fredag 22 juli 2011

Tipspromenad...

Gomorron!
Nu  blir det en "Pigtur" till far ,förmiddagskaffet där också.
Sen ska jag ta prover i dag i staden.
Bra få gjort det innan semesterresan...

Iförrgår kväll så var det en sedvanlig tipspromenad på området här bland alla stugor!
Såå kul det var,underbart väder,glada trevliga stugfolk som man knappt visste vilka dom var.
Vi hade med oss mat,dryck o fika som intogs sen på den markbit som hör till det äldsta här å området.
Vi fick gå en runda med tolv frågor,gick runt hela området,kluriga frågor,haha vi snattra emellan om hundra olika svar kändes det som!
Sen grillade vi då vi kom fram o prata med folk.
Rättade varandras lappar...
...Kan ni tänka att jag hade 10 rätt av 12,tyckte jag var bra...
Sen pris utdelningen bestod av att vi fick varsin lott, jag fick nr 77...
Tror ni dom ropade upp den,jopp!!! Fick välja en sak på bordet,det blev en söt maskotnalle!
Ja detta kändes som det programmet IRIS som gick för några år se'n..
Så där himla mysigt dom hade fast på kolonier mer då.Dom hade fester o anordnade allt möjligt tillsammans...

Trevlig fredag på er ♥





                                                           Här börjar funderingarna....
                                          Blandade frågor minsann,kluriga och en de svåra...
                                                            Vi följer strömmen...
                                                               Japp min lapp!
                                                                  En vinsttagare.
Prisbordet...



Min söte vinst... ♥




"Förgyll vardagen"

*************************

9 kommentarer:

Syster sa...

Det lät väldigt mysigt! Åh vilken söt nalle du vann.. Det var duktigt med tio rätt!! kram

Änglarna finns sa...

Så kul att det fixas och donas i området! Låter som en mysig tradition..och grattis till bäde vinst o bra resultat!
Hoppas det går bra med provtagningen!
Önskar dej en härlig dag..och hoppas att vädret är bättre hos dej...än här...!
Regn....:(
Kram Annika

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Grattis till den söta vinsten!

Jag är urusel på tipspromenader, har inget tålamod att stå och fundera och dividera, det slutar alltid med att jag snabbt rafsar ner ett ktyss i en ruta och sedan står där med max 7 rätt! ;)

Ha en fin dag!
Kram Annica

Vardag och flärd sa...

Grattis till din fina vinst! Tipspromenad är så himla kul! Och ni verkar ha kul på era "möten".
Kram Eva

Tess sa...

Vilken söt Nalle♥
Kram!

Hanna sa...

Vad duktig du var på tipspromenaden.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Anette sa...

Duktiga du !!fick pris också såå gullig liten nalle hi hi grattis.
Ha en skön helg
Kram Anette

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ah Cyklamen heter den, hade glömt namnet. Men javisst, den blommar och frodas som bara den. Köpte den i november förra året. Då stod den i drag från fönstret. Men nu nu är det ju varmt och dem där blommorna ska ju inte klara sig så bra då men min den frodas :) Visst är det konstigt.
Men kul.
Kramar

Hanna sa...

Ja visst är mamam nöjd med att hon oftast tycker om samma saker som jag, men själva fixandet det gör hon helt själv. Jag brukar inte få visa mig och sedan får jag komma på visning och se vad hon gjort, så var det även denna gång. Denna gång bytte hon även gardiner så jag fick leta fram de hon skulle ha och hålla i gardinstången, mer får inte mor hjälpa till även om jag har svårt att låta bli.
Kram
Hanna