torsdag 2 maj 2013

Syskonträff & projekt kanske?!

Goförmidda'
 
 
 
Vackra smidesamplar!
 
Nu hemkommen från jobb,skyller på att det ÄR möe nu!
Hahaha,fast man skapar ju själv lite stress eller hur?
Nu ska jag andas lugnt o sansat...mmm..puh...mmm..puh.
Så lärde jag mej när man gick sån där kurs innan man fick barnen.
Har nytta av det än:))
 
Måste ju ändå få berätta hur trevlig denna syskonträff är med gubbens systrar o svågrar och svågerns bror med fru!
Är glad att det blivit en tradition för inte hade vi träffats så som man gjorde när svärföräldrarna var i livet..Nåt att tänka på...
Vi var ute på landet, dom har en smidesaffär kolla in där får ni se www.adas.se dom har mycket fina saker,vi är ägare till flertalet saker!
Nu blev det en ampel i smide med svart kruka som ska hänga i stolpen där vi har stora Gläntan 20 skylten nere vid vägen.
Vi äter och dricker gott och en rolig tipspromenad hade I-M gjort,hon släktforskar,är släkt med kungligheter så det handlade en del om det...JAG fick 5 rätt,inte illa (Av tolv,svåra frågor minsann:))  )Nu var det ingen som hade 12 kan jag ju avslöja,hahaaha.
 
 
 
Här är det vinstutdelning för fulla muggar!!
 
 
 
Denna roliga "grill" användes flitigt...Den har L gjort!
 
 
 
 
 
 
Det ÄR såå gott att sitta sådär o hänga på kött
eller vad man vill o grönsakerna ligger i "brättet"
 
 
Här min svägerska med vinsterna framför sig!
Förresten så hade hon flest rätt!
 
 
Här kommer nästa syster till Göran.
Hon kollar så allt är framme:)
 
 
 
Svågrarna...
 
 
 
 
 
 


 Här sitter självaste smidestillverkar'n med min gubbe.
 
 
 
 
Nu SKA jag bekänna det som JAG vill ha här hemma på GLÄNTAN 20...
 
Alla på "syskonträffen" tyckte verkligen att det behöver vi...
Fast min egna man är liite tveksam..(Möe jobb)hihihi..
 
 
 
En alldeles egen JORDKÄLLARE,ja ni förstår va??
 
Nu kan jag ju inte få en så här fin som dom har (Den var från 1945) Men det finns att köpa serni!
Har förklarat för herr Pettersson att TÄNK vad vi kan ha mycket där i! Potatis,lök,dricka,öl,vin..Ja väldans mycket faktiskt för oss som har så lite förvaringsplatser.Vi har tomt till det också faktiskt..
 
Ja nu har ni fått veta min önskan,sen får vi se vad NI tror om det blir genomförbart,ni kan ju gissa!!?!
 
 
Ikväll ska min man min syster & svåger och jag lyssna på Olle Ljungström i Skövde,ska bli kul..
 
 
Ha en fin torsdag alla som tittar in ♥

Denna låten tycker jag mycket om
http://youtu.be/RBumgq5yVrA
 
 
 
Kram Gunilla
 
 
 
"Allt kommer lägligt
för den som kan vänta."
 
 
*******************************
 

18 kommentarer:

Syster sa...

Ja men jösses vilken bra ide!är väl perfekt för er med plats och så.. Vilka häftiga grillar!!Har han gjort såna? Ser mysigt ut där ni var...
Japp vi syns sen blir skoj med Olle:))

Tess sa...

Jaa instämmer med Babs-måste ju va perfekt för er!!
Det tror jag nog han går med på!:)

Ha det såå trevligt ikväll å hälsa de andra å Olle det klart!♡

Gunillasljusglimtar sa...

Syster!Ja VI har en sån grill också,kanske ni inte blitt bjudna på då? Ja syns sen ♥

Tess..Ja du håller med mor alltså? Kul att NI tycker så,tror inte heller han säger nja så länge till:)) Japp ska hälsa alla + Olle ♥

Rosa i huset i vitt sa...

vilken häftig grill...
önskar dig en härlig helg..här är det jobbarhelg igen
kram Rosa

hemma hos lilla mej sa...

