måndag 16 december 2013

Är hemma än!

Gomorron!
 
 
 
 
Gårdagen här hemma...
 
 
 
 
Redan 3:e advent varit,jaja det kommer bli jul också,även om man inte tror det ibland!
Helgen har gått bra,jag håller koll på det som ska hållas koll på.Antecknar noga alla uppgifter till i morron när dom ringer.
Fast lär nog få ändra lite på en viss medicinering för att jag ska kunna gå upp på morronen:)
Måste ändå få berätta att gubben min,han ställer upp så mycket han förmår!
Han ger sig inte med att ta hand om barnbarnens julklappar,ja jag slår in o det har inte varit så svåra i år om jag säger så.
MEN ändå, det ska göras o tomtarna kom  också upp här igår med hans förtjänst!
Mej kvittade det först,tänkte så här att i år kvittar det men såå kul o fint när dom kom på plats!
 
 
 
I lilla köksfönstret ryms en del smått!
 
 
Vi har ju inte så stort längre som sagt så jag sätter många tomtar på samma ställe,gör inget tycker jag!
 
Man får ju såna minnen av en hel del jylpynt man har...hahaha,gubben undrade hela tiden,va står det inte Göran på mer än EN tomte!! Det gör det fast mest är det väl 'mina tomtar' fast vi delar väl lika:))
 
 
 
 
Till och med köket är ju mitt som ni ser;)
 
Nä nu dags att ta  spruta o mediciner.
 
 
Tack Göran för all hjälp denna veckan som varit.Inte så b a r a att va hönsägare o sköta det hemma här ♥ Du gör det som en kvinna dessutom:)
 
 
 
Kram Gunilla 
 
 
 
En liten rolig en från min : Roliga kvinnoboken...
 
 
 
 
 
"Barbro till Rigmor:
Inget ont om karlarna,
de är i alla fall de bästa vi har i
den vägen."
 
 
**************
 

11 kommentarer:

Syster sa...

Haha ja det finns allt en kvinna bakom den mannen!! Så gullig han är.. Jaså har han bara en tomte..
Ja vad skönt att du har tät kontakt med dom och nära med nu:) Kram

Anneli sa...

Ja, hur skulle vi klara oss utan våra kära ibland.............
Gott att du är hemma igen och önskar dig att det så får förbli över jul!

Kram från mig,
Anneli

Vardag och flärd sa...

Det är en evig tur att Göran är som han är - men det är väl du som lärt upp honom hi hi!
Det kommer att bli jul hos er också ska du se, bara du är rädd om dig så kanske du får vara hemma hela julen.
Ta hand om dig och ge Göran en extra kram, raraste vännen!
Kramar Eva

Änglarna finns sa...

God förmiddag vännen!
Så gulligt du skriver till din man. Men vet du vad...oavsett om du är sjuk eller inte..så är han garanterat lika glad att ha dej..som du att ha honom!
Tänk så skönt det vore för dej, om dom snart!! Kunde komma på någonting som gör att du får må bättre och sedan helt bra!!
Du är otrolig skall du veta...att du orkar..och ändå är så positiv!!
Ha det så gott du kan, gumman!!
Kram Annika

Anonym sa...

Hei Ginilla. Du blir fulgt godt opp av dr. og på sjukhuset. Det er bedre i Sverige enn her i Norge. Jeg vet hvorledes du har det. Du må tru at cortison hjelper. Jeg hadde god efekt av cortison og Imurell. Du hadde gjort det koslig med mange nisser. Her har vi også pynta til jul. Kjøknet pynter vi til advent. God bedring Gunilla og hils gode snille Gøran. Klem Bjørg

Tess sa...

Ja han kan allt♥!! Tur "gubbarna" finns för en när man inte mäktar med allt....

Fint med alla tomtar♥♥-mysigt!

KRAM!!

Hjärtruds Stuga sa...

När jag och mannen gifte oss på stenåldern nån gång så sa prästen "Bär varandras bördor". De orden har stannat kvar hos mig. Utan varandra så vore livet knepigare. När det är tungt så är det underbart med någon som kan hjälpa mig och så kan jag hjälpa till när hans ryggsäck blir för tung.

Må så gott och jula lagom

Kram Karin

Gunilla sa...

Hej söss!..nja det finns nog nån mer det står Göran på men ej lika många;) ;) kraam Gunilla

Gunilla sa...

Hej Björg!...Ja det kom fram många tomtenissar minsann...Ja jag hoppas på experthjälp nu..kram Gunilla

Gunilla sa...

Tessy...Ja han är van minsann
Med det mesta gubben!..Ja det blev såå mysigt här nu med alla tomtar:) kram Mamma

Mamma till Tio sa...

Vi har tur med våra gubbar tror jag =) Vill bara titta in och ge dig en stoooooor varm kram och önskat att vi bott närmare varandra <3 Hoppas du får en God natts sömn <3 du ger mig så mycket värme Tack <3