tisdag 1 januari 2013

Allra första dagen på 2013...

Hej på er!
 
 
 
 

 
Har ni det bra?
Här skiner solen så fint men snön är ju nästan borta!!
IDAG blir det promenad om jag så ska krypa...hahaha...varit alldeles glashalt på våran lille väg.Var meningen att gubben skulle kört mej till cykelvägen o så kunde jag knata på med stötstavarna! Då kom grannarna o ville önska god fortsättning så då blev det inget med det.
Nyårskvällen blev som vi ville ha den,jag skalade svenska havskräftor,som vi sen gratinerade med vitlökssmör och ost.Det var förrätten det...
Jag hade dukat på em för det är ju lite kul...
haha,vi var två personer...hm..
 
Gubben blev allt lite i skratt när det var bordsplacering!!
men ska det va så ska det va!
 
 
 
 
                                                          Kul med det gamla porslinet...

Jo sen hitta vi ett gammalt recept på Allans japanska kotletter,mmm,så gott!
Gjorde en marinad som dom låg i några tim.Sen hyss in i ugnen med råstekt potatis.



Smakade förträffligt gott med RÖTT vin till... sen blev det efterrätten senare för vi var lite mätta.Fruktsallad till tv sen.
Jaa detta var våran nyårsafton,inte illa det inte.
Klockan fem i tolv hörde vi på Jan Malmsjö,Göran korkade upp den ROSA champagnen som smakade gott också!

                                                  Dessa fina glas fick vi ingraverade
                                                   av syster med fam när vi gifte oss 2010


Hoppas ni hade fin nyår vad ni än hittade på! Ha det gott nu ♥

Har ni avgett några nyårslöften? Jag mumlade allt för mej själv att jag ska försöka fortsätta där jag började med i sept....Jag SKA!


Kram Gunilla
 
 
 
"All förändring börjar med dej själv."
 
 
****************

 

17 kommentarer:

Syster sa...

Åh vilken fin dukning med bordsplacering o allt:) Vad kul att ni använder glasen.. Ja i dag bra väder att gå i ..Kram på nya året

Änglarum sa...

Hej så mysigt:)) det är halva nöjet med dukningen/ tycker jag/ nu tar vi nya tag 2013 VÄLKOMMET kram Jessica

Änglarna finns sa...

God fortsättning!!
Vilken mysig nyårsafton..!! Klart man skall ha bordsplacering..fniss!!
Ja du, nyårslöften har jag inga..men skall försöka..i år igen..bli bättre på att säga Nej!!
Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
Kram Annika

Hanna sa...

vacker dukning och god mat.
Jag har också tagit en lång promenad idag, det behövs efter all mat, men här ösregnar det.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Hei Gunilla. Dere har hatt en koslig nyttårsaften, med god mat og drikke. Vi hadde det også koslig med et vennepar. Her har vi ikke noen nyttårsforsetter, vi får gå videre som vi har gjordt hittil. Ha det godt i det nye året. Klem fra Bjørg

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla underbar dukning.Önskar dej en fin nyårsdag vännen.Kramar Rita ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Björg o Olav! Go fortsättning på er!Härligt med nyårsfirande ..Jo nu är jula slut o nyår över och halkan borta så nu kan jag gå promenader igen!!! Ha det gott nu ♥ Gunilla

Annes vita rum sa...

Härligt med dukningen,så klart!! haha
vi hade en lugn kväll,jag slapp att stå för maten den här gången,för vi var hos yngsta dottern och där serverades det hummer..
God fortsättning..största kramen

Anneli sa...

Vi var bara 3 personer här igår på nyårsmiddag men visst vill man duka fint ändå!
Så vackert du gjort med den rosa tulpanen där.............

Nä, inga nyårslöften för mig men önskningar har jag!

Gott nytt år,
Kram Anneli

Gardenhouse. sa...

Fint nyår ni hade på tumanhand!
Nyårslöften?! Ja nyttigare och tänka på kroppen...
Gott nytt 2013!
Kram Sussi

Enelid vitt och lantligt! sa...

Inga nyårslöften men MÅSTE börja röra på mig lite mer.
Jag använder mig av två redigerings program.
Photoscape och PicMonkey.
Ha en trevlig kväll.
Kram Carita

Rosa i huset i vitt sa...

Vilket fint porslin och gott ser det ut det som ligger på också...här blev det varma mackor när jag kom från jobbet ..god fortsättning på det nya året
kram Rosa

Vardag och flärd sa...

Vännen, vilken fin dukning och vilken läcker mat! Bordsplacering till er två, du är rolig, du!
Hann inte skåla med dig halv 8 utan jag ropade lite senare men det gick ju bra. Vi var ju också själva och det var så skönt men inte orkade vi vara vakna till 12-slaget, nej, då sov vi gott. Men så var vi riktigt pigga och alerta idag!
God fortsättning på dig goa, rara!
Kramar
Eva

Tess sa...

Jättefin dukning, skoj!

Stor Kram♥

Gunillasljusglimtar sa...

Tack Tess....kör försiktigt i morron nu:))...Mams..

Torpliv sa...

Så fint du dukat, ni verkar ha haft en riktigt mysig nyårsfest!
Tack för den fina hälsningen hos mig, blev så glad för den!
Önskar dig en härlig start på 2013!
Kram Petra

Unknown sa...

Vad rolig du är som gör bordsplacering.. :) Men visst är det roligt att duka och göra fint när man ska ha gäster? Jag överraskade mina med fina bordsplaceringar, små plastpåsar med snöbollar i (vita runda godisbollar) och sen fick de mingla och gå en liten tipspromenad... hihi. Undrar vem jag fått det ifrån? :)) Kramis