du jag trodde det var en katt eller hund, Du talade om och så var det en bil.
Så bra du har ju inte jobbet precis utan för din dörr.
Lycka till med köpet nu.
kram Harriet

Frida sa...

Nu vart det längesen som jag lämna ett spår ifrån mej här, sitter knappt aldrig vid datorn längre ;)
Vilken söt liten bil, passar dej perfekt :)

kram kram

Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Tänker precis som du...man vet aldrig...efter sista lasarettsbesöket för min del..så upprepar jag detta...man vet aldrig!
Härligt att lilla pappa blivit bättre!!
Niger och säger Grattis till den nya bilen! Det är du verkligen värd!!
Ha nu en underbar vecka..och njut av den!!
Kram Annika

Syster sa...

Ja vad roligt att du har skaffat er en bil till, den är häftig söt, Nu kommer du känna dig mer shoppingsugen serru hahaha.. Ja skönt att det försvann detta för pappa..
Häftig snö bild..
Ordspråket stämmer bra det:) Kram

Gunillasljusglimtar sa...

FRIDA! Va kul att du skrev till mej! Jättekul att höra av dig! Ja tänk vilket kap jag skaffat mig nu,kan bli nanny sen du vet!

Babs!Ja det var det första jag tänkte på! Tänk om jag b a r a vill shoppa sen! Ja lille paps men märks att han blivit gammal lille far ♥

Vardag och flärd sa...

Gumman, så skönt att pappa blivit bättre och du låter så himla glad och pigg! Kul med bilen, en riktig söting!
Imorgon ska jag till mamma, hon mår inte bra och det är inte kul, ja, du vet ju hur det är med de gamla.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Rosa i huset i vitt sa...

Skönt att pappa är bättre och det var en fin liten bil du har hittat
kram Rosa

Tess sa...

Det kommer bli perfekt med en liten shoppingbil!!♥ kul!! Hoppas den håller tidsplanen..;)

Hanna sa...

Så roligt med bilen. Hoppas att du mår lite bättre.
Kram
Hanna

Gunilla sa...

Ja då kommer ja' sen i vita bilen♥ Tess ♥ Mams

Anonym sa...

Hei Gunilla. Grattis med my bil. Vi har det bra i Florida. kaldt om natta og fint om dagen. Fint bilde med snoe i Filsback. Er mye snoe i Norge ogsaa. Hils alle. klem Bjorg

Fröken Tindra sa...

Vad skönt att pappsen bättrat på sig! Hoppas att det fortsätter så.
Grattis till bilen! Skönt att kunna vara lite mer självständig kan jag tänka.
Jag borde ta tag i lite jobb jag har med hem men ids inte riktigt...
Ha en fin vecka! Hoppas att du fick tag i fina tulpaner att njuta av!
Kram!

Britta sa...

Jag lyssnade också på ERNST och jag tyckte att han gjorde det riktigt bra! Tycker precis som du....han är mysig!!! Kul med ny bil...<3. Är också ledig hela veckan, jobbar lördag - tisdag. Hoppas att allt är bra med "maggen".
Kramar Britta

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Burr va kallt. Jag börjar längta efter värmen och ljuset.
Snygg bil!
Kram Anette

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Burr va kallt. Jag börjar längta efter värmen och ljuset.
Snygg bil!
Kram Anette