måndag 17 juni 2013

"Finfrämmat" minsann...

Mor'n på er!
 
 
 
Innan de kom..
 
 
 
Åh så trögt,med tanken att tänka promenad så fort man vaknar.Jag är desto gladare när jag är hemma igen.
Sa till mej själv i morse att jag tar en lite kortare sväng,fast benen går utav sig självt sen,DET är otroligt bra:))



Denna fina blomman fick vi,nån som vet vad den heter?
 
Igår lunch hade vi lite trevligt folk här från "stan".
Förresten Berndt har växt upp i samma by som min gubbe.
Fick inte reda på så himla mycket bus ändå som dom förmodligen gjort:)..Det får du berätta mer om Berndt!!
 
Detta kortet skickade B till mej i går kväll.
Hitta han väl ibland skolkorten.
Göran i första klass...
 
 
 
Det var kul att få detta kort  av honom verkligen,
vilken söt skjorta!
 
 
 
 
Här kollar dom hönorna ...på håll!
 
 
 
 
Här är självaste "tuppen" som månar om våra töser...
 
 

Här är det trädgårdspromenad,för att kolla ALLA våra trädgårdsgrupper:)) Bernt är en jäkel på auktionsfynd så han har tipsat och hjälpt oss med många saker till hemmet,men nu är det KÖPSTOPP säger gubben men det tror jag väl inte...hihihi


 
Här var det fleecetröjan på ett tag,kom en rejäl regnskur senare.
 
Ja vi satt och tjöta och skratta åt mycket,efter mat så åkte vi och tog med kaffe med dopp till "Utsiktsplatsen" vid Kinnekulle.
 

 
 
Ja det var våran söndag det,jo vi var ute på kvällen och toppdressa i trädgårn och strödde på nya små gräsfrön,får se om det blir nåt där sen...
 
Är nu ledig tills fredag dygn så nu får det bli till att rulla köttbullar som jag o gubben ska ha på lördag:)
 
 
Ha en fin måndag ♥
 
 
Kram Gunilla
 
 
"Livet behöver inte vara perfekt
 för att vara underbart."
 
****************************
 
 
 
 

20 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Härliga bilder ! skoj med lite gäster.Ha nu en skön start på nya veckan midsommarveckan fina du .Kramar Rita ♥

Solglittret sa...

Så trevligt ni tycks haft det!
Ja det är bäst att passa på att njuta nu och ta vara på dagarna :)

Önskar dig fortsatt fina sommardagar vännen
Kram Lollo

Syster sa...

Åh så söt han är på kortet Göran. Vad trevligt ni verkar haft det..
Ja i tanken är det motigt men efter så skönt:)

Syster sa...

Glömde säga att Göran o Malin är kopior på det kortet:))Kram

Britta sa...

Åh ni verkar ha det så mysigt!!!!
Jag önskar att jag hittade en sån ro som du verkar ha....kanske har jag fel men det ser så ut. Det kan jag sakna väldigt mycket, men det är denna inre stress som ställer till det så mycket.
Jag MÅSTE komma på ett knep att bli av med den.
Ha underbara lediga dagar min vän
Kram Britta

Sofia sa...

Engelsk pelargon som jag tror heter änglapelargon... =)( eller fjärilspelargon..)
Så roligt med besök...
Kram kram, ha nu en fin vecka också!
Sofia

Rosa i huset i vitt sa...

Vad roligt ni ser ut att ha haft det.
Engelsk pelargon heter blomman tror jag
ha det bra
kram Rosa

Hajan sa...

Det är nog så, bliver det för perfekt, tror jag själva lusten försvinner också.

Ni verkar ha det GÖTT


kram Hajan

Anonym sa...

Trevliga bilder på dina gäster. Jag tror att blomman är en penseepelargon. Är inte bombsäker, men den liknar en sådan växt. Varma hälsningar från Eva L. i Blekinge.

Änglarum sa...

Hej vännen! så härliga bilder på goda vänner :) söter han var gubben din på fotot hi hi..jag jobbar tre pass till sen fyra veckor sem ska bli så skönt...vi kör troget vartannat år tidig resp sen! ha en fin vecka vännen< kram Jessica

Annes vita rum sa...

Som jag ser det och tror så är det en engelsk pelargon..Ha de gott..kram

Fröken Tindra sa...

Vad härligt ni ser ut att ha haft det! Tur att du skrev att gubbarna kollade till hönorna annars hade jag trott att de hade "pissepaus". ;0)
Kan du tänka?! Jag har börjat träna så smått. Bättre än inget och förhoppningsvis skall jag komma i gång bättre efter hand. Du är så himla duktig med dina promenader. Känner igen det där med att de blir längre än planerat ibland. "När jag nu ändå tagit mig ut..."
Gott med köttbullar till midsommar! Även om du får fira en dag senare.
Kram!

Vardag och flärd sa...

Vilken fin söndag ni hade även om det kom en regnskur! Att åka upp på Kinnekulle är fint, utsikten är fantastisk!
Raraste vän, tack för din omtänksamma kommentar! Känner mig en aning bättre idag men semester blir det inte förrän i augusti, ska försöka kämpa till dess.
Ha det fint, min vän!
Kramar Eva

Tess sa...

Ja Göran var söt på kortet...kul att få sånt...
Har hönorna fått större plats nu? Ser gött ut...har det kommit mer ägg nu?

Kram!

Gunillasljusglimtar sa...

Tess ♥ Jaa visst är han söter där,syns vart töserna har fått sina drag ifrån:) Jap nu har dom större plats,nja nåt ägg per dag ungefär...Dom kommer väl igång snart igen! Kram Mamma

Gunillasljusglimtar sa...

Eva i Blekinge! Tack för tipset,ja den ser lite pensee aktig ut! Hoppas du mår gott vännen min ♥ Kram Gunilla

Här är gudagott att vara ! sa...

Så bra och praktiskt att ha självgående ben ! ;)
Själv har jag en hund som drar mej ut på promenad! - Och det är väldigt bra dom dagar när vädret är uselt eller när kroppen värker.
- Så fint foto på din Göran. - Det borde du göra en förstoring av !
Ha nu en riktigt härlig midsommarvecka !
Kram Anneli ♥

yanmaneee sa...

nike air max 2019
coach outlet
adidas tubular
bape hoodie
nike air max 97
adidas gazelle
nike cortez
timberland boots
nike air max 2017
lebron 17 shoes

sendal sa...

replica bags qatar zeal replica bags reviews replica prada nylon bags

metu sa...

replica bags p67 h5p88a4w43 aaa replica bags m49 n0a77j2t93 Ysl replica bags e19 o7g51e3m81