fredag 6 maj 2011

Tidig morron...

Gomorron på er!


Jaa nu sitter jag här innan halv sex på morronen och bara n-j-u-t-e-r!

Det har verkligen varit fullt ös denna veckan,känner väl liite att det kan bli liite för mycket ibland.
Det är ju så kul att vara med,få bli tillfrågad, vara en del av andra,ja allt det där...
Sen brukar det komma fatt mej med magbekymmer m.m.
Svårt att sova borta men hade ju nära vänner som sov i samma stuga som mej,som vet vad man har.
Härlig vecka har det vart i allafall,ibland är det värt allt!

Min man åkte på chefsutbildning i Halmstad när frugan väl kom hem och ville umgås *blink*
En liten tanke kom och låg o gnydde i huvudet på mej att vi skulle kunna åka till stugan torsdag kväll när han kom hem...
Inga bekymmer att få honom på samma linje!
Sagt och gjort,när han väl kom hem slängde han in sin resväska,jag hade packat med alla ULLAREDSKASSAR i bilen sen for vi.
Jag njuter mycket av miljön här ute,här är jag trygg med bara toan o jag,hihihi
I morse kl 4 så vaknade jag av lite fågelsång o lite andra ljud,ingen ide' att ligga kvar,bättre att gå upp.
 Jag satte på mej min morronrock och slog på datorn
Tände brasan,koka kaffe,bredde två mackor(Fick så gott filmjölksbröd av syrran)
Rätta mej syster om jag har fel,visst är det filmjölk i?
Så här sitter jag o filosoferar,gjort lite på datorn som ej hunnits med m.m
Ska väl snart väcka mannen som ska åka till jobbet sen...
Han är snäll han som pendlar för "min skull".
Vet att han vill lika mycket som jag så...
Så i helgen ska vi förhoppningsvis hinna måla lite rött så det ser bra ut utanför,hahaha så man tänker!

Ha en go, förhoppningsvis solig fredag ♥


                                                            



Ps....Jag tror jag går och lägger mej lite sen när G åkt till jobbet...Ds





Vi fick ett kort så fint i veckan.... Dottern Tess me familj som skickat till oss ....

Tack  igen...

                                                  Åsså vet hon att jag älskar vitsippor!











"Liksom blommor alltid ber om vatten,
törstar människan ständigt efter vänligt intresse och uppskattning
för att slå ut i full blom."

                     ************************************************************



10 kommentarer:

Syster sa...

Ojoj är du uppe i ottan? Ja det var väl Bertil med o eldade....
Du har så rätt, visst är det filmjölk i :) Fint kort från Tess och mycket fint kort på Tess:)
Gå du o lägg dig du, är väl skönt.
Kram

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

God morgon!
Eller kanske god förmiddag för dig!
Hoppas du får en riktigt skön dag där du kan ladda dina batterier!
Sköt om dig vännen!
Kram Annica

Patricia sa...

Ja du, livet är en balansgång. Jag vill med så mycket och flänger och far medan gubben min är en stugsittare, men ibland känner jag att jag har för mycket omkring mig så just nu är jag inne i en period med lite mindre inbokat och det känns rätt skönt att bara vara .. även om dagarna rusar iväg ändå o man har en massa att göra .. =)

Har du problem med magen vännen?

Va härligt att komma ut till stugan, hoppas ni får en underbar helg!

Må så gott!
Kram patricia

Gunillasljusglimtar sa...

Syster! Hahaha jaa jag är ju en "Bertil" Nu får jag snart gå ut o fylla på vedkorgen serru...Jaa det kortet på Tess är på eran altan när Pontus hade kalas...Hoppas hon tycker det mä nu! Ja jag GÖR ingenting idag ska b-a-r-a mussla du vet,göra det jag vill! Kramis Gunilla ♥

tess sa...

Jösses vad tidigt du går upp.....
Har väl med åldern att göra kan jag tro...Hi Hi Hi ♥
Varsegod för kortet,så lite så...Jag godkänner kortet ♥ Kram!

Änglarna finns sa...

Godmorgon!
Vilket underbart inlägg, du skrivit! Kan riktigt känna hur du sitter där tidigt..med frukosten..och allting runt omkring!
Underbar man du verkar att ha...gott när man får en ide´ och han är med på det!
Önskar dej en fortsatt underbar dag!!!
Kram Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Tess! Hahaha jaa Babs är ju tvärtom just nu så då är storasyster pigg på morron! Åldern?!? Den är perfekt *blink*
Ja det va så fint skrivet också!
Jag vet att du godkänner kort på er..Detta är så fint!
Det bästa är att nu ska jag koka mej lite te o ta en smörgås till för nu är jag hungrig IGEN!!

Bittan sa...

Godmorgon...el förmiddag kanske man ska skriva !
Vete sjutton hur jag halkade in till dej och fastnade :-)
Härligt skrivet om "livet".
Återkommer igen, ha de gott så länge.

Kram Bittan

Änglarum sa...

Hej. vad det låter mysigt med stuga.. och att du njuter så i fulla drag.. önskar dig en fin helg så ses vi snart igen..kramiz Jessica

Vardag och flärd sa...

Du har det gott där i stugan med din gubbe! Fortsätt med det!
Kram Eva