fredag 31 augusti 2012

Tess ♥

Gomorron!
 
 
Vanlig syn hemma nu...ni förstår va?
 
 
 
Vaknat till en mulen fredag,inget regn!?!
Ut och gå,hämta två tidningar samtidigt!Nu kommit hem ätit grötfrukost med kesobulle...Nä guud va jag låter redig nu,hihihi.
Tänker mycket på gårdagen,tösa min skulle komma till mej o bara vara...
Jag som är "hönsmamma" så blev det nybakta kesobullar till henne.
Sen gjorde jag köttfärslåda med ost och bacon.(Köttfärslimpa).
Men innan så skulle vi till nya staden och jag skulle inhandla strumpor m.m till lördagens bröllop.
Regnet och åskade rätt bra men vi parkera och gick runt i staden.
Kommer in på Vero Moda,där hittar Tess ett par byxor,såna ni vet med ena dragkedja i bak!!
Det passar ju ungdomen...
Men hon skulle ju givetvis ha på mej ett par också,hahaha,hon ger sig ju aldrig heller (Stark tjej). Det var ju så att det var två par för 600 kr.
Tyckte ju både expediten och dottern att det är ju fynd det klart.
Snygga linnen,två för 179:-
Det hela slutade med att mor i huset hade ett par byxor med dragkedjan bakoframpå kallar jag det och ett likadant linne som dottern köpte...
Jag var riktigt nöjd ska jag säga för sen fick Therese tag på en snygg höstjacka som hon unnade sig.
Jag var så glad för hennes skull och att vi hade nästan en heldag ihop!
Sen hem och sen förstår ni ju att vi posera för varann,hon fick ju lätt på sig sina kläder(byxor) medans mor i huset fick slänga sig som ett magplask på sängen för att kunna använda bägge händerna för att få UPP denna lilla dragkedjan..Du vänjer dej sen ..hm,jaja det gör jag nog.
Dom töjer sej så jag kan dra upp dom med knapp o dragkedja redan uppe,hihi. Ja sen blev det då husmanskost med denna lådan,potatis,sås o lingonsylt!
Sen skulle hon vara hemma halv fyra...
 
                                                                     Söter så...


Snygg jacka,en egen historia med DEN expediten,
vi skratta så vi tjöt nästan...
 
Tack Tess för igår ♥
 
 
 
                                                    Jo mor här med nästan likadana kläder...




                                                         Pose' vad det här ja',hihihi



Nä nu ska jag fila på en annan sak serni'


Ha en bra fredag alla goa vänner ♥




Kram Gunilla
 
 
Glöm ej av min utlottning,ni som ej kan länka på blogg kan länka till f.b om ni har...
 
 
 
 
"Sina barn är väl dom man är mest rädd om,
även om dom finner egna vägar.
Man vill ju iallafall finnas när man behövs,
kan kallas punktinsats"
 
***********
 
Mina egna ord...

 


15 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
Vilken härlig dag ni hade!!
Visst är det mysigt att umgås..med sina barn!!
Mor och dotter blev väldigt snygga...i sina nya kläder!!!
Önskar dej en skön dag!!
Kram Annika

Tess sa...

Jaa jag lever oxå på gårdagen, såå roligt vi hade:))

Ja vilken expedit, henne kommer jag inte glömma:)

Där ser du med byxorna!! Tur jag var påstridig ser du.......

Åh du kesobullarna fick ja inte ha för mig själv, barnen älskade dom.....

Puss puss Goa Mamma!!♥

Hanna sa...

så gott du har bakat. Här har vi lite moln, men mest sol. Så det blir nog en härlig dag.
Kram
Hanna

Maria sa...

Tog ditt kesorecept sist du hade inlägg om dom....GUD så goda. Så det blir ett inlägg om dina kesobullar nästa vecka...så du vet.
Tack för receptet.
Önskar dig en fin helg kram från Maria

Vardag och flärd sa...

Så fin hon är din flicka och hennes mamma också, riktiga pinglor!
Vi säger väl skål halv 8 ikväll, vännen?
Kramar Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Tess!Hahaha,visste ju att barnen gillar dom!
Ja det var en kvalitetsdag minsann igår ♥
Tack för det ♥ Mams

Syster sa...

Åhh vad fina ni är med nya kläder.. Skoj med mor och dotter dag..
Kan tro att ni hade skoj det är det som förgyller vardagen att få skratta helt underbart:)Kraaam

Vi i Villa Ville kulla sa...

Härligt att umgås med sina barn och vilka snygga jeans dom satt ju på som en smäck =0)fin du blev Gunilla...Nä nu ska jag ge mej på att försöka va med på din tävling Kul och vilken fin löpare ...
ha en fin helg
Kramar lotta

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt med en mor&dotter dag.Snygga kläder blev det också...Mysigt.Önskar dej en mysig fredag vännen.Kramar Rita ♥

Änglarna finns sa...

Hej igen, vännen!!
Ja du..är nog tråkig vad det gäller färger....
Gillar svart, vitt, grått och blått..!
Så vad det gäller färger...verkar jag ju lite dyster...ha ha...:)
Ha nu en underbar fredagskväll!!
Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Hej Annika...nej du är väl som vi flesta andra med färger...vitt svart grått...inget onormalt alls...kramis Gunilla

Vi i Villa Ville kulla sa...

Chokladgifflar.....

50 gr jäst
200gr smör
2 1/2 dl mjölk
1 dl socker
2 äggulor
1 tsk bakpulver 1/2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
11-12 dl mjöl

fyllning: 200 gr mörk choklad
150 gr philladelfiaost
1 dl florsocker
1 ägg till pensling

smula jäst förbered degvätskan och rör ut jästen tillsätt resten till sist mjölet arbeta ihop degen jäsa 30 min.Smält chokladen över ett vattenbad ta av chokladen och blanda i osten och florsockret . dela degen i 3 delar kavla ut till en cirkel ca 25 cm diameter skär ut 8 tårtbitar lägg fyllning på det bredaste stället rulla ihop till gifflar jäsa 30 min pensla och sen in i ugn 8-10 min sikta florsocker och om man vill smält choklad och ringla över....

Hoppas du förstår receptet...
Helt underbara smälter i munnen och lägger sej gott runt magen hahahaha ha de
Kramar Lotta

Fröken Tindra sa...

Vad kul med mysigt shopping-sällskap och nya fina kläder!
Blev lite full i skratt när jag läste "hon som visar stjärten är döpt till Barbro efter min syster". Jag antar att det inte är för att även din syster visar stjärten?! ;0)
Ha en fin helg!
Kram!

LissasVita sa...

Låter som riktigt mysig dag...umgås med sina vuxna barn är härligt!! Fina blev ni också! Kramen Lisbeth

katha´s kortmakeri sa...

Å du får mig att minnas dragkedja bak var ett tag sedan :)))
Ha en toppen dag! Fälla en liten glädjetår kanske.
Kram Katha