Bara så häftig grill.Ha en mysig torsdag vännen.Kramar Rita ♥

Rosa i huset i vitt sa...

Hej igen ..till din fråga om jorden.
ja jag fyller på lite varje år eftersom det sjunker ju gärna ihop lite..och så blandar jag runt det bara

kram Rosa

Hjärtruds Stuga sa...

Vilka häftiga grillar. Kan tänka mig att man kan sitta där länge och plocka i sig godsaker.
Mysigt att gå och höra på Olle Ljungström.

Ha en fin kväll.

Kram Karin

Änglarna finns sa...

Så trevligt med en släktträff!!
Verkade som om ni hade det jättemysigt!!
Klart att du skall ha en jordkällare...hi hi...
Jag är övertygad om..att du också får det så småningom!!
Ha en härlig kväll!! Kram Annika

skifferhuset sa...

Hihi du kommer till att ro detta projekt i hamn!! jag ska kanske inte säga det... att jag har något liknande här hemma, källare alltså.... under huset där min Bod är så finns det en välvd jordkällare, inte använd jag får lite fobier att gå in där! Ha nu en fin kväll! Kram Iréne

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej goa´ Gunilla !
Jag stödjer dej till 100% i "Matkällarprojektet" !!!
- Att ha en sån källare är verligen gudagott ! Vi har ju en gammal där vi förvarar potatis,morötter, sylt,mm hela året !
Jag tror nog att gubben din snart faller till föga...Tycker att jag har sett att du kan det där med att övertala folk ;)
- Vilken trevlig släktträff ni verkar ha haft !
Och sådana där grillar, har jag aldrig sett ! - Vilken toppengrej !
Visst är det skönt när man kan minska "pillerintaget"...Men tyvärr är dom nödvändiga :/
Ha det gott fina du ♥
Kram Anneli

Vardag och flärd sa...

Vännen, jag hade tänkt maila till dig men jag hinner inte, det är möe nu!
Får du till en jordkällare blir jag AVUNDSJUK!
Vilken kul släktträff ni hade, hoppas den piggade upp dig! Vilka roliga grillar, så kul att sitta vid bordet och grilla!
Jag ska kolla in hemsidan.
Nu hoppas jag att du kan koppla av lite och inte känna dig så stressad, jag vill att du ska ha det bra, vännen!
Kramar Eva

Britta sa...

Önskar att jag hade kunnat vara med dig på Olle!
Hoppas att ni fick en trevlig kväll!
Kram Britta

Äppelblom sa...

Så mysigt du har haft och grillarna - jättehäftiga!
Må så gott och kram!

Hajan sa...

har aldrig sett en sådan grill, väldigt annorlunda.
Det var mycket NI hann med på denna träff. Kanske Pettersson
inte har lust med en ny källare.
Ditt ordspråk kommer nog att stämma i alla fall.

tack för din trevliga blogg
kram från Hajan

Solglittret sa...

Så fint och bra allting!!

Det var nog den häftigaste grill jag sett:)

Så trevligt ni verkar haft det vännen :)

Önskar dig en fin och solig skönamaj-helg :)
Kram Lollo♥

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej finaste Gunilla.
va mysigt med syskonträff :)
Jag tycker också att ni ska ha en jordkällare :) Såklart! Hihi!
Grillarna var ju verkligen fina, va trevligt o grilla på bordet :)
Hoppas du får en riktigt mysig fredag min vän!
Stor kram
Jessica

Änglarum sa...

Hej vännen! jordkällare färdig??!! har jag aldrig hört om :) tänka att det mesta går att tillverka.håller tummarna för att din önskan slår in..ha en fin helg vännen <3 Kram Jessica

Gardenhouse sa...

Vad kul dag ni haft! Kuls att umgås och låta det bli tradition :)
Sånt är du/ ni så duktiga på.
Ja den låten är bra, kan bara hålla med!
Trevlig helg,
kram Sussi